Logo : Stapsgewijze verfijning Les Wouter Rogiers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie Vlakke figuren Theorie Rekenvoorbeelden
Advertisements

De stelling van pythagoras
De Stelling van Pythagoras
Goethals Frederik Vakdidactiek 17 – Goethals Frederik
Recursie: De torens van Hanoi
K3 Vectoren Na de les weet je: Wat een vector is
H 7 Krachten Deel 3 Vectoren.
lengtematen en gewichtsmaten
Meetkunde Klik op 1 van de tekeningen Lijnen Hoeken Driehoeken
Spraaksynthese met MBROLA
Assenstelsels en het plotten van Functies in LOGO
Recursie: De Torens van Hanoi
Tekenen van een draaiende molen in LOGO
MSWLogo Kite (verder afwerken) If – functie Recursie Een gokspel.
LOGO Recursie - Vlieger 6/12/2004 Dieter Verslype.
Frank Stalpers en Ad Baars
Pijlenketting en functie
Oefeningen Hoofdstuk 3.
Affiene meetkunde.
Neem over en zet de aangegeven hoek uit bij de blauwe punt
Antwoorden oefening krachten A1
Vierhoeken Kees Vleeming.
Hoofdstuk 4 Vlakke figuren.
2 vmbo basis 4.1Vlakke figuren
Hoofdstuk 4 Vlakke figuren.
Hoofdstuk 9 Symmetrie.
Eenvoudig voorbeeld: Steden in Belgie
Logo Stapsgewijze verfijning: tekenen van een huis. Uitbreiding naar meerdere huizen, variabele afmetingen, coördinaten en kleuren Opdracht voor het vak.
Vakdidactiek Informatica bij vragen: het gebruikte materiaal: Tijl De Backer.
Pen- & kleuropdrachten
Haiku-Generator Les 1 – 12/02/2003 Jan De Bock.
Inleiding tot recursie1 door Maarten Lemmens. Inleiding tot recursie2 Wat is recursie ?  Een procedure die zichzelf oproept.  Vb. in echte leven: Radio.
, 17h30Recursie 1 Inleiding tot recursie Karel Popelier.
LES 2 Lesgever: Henk Norman. De molen B) Laat de wieken draaien A) Teken een molen.
Vakdidactiek 9/12/2002 Leen Depré
24/11/2003LOGO - recursie - vliegers1 Recursie: Vliegers in vliegers Dieter Beheydt 24/11/2003.
Pythagoras Wie??? Pythagoras: 24-jan-2003, RW.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Herhalingsoefeningen 3e trimester
Presentatie Z en F Hoeken Theorie.
Gereedschapskist vlakke meetkunde
Samenvatting De volgende stof hoort bij de volgende theorie:
Gereedschapskist vlakke meetkunde
LOGO Vincent Naessens
Torens van Hanoi ● Uitgevonden door Franse Wiskundige Edouard Lucas in ● Beschreven in zijn wiskundig “spelletjesboek” Récréations Mathématiques.
Steve Dewanckele Recursie Steve Dewanckele
Wim Doekes - hoofdauteur
Omtrek. 2 cm 8 cm2 cm + + += of 4 x 2 cm8 cm= Omtrek van een vierkant = 4 x z Omtrek van een veelhoek
vormleer (eigenschappen van diagonalen in vierhoeken)
Vierhoeken (eigenschappen van zijden en hoeken) Omstructureren
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
PYTHAGORAS De wiskundige stelling van een Grieks Filosoof
‘Vormleer: punten, lijnen, vlakken, hoeken’
Oppervlakte Reghoek, vierkant en driehoek. Wat is oppervlakte?  Oppervlakte is die hoeveelheid 2D ruimte wat deur ‘n vorm ingeneem/beset word.  Die.
Vormleer: vlakke figuren - vierhoeken
Meetkunde 5L week 15: Driehoeken tekenen vierhoeken vlakke figuren
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Vormleer: vlakke figuren omstructureren – oppervlakte grillige figuren
Meetkunde 5L week 14: Vierhoeken tekenen vierhoeken vierkant vlieger
Meetkunde 5L week 16: Vierhoeken (synthese eigenschappen van zijden en hoeken) vlakke figuren niet - veelhoeken veelhoeken driehoeken vierhoeken...hoekenvijfhoeken.
vormleer (eigenschappen van diagonalen in vierhoeken)
5L week 12: ‘Vormleer: driehoeken: zijden – hoeken - symmetrieassen’
1 PUNTS PERSPECTIEF.
Berekeningen in de ruimte
vlakke figuren © JvdW driehoeken vierhoeken veelhoeken ovalen/cirkels.
Veelhoeken ovalen/cirkels vlakke figuren vierhoeken driehoeken © JvdW.
M A R T X I W K U N E D S 2 M20 Congruente figuren © André Snijers.
Vormen digibordpeuters
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Logo : Stapsgewijze verfijning Les Wouter Rogiers

Logo : Inleiding De bedoeling van deze les is om een probleem op te splitsen in deelproblemen Deze deelproblemen coderen in hulpprocedures. Deze hulpprocedures gebruiken in een hoofdprocedure. Wat is de link met java? Met wat kunnen we hulpprocedures vergelijken?? Stapsgewijze benadering van het tekenen van een huis

Logo : Stapsgewijze verfijning Bij het opsplitsen van deelproblemen krijgen we een boomstructuur waarbij een kind een deelprobleem is van de ouderprobleem Oefening : maak boom voor tekenen van vierhoek

Logo : Stapsgewijze verfijning TO VIERKANT :LENGTE REPEAT 4[ FD :LENGTE RT 90] END

Logo : Stapsgewijze verfijning TO LIJN :LENGTE :HOEK FD :LENGTE RT :HOEK END TO VIERKANT :LENGTE REPEAT 4[LIJN :LENGTE 90] END

Logo : Stapsgewijze verfijning De procedure : Veelhoek TO VEELHOEK :LENGTE :HOEK :AANTAL REPEAT :AANTAL[LIJN :LENGTE :HOEK] END Oproepen gebeurt door VEELHOEK VEELHOEK

1ste oefening Herschrijf deze procedure zodat enkel de lengte en het aantal moet worden meegegeven

Logo : voidprocedures Gebruik van subroutine void methode zonder parameters TO PROCEDURE HULPPROCEDURE END TO HULPPROCEDURE FD 50 END

Logo : voidprocedures met parameters TO PROCEDURE :LENGTE HULPPROCEDURE :LENGTE END TO HULPPROCEDURE :LENGTE FD :LENGTE END

Logo : voidprocedures met parameters TO VIERKANT : LENGTE :AANTAL REPEAT :AANTAL[LIJN :LENGTE] END TO LIJN :LENGTE FD :LENGTE RT 90 END

Logo : methoden met behoud van informatie TO PROCEDURE HULPPROCEDURE END TO HULPPROCEDURE MAKE "LENGTE 100 END

Logo : methoden met behoud van informatie TO MAKEVAR :LENGTE1 MAKE "LENGTE sqrt ((:LENGTE1 * :LENGTE1)/2) END TO PROCEDURE :LENGTE1 MAKEVAR :LENGTE1 END

Logo : methoden met behoud van informatie Voer deze procedure uit, wat is veranderd in de editor? Verander in hulpprocedure 100 door 150 en voer de methode terug uit. Wat is er nu veranderd in editor?

Logo : methoden met behoud van informatie Oefening… Maak een huis waarbij je een driehoek op een vierkant staat. Eerst boomstructuur maken Voor het dak : gebruik stelling van Pythagoras

Logo : methoden met behoud van informatie Oef. herschrijf de procedure huis zodat je ook een raampje in het vierkant kan tekenen. + maak boom En ook een deur…

HULPPROCEDURES Maak gebruik van volgende procedures : TO VEELHOEK :LENGTE :AANTAL REPEAT :AANTAL[LIJN :LENGTE 360/:AANTAL] END

HULPPROCEDURES TO POSITIE :XPOS :YPOS penup SETXY :XPOS :YPOS pendown END