Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwijze In deze les wordt uitleg gegeven over het zoeken naar informatie in de mediatheek Je leert zoeken naar boeken en je krijgt een korte introductie.
Advertisements

Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Workshop Informatievaardigheden
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Computerinformatie Webadres:. Welkom bij computerinformatie! Deze website is pas geopend. Kom verder. Ondein vindt u tips wat u op de website kan doen.
Mediatheek SSH, KHLeuven, associatie KULeuven Zoeken E-bibliotheken
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Voor: 1 e jaars studenten KT, in: studiejaar , door: Margreet de Vries, in het kader van: “Mens in biografie” door Louise Berkhout.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Workshop Informatievaardigheden
Rechtspraak.nl zoekresultaten inperken Verder = klikken.
Mediatheek R5. Faciliteiten en dienstverlening (1/2): de collectie Fysieke collectie: boeken en naslagwerken / tijdschriften / AVM / scripties Digitale.
LITERATUUR ONDERZOEK.
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
t.b.v. studenten Engels (doc. A. van Hout)
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Google WEB Services 6 oktober Wat zijn WEB services ? Google WEB Services Applicaties via het WEB Ruimte beschikbaar stellen op het WEB Communicatie.
Module 1 Welke soorten informatiebronnen zijn er en hoe ze te gebruiken?
Studielandschap SSH, KHLeuven, associatie KULeuven Zoeken E-bibliotheken Waar, wat, hoe?
Studielandschap SSH, KHLeuven, associatie KULeuven Zoeken E-bibliotheken Waar, wat, hoe?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
INFORMATIE ZOEKEN.
Website Mediacentrum Ga naar “Hulp bij zoeken”  “Toegang tot de databanken”  “VPN installeren” Voordat je gebruik.
LITERATUUR ZOEKEN.
Website Mediacentrum Hogeschool Leiden:
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Human Geography (SAL-10306) Informatievaardigheden
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Downloaden in de praktijk woensdag 11 februari 2015.
3D Design en 3D Printing woensdag 19 november 2014.
Opmaat Jurisprudentie Sdu Zoeken op onderwerp: Zoekresultaten uitbreiden Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Informatievaardigheden NCP Ecologie II Corrie van Zeist, Marco van Veller, Ans Brouwer en Wouter Gerritsma Bibliotheek Wageningen UR September 2009.
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Informatievaardigheden NCP Ecologie II
Literatuur zoeken. VOORBEREIDING - Wat wil je weten? - Wat is de exacte zoekvraag? - Welke aspecten wil je uitzoeken? - Zet de vraag om in zoektermen.
Blackboard Diensten Mediacentrum Instructies “Thuis toegang tot de databanken” Print deze instructie uit en volg de aanwijzingen op.
Informatievaardigheden Corrie van Zeist en Marco van Veller September 2008.
Informatievaardigheden Corrie van Zeist September 2007.
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Bibliotheek Instructie
Workshop Informatievaardigheden
8/5/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Kunsten, Cultuur en Media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Iedereen gebruikt social media.
Minor Internet Marketing
Hoe zoek ik informatie in de bibliotheek ? Sociaalagogisch werk VIVES bibliotheek Kortrijk
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Wat is social media? Groep 8
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Zoeken op internet
Online Marketing voor het MBO
(Niet) Allemaal digitaal
Goochelen met Google Zoeken
Introductie Bibliotheek
Wie zoekt, die vindt…!!! Workshop Zoekvaardigheden Profielwerkstuk MAVO Mediatheek De Nassau.
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Bronnenonderzoek.
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Transcript van de presentatie:

Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist

Google is mooi! WAAROM DAN?! Alleen mooi bij mooie resultaten! HOE?

Mooie Google resultaten SIMPEL GESTELD: Als je niet weet wat je zoekt, dan vind je het niet! Vooraf nadenken over goede zoektermen! Neem de tijd om de beste zoektermen te vinden. Hulpmiddelen:  Brainstormen  Het balletje laten rollen  Zoekmachines op internet – google!

Mooie Google resultaten Tips + trics voor Google:  Combineer veel + goede zoektermen  Zoek de goede documenten (pdf’s, docs, etc.)  Gebruik Google geavanceerd zoeken!  Weet hoe Google werkt: 1. Waar Google de zoekwoorden vandaan haalt 2. Hoe Google de zoekwoorden combineert 3. Wat betrouwbaar is en wat niet

Mooie Google resultaten DE PRAKTIJK - Eerst een zoekvraag: Wat zijn de trends in gebruik sociale media? Zoektermen en resultaat:resultaat Trends, gebruik, sociale media Verbeterd resultaat:resultaat B2B, trends, 2011, “social media” en pdf - of:of “social media”, trends, nederland, comscore en pdf Door het balletje te laten rollen – ComScore! Maar ook: Nielsen en Forrester.

Zoeken naar artikelen met Scirus DE PRAKTIJK - Eerst een zoekvraag: Wat zijn de trends in gebruik sociale media? MAAR... In English please! “Social Media”, trends, marketing, 2011 Resultaat Resultaat in Scirus.com geeft wetenschappelijke artikelen en dergelijke.

Gebruik van Gartner! Waarom - Daarom -

Gebruik van Gartner Gewoon mooi! Want: 1.Alles op een rijtje 2.Van hooggekwalificeerde professionals 3.Met veel invloed! 4.In een betrouwbaar overzicht 5.En zelf als rapport Via Magic Quadrants en HypeCycles. En... Bekijk het ‘Full Document’.

Google resultaten met 3D printing NOGMAALS DE PRAKTIJK Eerst een zoekvraag: Bestaat er 3D printing voor metaal? Zoektermen en resultaat – in het Engels!resultaat 3D, printing, metal En verder met gebruik van voorkennis (airbus parts): Gizmodo Gizmodo (= fun anyway!)

Alles op een rijtje 1.Slim zoeken zoals in Google 2.Artikelen zoeken via Scirus.com (English!) 3.Gartner voor invloedrijke/betrouwbare analyses Om te onthouden: ComScore, Forrester en Nielsen! Website voor meer info over zoeken en vinden: Zoeken-en-vinden.nl Voor trends – volg de websites!!!