Interaction Design Core mechanics. Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
INTERACTION DESIGN Week 3.
Advertisements

Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Software Architectuur Over de samenhang der dingen = Over de connecties tussen componenten Over de afhankelijkheden tussen modules Over de belangen van.
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Instructie Programmeren Task 8 5JJ70. PAGE 2 Task 8: Double Linked List Het doel van deze opdracht is: Het opbouwen van een tweetal klassen, die samen.
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Software Engineering les Procesmodellen en Use Cases
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
Workshop Testen 18 februari.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
INTERACTION DESIGN Week 8.
INTERACTION DESIGN Week 4.
INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
INTERACTION DESIGN introductie. VANDAAG Even voorstellen Aansluiting Wat ga je leren 3 toetsmomenten? Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6.
College 22 Interaction College MCI-2 Jacobijn Sandberg 18 januari 2001.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Tussenpresentatie The City-Eye. Inhoud De applicatie Wat moet er gedaan worden? Behaalde resultaten Wat wordt er niet gerealiseerd Planning Vragen.
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Docentontwerpteams en self-efficacy
Evaluatie Technieken Course 10, CMC, 04/11/03. 04/11/03HC102 Evaluation and Testing “ Experienced designers have attained the wisdom and humility to know.
Informatiesystemen in de Bouw
Stoffen en hun eigenschappen
Leven in vrijheid Vrijheid heeft te maken met: in je element zijn… Als mens ben je vrij als je leeft in het ‘element’ waar jij voor gemaakt en bedoeld.
Public Design 2008 Andreas Pantelis, Irvin Appiah, Jacques Duerinck.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Weet je wie ik ben ?.
Oversteken van een T-kruispunt Doelen : - bespreken van eventuele alternatieven - belang en functie interpreteren en toepassen - steeds ‘recht’ oversteken.
" Wie zijn eigenlijk mijn PC-vrienden?"
Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Corporate Communicatie
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
T Guillotine stijl Apple - Simon Van Pottelbergh Eindproject Lennert Smets 2 de Bachelor Interaction Design.
Verkeerssituatie rond onze school
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Alle lijntje bij elkaar…?
Onderzoeksvaardigheden 3
Wet van Fitts Toelichting bij Practicumopgave Modelleren en Programmeren voor CKI Stella Donker Toegepaste Cognitieve Psychologie Paul Fitts ( )
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Kwalitatief interview(en) Maar waaróm geeft de respondent dat antwoord? Samen onderzoeken.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Peter Roozendaal TestNet Voorjaarsevenement 11 mei 2016.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
5 dingen die je moet weten voor je start met Fluid projecten
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Talent in Ontwikkeling
Massanalyst Project Opleveren versie 0.1.
Product Design & Engineering
Vriendschap met God.
Veiligheid en (cyber)pesten In het onderwijs Woensdag 6 december 2017, Universiteit Maastricht Debijeplein 1, B0.126 Korte introductie. Kleinschalig.
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Transcript van de presentatie:

Interaction Design Core mechanics

Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA

The Interaction Design Process Effective Interaction Design involves a cycle of Discovering, Designing and Evaluating: Discover –Requirements analysis –User needs assessment –Field observation –Contextual Enquiry Design –Conceptual design –User interface design –Task analysis/User cases –Developing interactive prototypes Evaluate –Demonstration –Usability evaluation –Comparing alternative solutions –Ensuring efficiency, and user satisfaction

IAM - HvA CORE Mechanics Bij een auto is dit –Sturen –Koppelen –Remmen –gas geven –schakelen Alles wat er extra op de auto zit is luxe (oftewel features) De Core mechanics zijn essentieel voor het goed ontwerpen van een interactief product

IAM - HvA Level mechanics Een auto heeft een plek nodig om te rijden Er wordt een omgeving gecreëerd waarbinnen de core mechanics kunnen worden toegepast Per omgeving kunnen de regels en situaties verschillen Binnen “levels” wordt dus het beoogde gedrag en effect gemanipuleerd

IAM - HvA Het bepalen van CORE mechanics Om Core mechanics vast te kunnen stellen moet je eerst het hoofddoel vaststellen Vervolgens de subdoelen Als dit vastgesteld kun je nadenken over de Core mechanics Het belangrijkste is natuurlijk wat wil de gebruiker van de applicatie en wat wil jij dat gebruiker doet

IAM - HvA Het bepalen van CORE mechanics Houd rekening met gedrag van de gebruiker! Houd rekening met wat de gebruiker al weet en niet weet (zijn er al standaarden aanwezig?)

IAM - HvA Norman’s model of emotional design

IAM - HvA Level mechanics Regels zijn er om gebroken te worden Dit betekent dus dat je deze pas als laatste ontwikkeld! Regels ontwikkelen zichzelf en zijn bedoeld als afbakening voor interpretatie verschillen

Deze week Gaan we het principe van CORE mechanics oefenen en het toepassen op interfaces dmv design research Het huiswerk is: Leren van hfdst 7 t/m 10 van About face 3 IAM - HvA

Bedankt voor jullie aandacht