Ondernemen na je studie!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Ondernemen en Ondernemerschap
Ondernemen in de praktijk
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Inleiding in de Marketing
Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.
Vrouwelijk ondernemen leer je zo Women inc.
HAN Centrum voor Ondernemerschap
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Koptekst Datum Cyclus succesvol ondernemen. Ondernemersvaardigheden Kamer van Koophandel Pieter Dijkhuis Voettekst.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Tips over ondernemersdienstverlening in stedelijke vernieuwingsgebieden.
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemerschap? Iets voor mij!
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
International Business Adviser
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
Het nut van Business Planning
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
 Buren  Nieuw product  Bouw  Varkenshouders  Afnemers Waar staan we nu ?
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Welkom op onze Regiobijeenkomst JacquelineZuidweg Jacqueline Zuidweg.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Start van een eigen Praktijk -- Eric Nak -- NBTP Congres 2014.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 1: Introductie Marketing
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Transcript van de presentatie:

Ondernemen na je studie! Kamer van Koophandel Amsterdam – Paul van den Burg

Het verhaal van de paarse koe….. Following the traditional rules of marketing just isn’t enough anymore. In today’s competitive economy, companies that want to create a successful new product must create a remarkable new product. According to bestselling author and marketing guru Seth Godin, such a product is a Purple Cow, a product or service that is worth making a remark about. The impact of advertising in newspapers and magazines is fading — people are overwhelmed with information and have stopped paying attention to most media messages. To create Purple Cow products, Godin advises companies to stop advertising and start innovating. Godin recommends that marketers target a niche, and he describes (through an assortment of case studies) effective ways to spread your idea to the consumers who are most likely to buy your product. Godin claims there isn’t a shortage of remarkable ideas — every business has opportunities to do great things — there’s a shortage of the will to execute those ideas. Not Enough Ps For many years, marketers have used the five (or more) Ps as guidelines for selling their product and achieving their company’s goals. Some of the Ps include: ● Product ● Pricing ● Promotion ● Positioning ● Publicity ● Packaging ● Permission ● Pass-along According to the popular theory, if these elements aren’t all in place, the marketing message is unclear and ineffective. Making the right marketing moves does not guarantee success, but the prevailing wisdom used to be that if your Ps were right, you had a better chance of succeeding in the marketplace. But at a certain point in the evolution of marketing, it became clear that following the Ps just isn’t enough. This book tells about a new P — Purple Cow — that is extremely important to marketers in today’s fast-paced, highly competitive business environment. Purple Cow refers to a product or service that is different from the rest and somehow remarkable. Purple Cow tells about the why, the what, and the how of remarkable. Retrieved from "http://www.wikisummaries.org/Purple_Cow"

Programma Opening Deel 1: Wie ben ik en wat kan ik? Deel 2: Wat is mijn idee? Pauze Deel 3: Hoe bouw ik een netwerk op? Deel 4: De rol van het ondernemingsplan! Borrel . Wat staat er op het programma? 3

Wat moet deze ondernemer kunnen? Maria, is sinds drie jaar een zelfstandig ondernemer. Haar klanten zijn organisaties die advies willen op het gebied van energiezuinig ondernemen.

Wat moet jij kunnen om als ondernemer?

Wat is mijn idee?

Het idee! Opdracht

TIME OUT Time-out: stoplicht…. Marketing voor Starters

Herformulering bedrijfsidee Mail deze naar ???? Paul.vanden.burg@kvk.nl

Hoe bouw ik een netwerk op? Maak gebruik van je huidige omgeving Inventariseer wie de benodigde kennis heeft Wat wil je weten van de markt en wie weet dat! Maak gebruik van de hulpmiddelen (Hallo!)

De rol van het ondernemingsplan Aan de slag met uw ondernemingsplan 4-4-2017 De rol van het ondernemingsplan Inleiding en concept Samenvatting Hoofdstuk I: Ondernemer(s): wie bent u? Hoofdstuk II: Onderneming: wat gaat u doen? Marktonderzoek Hoofdstuk III: Hoe ziet uw markt eruit? Wie gaat uw product of dienst kopen? Marketingplan Hoofdstuk IV: Hoe benadert u deze markt? Hoofdstuk V: Organisatie Financieel plan Hoofdstuk VI: Hoe regelt u uw geldzaken? Bijlagen

Aan de slag met uw ondernemingsplan 4-4-2017 Samenhang Bedrijfsidee Onderzoek Externe Analyse Interne Analyse Herformulering Bedrijfsidee Product Plaats Prijs Promotie Financieel Plan

Afsluiting

Succes!