Interaction Design Core mechanics
Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA
The Interaction Design Process Effective Interaction Design involves a cycle of Discovering, Designing and Evaluating: Discover –Requirements analysis –User needs assessment –Field observation –Contextual Enquiry Design –Conceptual design –User interface design –Task analysis/User cases –Developing interactive prototypes Evaluate –Demonstration –Usability evaluation –Comparing alternative solutions –Ensuring efficiency, and user satisfaction
IAM - HvA CORE Mechanics Bij een auto is dit –Sturen –Koppelen –Remmen –gas geven –schakelen Alles wat er extra op de auto zit is luxe (oftewel features) De Core mechanics zijn essentieel voor het goed ontwerpen van een interactief product
IAM - HvA Level mechanics Een auto heeft een plek nodig om te rijden Er wordt een omgeving gecreëerd waarbinnen de core mechanics kunnen worden toegepast Per omgeving kunnen de regels en situaties verschillen Binnen “levels” wordt dus het beoogde gedrag en effect gemanipuleerd
IAM - HvA Het bepalen van CORE mechanics Om Core mechanics vast te kunnen stellen moet je eerst het hoofddoel vaststellen Vervolgens de subdoelen Als dit vastgesteld kun je nadenken over de Core mechanics Het belangrijkste is natuurlijk wat wil de gebruiker van de applicatie en wat wil jij dat gebruiker doet
IAM - HvA Het bepalen van CORE mechanics Houd rekening met gedrag van de gebruiker! Houd rekening met wat de gebruiker al weet en niet weet (zijn er al standaarden aanwezig?)
IAM - HvA Norman’s model of emotional design
IAM - HvA Level mechanics Regels zijn er om gebroken te worden Dit betekent dus dat je deze pas als laatste ontwikkeld! Regels ontwikkelen zichzelf en zijn bedoeld als afbakening voor interpretatie verschillen
Deze week Gaan we het principe van CORE mechanics oefenen en het toepassen op interfaces dmv design research Het huiswerk is: Leren van hfdst 7 t/m 10 van About face 3 IAM - HvA
Bedankt voor jullie aandacht