M-C Kok Escalle Identiteit Wie ben ik ? Wat ben ik ? Hoe ben ik ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op zoek naar zin Hoe kijken we aan tegen ouderen?
Advertisements

Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Miniatuur Illustratie in handschriften. Ook wel gebruikt als term voor een klein schilderijtje.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Termen Sterke waardering= persoonlijke keuzes die iemand maakt en die zijn andere waardering richting geven (maatstaf) blz40 Hyperwaarde= cultureel bepaalde.
Gelukkig zijn is ....
© Twynstra Gudde 9 & 10 juni 2005 De organisatie als werkgemeenschap 1 Opkomst nieuwe organisaties (1) –Organisatie –Taken –Functie –Individu –Organisatie.
Identiteitsrepresentatie / beeldvorming als factor in de interculturele communicatie M-C Kok Escalle.
Verminderen van vooroordeel en discriminatie
Benieuwd naar wie ik ben ...
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Functionalisme: basiskenmerken
Voorstelling 6de leerjaar
Van een autonoom dorp naar een sociaal vitaal woondorp
Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies
Presentatie contactpersomemnetwerk
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Je identiteit is een naam. Mijn naam is olifant Je identiteit is een naam Mijn naam is olifant Ik ben een leeuw.
Onze identiteit in Christus
Leerloopbanen en het einde van de traditionele school Inleiding door Leo Lenssen Het Nationaal Onderwijscongres 2005.
Heeft DIV een meerwaarde?
Wie ik ben.
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Herstructurering Sociaal Domein
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
preek over Deuteronomium 6:20-25
"Als ogen spreken" Introductie. Wie is Jezus voor jou? En daarbij de vraag: Wie ben ik, jij?
Esthetica Leerplandoelstellingen: exemplarisch en activerend werken.
SOCIALE STRATIFICATIE
Aanvaarding en tolerantie
Identiteitsconstructie en discriminatie Robert Maier.
Plaatsen van Herinnering, Canons … … en andere vormen van bestaansverheldering Maarten Prak,
Interculturele competenties
Integratiebeleid in Vlaanderen 7 mei 2015 Voor Mozaiko Kobe Debosscher Secretaris Commissie Integratiebeleid be 0484/88.
Sociologie Cultuur en Context J1.3. Bezetting Maagdenhuis Jeugd en muziek.
Werken vanuit het contextuele gedachtegoed van Iván Böszörményi-Nagy
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Vervolg sociaal netwerk methodiek
Oic week 3. huiswerk verleden keer 1)Bekijk de documentaire ‘de kleine is alle voor mij’ 015/KN_
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Culturele identiteit en mediation College 2: Identiteitsconstructie in discours.
Vergrijzing in Nuth Van Zilver naar Goud!. Inhoud VNG Film “Geen krimp geven” De bevolkingsontwikkelingen in Nuth Erkenning van Krimp De kadernota –De.
BTC Marc Colpaert.  INTER (homines et natura)  Mijn zien is beperkt (film Raimon Panikkar)  Je suis ici en passant…  On-verschil-ligheid.
Twisten over publieke en quasi- publieke ruimte Thuislozen in Belgische stations Pieter Cools Ympkje Albeda.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Burgerschap en kindertelevisie. Organisatorische inbedding van kindertelevisie in Nederland Publiek versus commercieel Omroepen met eigen identiteiten.
Collectieve transitie en veerkracht
Globalisering een uitdaging voor het beroepsonderwijs
‘’DOOR MIDDEL VAN EEN CULTUREEL GENOGRAM VAN KRACHTEN EN KWALITEITEN, EEN TIJDSLIJN EN DROMEN VOOR DE TOEKOMST.’’
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
1.2 De wereld wordt steeds kleiner
Verlies & Rouw September les 3 Mirjam Enderle.
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
IDENTITEIT INDIVIDU SUBJECT PERSOON
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
Netwerkcorruptie Nationaal Compliance Congres 2017
Globalisering een uitdaging voor het beroepsonderwijs
Globalisering als kans en als dreiging
Interculturele Competenties / communicatie
Culturele Interview.
Transcript van de presentatie:

M-C Kok Escalle Identiteit Wie ben ik ? Wat ben ik ? Hoe ben ik ?

M-C Kok Escalle Identiteit Wat zeg ik van mij door mijn handelingen? Het ‘ik’ worden is een lang proces

M-C Kok Escalle Identiteit Geërfd kapitaal –Familiaal, sociaal, nationaal, talig… Historisch context

M-C Kok Escalle Identiteit Opgebouwd kapitaal –Sociaal, cultureel, symbolisch (Bourdieu)

M-C Kok Escalle Identiteit Essentie vs constructie In wording Levenslang in verandering

M-C Kok Escalle Identiteit Drukt zich uit in narratieven / verhalen

M-C Kok Escalle Identiteit 1. In de relatie tot jezelf / tot de ander Individuele vs collectieve identiteit

M-C Kok Escalle Identiteit 2. In de confrontatie met culturele verschillen

M-C Kok Escalle Identiteit 3. In de dynamische continuïteit Diachronische dimensie

M-C Kok Escalle Een verhaal Veronderstelt 1. Een contract 2. Competenties 3. Performantie 4. Erkenning (Sanctie)

M-C Kok Escalle Identiteit als verhaal Deze componenten zijn terug te vinden in advertenties die een representatie van culturele identiteiten gebruiken om een beeld van het individu in de globalisatie weer te geven.

M-C Kok Escalle Ter illustratie: verbeelding van culturele identiteit in wereldwijde reclame

M-C Kok Escalle Individuele identiteit vs collectieve identiteit Onderschikking [FA] Oppositie [Cerruti image] Integratie [Audemars Piguet]

M-C Kok Escalle Individuele identiteit vs collectieve identiteit Het individu behoort tot een serie [FA] Het individu wordt een composiet samenhang [KRO] Het individu wordt een selectieproduct (happy few) [Audemars Piguet]

M-C Kok Escalle Culturele verschillen en globalisatie Afschaffing vs samenvoeging ‘Global culture’ [FA vs KRO]

M-C Kok Escalle Culturele verschillen en globalisatie Aanpassing en deelsovername [Messe Frankfurt, Cerruti Image, Audemars Piguet]

M-C Kok Escalle Culturele verschillen en globalisatie Differentiatie door culturele herkenning [Cantal AOC]

M-C Kok Escalle Culturele verschillen en globalisatie Impliciete oppositie [Cantal AOC]

M-C Kok Escalle Diachronische culturele inbedding Nu “Maintenant” [Cerruti image]

M-C Kok Escalle Diachronische culturele inbedding Virtuele toekomst “créez votre rêve” [Cerruti image]

M-C Kok Escalle Diachronische culturele inbedding Tijdsduur “le maitre de l’horlogerie depuis 1875” [Audemars Piguet]

M-C Kok Escalle Diachronische culturele inbedding De continuïteit “Jeune, Entre-deux, Vieux” [Cantal AOC]

M-C Kok Escalle Wat voor identiteit in een wereldwijde business cultuur? Mogelijk identiteitsparcours

M-C Kok Escalle Het individu als functie [Messe Frankfurt]

M-C Kok Escalle Een in de massa [FA schouwergel]

M-C Kok Escalle Een schakel in een ketting [Cantal AOC]

M-C Kok Escalle Een mogelijke wording [Cerruti Image]

M-C Kok Escalle Een virtuele wereldstichter [KRO het gevoel dat je wilt delen]