Zoek de zwarte stip. Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 the western als spiegel van het collectief gemoed The Good, the Bad and the Invisible.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Handvatten voor implementatie in het examenprogramma
Consensus Model Jeroen van Beuningen
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 4 nabespreking bevruchtingscyclus vragen artikel Olsthoorn debat schapenvlees.
‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft’ Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2.
Debatteren college 2 luisteren en reageren.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Bah cultuur, bèèèh debatteren, aaaaaaaaaaaarch denken! relevantie van en vooruitblik op het vak uitdelen readers Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College.
Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 3.
Ik consumeer, dus ik besta Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 4.
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.
oefening Kaften bekijken opdracht Samenwerken
7 februari: Boekenmarkt door IAM Core (10 % korting op de boeken voor leden van de vereniging) NB: je kunt ter plekke lid worden.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Iedereen, Clay Shirky.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Hans Sibbel De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 5 de shoarmazaak debattle: Web 2.0 raamwerk betoog bespreken.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Leren debatteren Discussie vs debat Eisen Structuur Parlementair debat
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Het debat de opbouw.
Opbouw debat (3-3) Voorstander minuten
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
straffen en belonen vanuit de montessori visie
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2 vragen over huiswerk filmpje.
Argumentatiestructuren
OFC28 mediawijsheid les 4.
Het debat.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Politieke partijen en populisme
Informatiestrategie INFS – College 1 Derk-Jan Winkel.
HET DEBAT Discussiëren met regels Basis = onenigheid Voor- en tegenstanders Een derde partij overtuigen (het publiek, de jury)
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Basisstof 1 Orgaandonatie Wat vind jij ervan?
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
– examentraining schrijven & taalportfolio
Genetische manipulatie bij mensen
Argumenteren en betogen II
S/k/l 3.6 debatteren.
Observeren en rapporteren
SPREEKVAARDIGHEID V6.
Overtuigende tekst/betoog
Aantekeningen maken en navertellen
Module 2 : You’re beautiful
5 havo/6 vwo Debat
Module 2 : You’re beautiful
Blok 2 Vrijheid in Nederland
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Les 1. Let’s have a look Module 2 : Look at you!
Taallab 3.0 Online geletterdheid
OVERTUIGEN.
Transcript van de presentatie:

zoek de zwarte stip

Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 the western als spiegel van het collectief gemoed The Good, the Bad and the Invisible opdracht: filter morele standpunten uit de fragmenten Debattle > Eva nabespreking opdracht

Debattle

Debattle (groepen formeren) Internet, zegen of vloek voor (nieuwe) muziek Zorgt het internet voor vervlakking van de maatschappij? Heeft een blogger zich aan de journalistieke mores te houden? Zijn er grenzen aan de vrijheid van pers en meningsuiting?

Debattle (debatvormen) vlammend betoog op de barricade (max 2 min) betoog (2 min) met verhitte discussie (beiden 2x1 min) tafeldebat met IAMs politieke top debaters (12 min) lagerhuisdebat (12 min)

Debattle (nog één keer: waar let je op?) ARGUMENTATIE…! luisteren en reageren (aanvallen op zwakke argumentatie en gebruik van drogredenen) vooruitdenken → welke richting slaat je opponent in? presentatie (geloofwaardigheid, attitude, articulatie)

Debattle (nog één keer: rolverdeling) spreker(s) onderzoekers secondant inspirator-mental coach

Debattle (zendtijd voor politieke partijen) maak een filmpje van ongeveer 1 minuut hoe zijn jullie tot jullie conclusie gekomen? welke argumenten hebben tot die conclusie geleid?

Debattle (tafeldebat) adhv Music 2.0 – We want more! wat is de kern van het artikel van Theo? beargumenteer je standpunt

Debattle (de regels van het tafeldebat) vier experts op het gebied van de muziekindustrie zitten bij elkaar aan tafel twee experts vinden muziek 2.0 een zegen de andere twee vinden het de hel de debatleider geeft beurten en houdt in de gaten of iedereen ongeveer evenveel spreektijd krijgt

Debattle (stellingen Muziek 2.0) voorstanders: De liberalisering van de muziek tot muziek 2.0 is goed voor iedereen, helemaal voor de muzikanten. tegenstanders: Muziek 2.0 is uitermate slecht voor de toekomst van (pop)muziek en de makers ervan.

huiswerk zie werkboek les 5 NB I: lees ook de inleiding op les 6 NB II: studeer altijd met marker en pen bij de hand maak een start met het herlezen van het werkboek (onderscheid tussen tentamen- en debatartikelen) bereid het debat met je groep voor maak je making of

Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 eenmalig mis het niet ( nu gaan we loeien) Vooruitzien is herkauwen