VAC BRUGGE JACOB VAN MAERLANTGEBOUW “ANDERS WERKEN”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
Advertisements

2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Eindwerk zesde jaar.
werkplekken 1-persoonsruimte open werkruimte stiltewerkplek
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving maandag 5 mei 2014 VAC Hasselt Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Anders Werken: “Aanpak en methodologie”
Workshop Anders Werken Master na Master Archivistiek: Erfgoedbeheer en Hedendaags Documentbeheer.
Clean desk voor dummies
Werkoverleg Leidinggeven Blz. 95.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving dinsdag 11 maart 2014 VAC Hasselt + verslag werkgroep Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Studiedag “Blijf meester over uw schoolarchief”
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 02/03/2012.
‘Een Spraakmakend Project’
HNW Kantooromgevingen
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
Werkgroep ICT Issues. WG ICT De werkgroep ICT behandelt volgende items : –ICT uitrustingen van verhuizende diensten (pc, copier, plotter, …) voor aansluiting.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012.
Werkgroep ICT VAC Gent Issues.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
Anders Werken Ik zal eerst kort overlopen wat deze presentatie omvat.
Anders Werken. 1. Inleiding - context Beslissing Vlaamse Regering : BBB 04/02/2005 Principes: –Afstemming op de organisatiestructuur –Maximaal samenbrengen.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Verhoorcoach in de praktijk
NLT modules en excellentiebevordering
Informatieavond andere (school)tijden
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Netwerk management assistenten Maandag 28 april 2014
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
Vergaderen.
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving donderdag 2 oktober, VAC Hasselt + verslag Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
REFLECTIE MANTELZORGGESPREK
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving woensdag 6 juni 2014 VAC Hasselt aangepast Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Waaierwerken: gewoon een nieuwe toren of een nieuw gebouw vol kansen?
MOBI4U NOMINEE BEST FACILITY PROJECT OF THE YEAR 2015.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Donderdag 29 oktober 2015 Gerda Serbruyns P&O-adviseur Vlaamse overheid AGENTSCHAP OVERHEIDSPERSONEEL M 0490.
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Workshop + verslag Zin?Ja!-netwerk Donderdag 16 april 2015
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
W … WE ZONDER PRIKKLOK WERKEN ? Breakoutsessie 22 maart voor leidinggevenden VAC Brussel.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
VOORSTELLING PROJECTTEAM HFB Trees Verhoogen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tine Janssen, team Studie & Coördinatie Bouwprojecten Tom Van de.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
En nu?.
InfosessiE 8 en 9 mei 2017.
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Woensdag 14 juni 2017 Nieuwe titelpagina
VAC Brussel Herman Teirlinckgebouw
Het Nieuwe werken en informatiebeheer
Werken in een open kantoorruimte
Vlaamse Administratieve Centra
VAC Gent Virginie Loveling gebouw
VAC Brugge Opstart WG Archivering
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Transcript van de presentatie:

VAC BRUGGE JACOB VAN MAERLANTGEBOUW “ANDERS WERKEN”

VAC Brugge Veel veranderingen! 1) Verhuizen - 7/12 2) Tesamen in 1 gebouw = nieuwe “bewoners” + Innovatiecentrum = nieuwe huisregels AFM + AFM organiseert later nog infosessie 3) Anders werken Bereid u voor!

Waarom anders werken ? Ministeriële beslissing voor de VAC’s Evolutie naar tijd- en plaatsonafhankelijk werken Vorm van flexibel en efficiënt werken Niet: landschapsbureau Niet: telewerken

Wat is anders werken ? Delen van werkplekken Keuze van werkplek naar gelang werk Clean desk Groepsklassementen, op papier en digitaal Digitalisering Open feedbackcultuur

Anders werken : werkplekken Open werkruimte Half-open werkruimte Stillewerkplek = concentratiewerkplek 1 of 2 persoonsruimte Teamruimte Lounge werkplek Touchdown werkplek

Aan de hand van dit plan kunnen werkplekken aangeduid worden, De vergaderzalen (24 pers. en 10 personen) kunnen ook gereserveerd worden door andere entiteiten 4 werkplekken : 1 à 2 personen 3 teamcockpits (kunnen ook als werkplek gebruikt worden) 4 touchdown werkplekken (aan het onthaal) Wachtruimte kan eventueel ook gebruikt worden als werkplek (= loungewerkplek)

Werkplek in de open ruimte, vrije of groepsopstelling is mogelijk Open werkplekken Werkplek in de open ruimte, vrije of groepsopstelling is mogelijk Clean desk-principe 7

Concentratiewerkplekken Werkplek in een afgesloten ruimte voor geconcentreerd werk Individuele Cockpit 8

Werkplek om rustig alleen of met 2 te werken, intern of extern overleg Lounge werkplek Werkplek om rustig alleen of met 2 te werken, intern of extern overleg Elke plek is een werkplek 9

Touch down werkplekken Werkplek voor kort gebruik bvb. raadplegen van mailbox Kan ook gebruikt worden door externe personeelsleden van AO Bij Agentschap Ondernemen voorzien ? Enkel te voorzien in organisaties die dit soort jobs hebben, bv. adviseurs. 10

(kleine vergaderzaal) Teamcockpit Afgesloten ruimte waarvan een team altijd gebruik kan maken voor het intern overleg (kleine vergaderzaal) Te reserveren intern Kan eventueel gebruikt worden als werkplek wanneer cockpit niet werd gereserveerd. 11

Gesloten vergaderzalen Afgesloten ruimte voor (vertrouwelijke) vergaderingen en presentaties Te reserveren zalen bij centraal onthaal 12

Ruimte voor printer, fax, kopieermachine,... Serviceruimte Ruimte voor printer, fax, kopieermachine,... Verschillende printers naar gelang van gebruik Aanvullend: papierversnipperaars 13

Post- en telefoonmeubel Persoonlijke postvakjes en laadwand voor draadloze telefoontoestellen Afspraken over postbedeling: In- en Uitgaande post. 14

Halfhoge dossierkasten Regelmatig geraadpleegde dossiers Opstelling in open ruimte Bekijken van dossiers op bovenblad Bovenblad: ook opletten: rommel verplaatsen van clean desk. 15

Archiefruimte Opslagruimte voor dossiers met een semi-statisch karakter Archiefruimte = in de kelderverdieping 16

Anders Werken: zones Zones in functie van het type werk studie telefoneren besprekingen … Zones voor speciale groepen directie GIS – “zittenblijvers” …. OPDRACHT: welke taken? Welke zones?

Anders werken: Afsprakenkader Welke afspraken zijn nodig? Leefbaarheid zalengebruik keukengebruik stilte/praten telefoneren persoonlijke situaties: vb rouwproces ….. Gebruik vergaderzalen GSM Koffiepauzes Clean desk Rommel opruimen Eten aan bureau ? Discreet / respectvol Hoofdtelefoon gebruiken bij beluisteren radio ,,,

Anders werken: afsprakenkader Samen tot een afsprakenkader komen op de werkvloer: werkplekspel 29 april tekst VAC Leuven als voorzet ideeenbus bespreking op interactieve sessies bespreking op EOC / directiecomite aftoetsen buurbewoners verdiep

Dank u wel voor de open feedback! Vervolgtraject Laten bezinken / persoonlijke voorbereiding 29 april 10u – 12u : werkplekspel Afsprakenkader ontwerp zomer 2011 Verhuistraject Infosessie AFM faciliteiten gebouw Dank u wel voor de open feedback!