1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
27 februari 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe 12 1 Ten aanzien van de uitingen des geestes, broeders, wil ik u niet onkundig laten. 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
“Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God.” (Psalm 42:1-2)
Start.
1. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus*... * = de woorden die de Here Jezus.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Passie - Verrijzenis Arcabas
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
NIEMAND IETS SCHULDIG 12 oktober 2014 Zoetermeer.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
31 augustus 2014 Zoetermeer 1. de vorige keer... Handelingen 20  Paulus' derde 'zendingsreis'  is op doorreis naar Jeruzalem  passeert Efeze (waar.
31 okt Urk 1. 2 tegenover traditie en kerkleer ALLEEN DE SCHRIFT tegenover verdiensten: ALLEEN GENADE tegenover werken van de mens: ALLEEN GELOOF.
1 Week 38/ /11/ Voor oktober vrezen velen onder ons een crash Wat denken wij?? Voor de VS zien we weinIg kans van een crash gezien.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
ZijActief Koningslust
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
26 sept 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 8 1 Wat het offervlees aangaat, wij weten, dat wij allen kennis bezitten. De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde.
De tafel van 4.
Transcript van de presentatie:

1

2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive

3 De rol van een creatief concept De rol van een creatief concept in een mediacampagne is de toevoeging van een originele invalshoek aan een feitelijke boodschap.

4 Een voorbeeld:

5 Feitelijke boodschap: ‘Deelname aan het verkeer met alcohol op verhoogt de kans op een ongeluk’

6 Feitelijke boodschap + originele invalshoek

7 Wat is in dit geval de toegevoegde waarde van het creatief concept t.o.v. de feitelijke boodschap?

8 Feitelijke boodschap: ‘Deelname aan het verkeer met alcohol op verhoogt de kans op een ongeluk’

9 Kennis is verzadigd! 98% van het publiek kent de feitelijke boodschap en is het er mee eens. Het residu na consumptie van de boodschap zal verwaarloosbaar zijn want men handelt er niet naar.

10 Feitelijke boodschap + originele invalshoek

11 Emotionele impuls: Een herinnering gekoppeld aan een emotie is de sterkst. Een originele invalshoek die een emotie teweegbrengt laat na consumptie van de boodschap een residu dat het gedrag van de consument beïnvloed.

12 Feitelijke boodschap: Wij hebben het beste spamfilter voor je . xs4all.

13 Feitelijke boodschap: Wij hebben het beste spamfilter voor je . Yahoo.

14 Feitelijke boodschap + originele invalshoek Junkmail

15 Toegevoegde waarde creatief concept: Onderscheidend vermogen. Koppeling van emotie aan feitelijke boodschap. Deze twee hebben schijnbaar niet zo veel met elkaar te maken.

16 Rugby

17 Feitelijke boodschap: Feitelijke boodschap: eet Snickers Invalshoek: eet snickers terwijl je met aliens vecht. Residu: snickers zijn stoer. Ik wil ook stoer zijn!

18 Conclusie: Door een originele invalshoek toe te voegen aan de feitelijke boodschap van een massamediale campagne neemt het rendement sterk toe. De reden hiervoor is dat originaliteit doorgaans een emotie opwekt die de herinnering, het residu, intensiveert. Het creatief concept is daarom alstijd direct gekoppeld aan de feitelijke boodschap en/of de marketing- doelstelling.

Presentatie t.b.v. FREO Direct Channel BrandEindhoven, 24 augustus Conceptontwikkeling in de praktijk

20

21

22 Doelstelling van Bob zomer 2007: Handhaven van naamsbekendheid en kennis omtrent alcohol in het verkeer. Handhaven van positieve houding t.o.v. boodschap. Versterken van handelingsperspectief en de uitvoering daarvan.

23 Doelstelling van Bob zomer 2007: Handhaven van naamsbekendheid en kennis omtrent alcohol in het verkeer. Handhaven van positieve houding t.o.v. boodschap. Versterken van handelingsperspectief en de uitvoering daarvan. Kennis - > Houding - > Gedrag.

24 Bob Briefing: Document

25 De brainstorm Voeten op tafel en grappen maken, NOT.

26 De brainstorm Voortdurende vrije associatie binnen de strategische randvoorwaarden. Voortdurende strategische toetsing in de vorm van reviews. Drie creatieve richtingen voor één campagne.

27 De brainstorm Kill your darlings. De communicatiedoelstelling is leidend.

28 De brainstorm ‘Ik heb weinig tijd dus ik stuur je een lange brief’ Winston Churchill.

29 Risico: Het creatief concept overheerst de feitelijke boodschap waardoor de boodschap onbegrijpelijk wordt..

30

31

32

33

34 Creatief concept: Drie richtingen

35

36

37

38

% staat positief ten opzichte van het vooraf afspraken maken over wie er rijdt en dus nuchter blijft. - 75% geeft aan altijd vooraf afspraken te maken. - Rijden onder invloed in weekendnachten is gedaald van 4% in 2002 naar 3,7% in 2003 en 3,4% in 2004 en vervolgens naar 2,8% in 2006.

40