Zoeken + Vinden voor trendanalyse: Google en meer Jaroen Kuijper, informatiespecialist
Google is mooi! WAAROM DAN?! Alleen mooi bij mooie resultaten! HOE?
Mooie Google resultaten SIMPEL GESTELD: Als je niet weet wat je zoekt, dan vind je het niet! Vooraf nadenken over goede zoektermen! Neem de tijd om de beste zoektermen te vinden. Hulpmiddelen: Brainstormen Het balletje laten rollen Zoekmachines op internet – google!
Mooie Google resultaten Tips + trics voor Google: Combineer veel + goede zoektermen Zoek de goede documenten (pdf’s, docs, etc.) Gebruik Google geavanceerd zoeken! Weet hoe Google werkt: 1. Waar Google de zoekwoorden vandaan haalt 2. Hoe Google de zoekwoorden combineert 3. Wat betrouwbaar is en wat niet
Mooie Google resultaten DE PRAKTIJK - Eerst een zoekvraag: Wat zijn de trends in gebruik sociale media? Zoektermen en resultaat:resultaat Trends, gebruik, sociale media Verbeterd resultaat:resultaat B2B, trends, 2011, “social media” en pdf - of:of “social media”, trends, nederland, comscore en pdf Door het balletje te laten rollen – ComScore! Maar ook: Nielsen en Forrester.
Zoeken naar artikelen met Scirus DE PRAKTIJK - Eerst een zoekvraag: Wat zijn de trends in gebruik sociale media? MAAR... In English please! “Social Media”, trends, marketing, 2011 Resultaat Resultaat in Scirus.com geeft wetenschappelijke artikelen en dergelijke.
Gebruik van Gartner! Waarom - Daarom -
Gebruik van Gartner Gewoon mooi! Want: 1.Alles op een rijtje 2.Van hooggekwalificeerde professionals 3.Met veel invloed! 4.In een betrouwbaar overzicht 5.En zelf als rapport Via Magic Quadrants en HypeCycles. En... Bekijk het ‘Full Document’.
Google resultaten met 3D printing NOGMAALS DE PRAKTIJK Eerst een zoekvraag: Bestaat er 3D printing voor metaal? Zoektermen en resultaat – in het Engels!resultaat 3D, printing, metal En verder met gebruik van voorkennis (airbus parts): Gizmodo Gizmodo (= fun anyway!)
Alles op een rijtje 1.Slim zoeken zoals in Google 2.Artikelen zoeken via Scirus.com (English!) 3.Gartner voor invloedrijke/betrouwbare analyses Om te onthouden: ComScore, Forrester en Nielsen! Website voor meer info over zoeken en vinden: Zoeken-en-vinden.nl Voor trends – volg de websites!!!