SKIMDOC Week 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Moeten: must, have (got) to, should, should have
Grammar Chapter 5 Grammar 1 …self / …selves en each other.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Interrogative sentences
User Centred Development
SKIMDOC Week 9.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
‘Geef uw team vleugels’
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Grammar 4.2 Will, shall & to be going to
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2000 Joel Houston & Marty Sampson / Hillsong Publishing 1/7 MY BEST FRIEND (Joel Houston &
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Question tags.
Hoofdstuk 3 Karl Weick Toevoegen en reduceren van variëteit.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
PAST CONTINUOUS TWAN FRIELING MARIJE VAN DEN HONDEL ANISHA DE VRIES.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Grammar – period 2.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Vragen in de Present Simple (t.t.)
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Empty handed here I come,
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

SKIMDOC Week 8

Vandaag Onderzoeksopzet Onderzoeksvraag Logline Mythic Structures Deelvragen Scope en kaders Logline Mythic Structures

Onderzoeksblog Maak een blog (op blogs.dmci.hva.nl of wordpress.com) om al je bronnen op te verzamelen de komende 2 weken, PressThis Verzamel (met je team) in 2 weken ongeveer 100 bronnen die mischien een stukje van het antwoord op je vragen bevat Zoek zoveel mogelijk verschillende soorten bronnen

Op zoek naar ‘de waarheid’ Wat is een goede onderzoeksvraag? Het zijn SMART geformuleerde vragen waarmee je op zoek gaat naar een antwoord. Concrete uitwerkingen De vragen zijn concrete uitwerkingen van het centrale thema. Ze passen binnen de centrale vraagstelling. Kernachtig en scherpe verwoording Een onderzoeksvraag is de kernachtige en scherpe verwoording van een kennisbehoefte. De onderzoeksvraag geeft aan welke kennis men belangrijk vindt om bepaalde stappen in het handelingsproces meer verantwoord te kunnen zetten. Neutraal geformuleerd Onderzoeksvragen dienen neutraal geformuleerd te zijn en geen verhulde suggesties te bevatten. Onderzoekbaar Een onderzoeksvraag is onderzoekbaar. Zijn ze helder, scherp en neutraal geformuleerd? Waarneembare gegevens De onderzoekvragen dienen via waarneembare gegevens beantwoord te kunnen worden. Deelvragen Deelvragen zorgen er voor dat de onderzoeksvragen makkelijker onderzoekbaar zijn. Ga na of de deelvragen een goede uitwerking van de onderzoeksvragen zijn.

3 soorten onderzoeksvragen Beschrijven vragen (hoe, wat, wanneer, waar, hoeveel, hoe vaak is iets) Explorerende vragen (waarom gebeurt iets, wat kan met een bepaald verschijnsel te maken hebben, is er een verband) Toetsende vragen/hypothese (is het omdat ... ? Leidt x tot y?) Drie voorbeelden: Beschrijvende vraag: hoeveel kinderen op een school hebben een leesachterstand? Hoe groot is de leesachterstand? Van welke aard zijn de problemen met lezen? wat wordt er op dit moment gedaan met kinderen met een leesachterstand? Explorerende vraag: Houdt die leesachterstand verband met intelligentietekorten? Of met het karakter van het gegeven onderwijs? Of met de vaardigheden van de leerkracht? Of misschien met te weinig ouderlijke stimulans? Toetsende vraag/hypothese: Als we meer aandacht besteden aan het vroegtijdig signaleren en remediëren van leesachterstanden (groep 3 en 4), ontstaan er dan minder leesachterstanden in groep 4 en 5?

There’s Lies, Damn Lies and Statistics

Onderzoek Welke waarheid wil je belichten? Welke bronnen kan je vinden? Wat weet je en wil je vertellen? En wat weet je nog niet?

Reader Logline Mythic Structure; Reis van de held

Logline: Two brothers fight on opposite sides in the Civil War and come face to face on a battlefield. Ask yourself whether this logline answers the following questions: 1. Who is the main character and what does he/she want? In this logline, one or both brothers could be main characters. Both brothers are fighting a war they believe in for different reasons, and each wants to win. 2. Who (villain) or what is standing in the way of the main character(s)? The Civil War itself is the obstacle the brothers must overcome because they have chosen opposite sides. 3. What makes this story unique? The twist comes when the two brothers face each other on a battlefield. An enormous conflict is implied. Would one brother kill the other for a cause he believes in?

Logline Oefenen individueel: 10 minuten (1 per minuut) Here are three questions to ask yourself as you write your logline: I. Who is the main character and what does he or she want? 2. Who (villain) or what is standing in the way of the main character? 3. What makes this story unique? Use action words when writing your logline. Film captures the actions of characters. Add descriptive words to create an image that will stay in the mind of your reader.

Volgende week Rest van Ruud Hendriks lezen Woensdag 23.59 Onderzoeksvragen en Logline op het blog, vrijdag feedback Week lang fulltime research (redactie komt later)

Tijd Over? http://www.ted.com/talks/lang/eng/seth_godin_on_sliced_bread.html