Ondernemen na je studie! Kamer van Koophandel Amsterdam – Paul van den Burg
Het verhaal van de paarse koe….. Following the traditional rules of marketing just isn’t enough anymore. In today’s competitive economy, companies that want to create a successful new product must create a remarkable new product. According to bestselling author and marketing guru Seth Godin, such a product is a Purple Cow, a product or service that is worth making a remark about. The impact of advertising in newspapers and magazines is fading — people are overwhelmed with information and have stopped paying attention to most media messages. To create Purple Cow products, Godin advises companies to stop advertising and start innovating. Godin recommends that marketers target a niche, and he describes (through an assortment of case studies) effective ways to spread your idea to the consumers who are most likely to buy your product. Godin claims there isn’t a shortage of remarkable ideas — every business has opportunities to do great things — there’s a shortage of the will to execute those ideas. Not Enough Ps For many years, marketers have used the five (or more) Ps as guidelines for selling their product and achieving their company’s goals. Some of the Ps include: ● Product ● Pricing ● Promotion ● Positioning ● Publicity ● Packaging ● Permission ● Pass-along According to the popular theory, if these elements aren’t all in place, the marketing message is unclear and ineffective. Making the right marketing moves does not guarantee success, but the prevailing wisdom used to be that if your Ps were right, you had a better chance of succeeding in the marketplace. But at a certain point in the evolution of marketing, it became clear that following the Ps just isn’t enough. This book tells about a new P — Purple Cow — that is extremely important to marketers in today’s fast-paced, highly competitive business environment. Purple Cow refers to a product or service that is different from the rest and somehow remarkable. Purple Cow tells about the why, the what, and the how of remarkable. Retrieved from "http://www.wikisummaries.org/Purple_Cow"
Programma Opening Deel 1: Wie ben ik en wat kan ik? Deel 2: Wat is mijn idee? Pauze Deel 3: Hoe bouw ik een netwerk op? Deel 4: De rol van het ondernemingsplan! Borrel . Wat staat er op het programma? 3
Wat moet deze ondernemer kunnen? Maria, is sinds drie jaar een zelfstandig ondernemer. Haar klanten zijn organisaties die advies willen op het gebied van energiezuinig ondernemen.
Wat moet jij kunnen om als ondernemer?
Wat is mijn idee?
Het idee! Opdracht
TIME OUT Time-out: stoplicht…. Marketing voor Starters
Herformulering bedrijfsidee Mail deze naar ???? Paul.vanden.burg@kvk.nl
Hoe bouw ik een netwerk op? Maak gebruik van je huidige omgeving Inventariseer wie de benodigde kennis heeft Wat wil je weten van de markt en wie weet dat! Maak gebruik van de hulpmiddelen (Hallo!)
De rol van het ondernemingsplan Aan de slag met uw ondernemingsplan 4-4-2017 De rol van het ondernemingsplan Inleiding en concept Samenvatting Hoofdstuk I: Ondernemer(s): wie bent u? Hoofdstuk II: Onderneming: wat gaat u doen? Marktonderzoek Hoofdstuk III: Hoe ziet uw markt eruit? Wie gaat uw product of dienst kopen? Marketingplan Hoofdstuk IV: Hoe benadert u deze markt? Hoofdstuk V: Organisatie Financieel plan Hoofdstuk VI: Hoe regelt u uw geldzaken? Bijlagen
Aan de slag met uw ondernemingsplan 4-4-2017 Samenhang Bedrijfsidee Onderzoek Externe Analyse Interne Analyse Herformulering Bedrijfsidee Product Plaats Prijs Promotie Financieel Plan
Afsluiting
Succes!