Opzet en ontwikkeling van een high-stake test voor Engels: struikelblokken en routes eromheen Catherine Verguts Olaf Du Pont Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Taalvoorwaarden Engelstalige masters ERK - B2 te bewijzen via TOEFL IELTS FCE (First Certificate in English) Attest UCT 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een test Engels? Dus toch een eigen test … Moet iedereen testen? 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een test Engels? Dus toch een eigen test … Moet iedereen testen? 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een eigen test Engels? fraude 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
7
Waarom een eigen test Engels? fraude duur (IELTS: 185 EUR / TOEFL: 155 $) 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een eigen test Engels? fraude duur (IELTS: 185 EUR / TOEFL: 155 $) afnames beperkt: tijd en plaats 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Afnames beperkt Bv. TOEFL-test in Mali 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een eigen test Engels? fraude duur (IELTS: 185 EUR / TOEFL: 155 $) afnames beperkt: tijd en plaats koppeling aan ERK-scores moeilijk 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Koppeling IELTS - ERK 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Koppeling ERK - TOEFL IBT PBT 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Omrekening TOEFL IBT - PBT 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Omrekening TOEFL IBT - PBT 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs IBT CBT PBT
Waarom een test Engels? Dus toch een eigen test … Moet iedereen testen? 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Testopzet Basistest Laag niveau A1 – B1 Hoog niveau B1 – C2 Niet geslaagdGeslaagd 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Woordenschat ERK B2 descriptor Beschikt over een goede woordenschat voor zaken die verband houden met zijn of haar vakgebied en de meeste algemene onderwerpen. 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Basis / Laag / Hoog 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Laagfrequentie hang sit put deposit6.000 Hoogfrequentie leap4.000 surge plummet soar More than Basisfrequentie honour1.000 praise2.000 celebrate3.000 congratulate8.000 Woordfrequentie als leidraad 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Testanalyses Validiteit met hardopdenk-protocollen Koppelen aan ERK via Dialangscore Betrouwbaarheid op item- en testniveau 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
ERK B2 Presenteren Kan een duidelijke, stelselmatig ontwikkelde presentatie geven, met de nadruk op belangrijke punten en ter zake doende ondersteunende details. Kan spontaan afwijken van een voorbereide tekst en ingaan op belangwekkende punten die vanuit het publiek worden aangedragen, en drukt zich daarbij vaak opmerkelijk vloeiend en gemakkelijk uit. 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Waarom een test Engels? Dus toch een eigen test … Moet iedereen testen? 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Vrijstelling taalvereisten Jaar Engelstalig onderwijs Diploma hoger onderwijs Vlaamse gemeenschap Diploma secundair onderwijs Vlaamse gemeenschap 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
TSO eindtermen 3 de graad Engels 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Dialang resultaten Luisteren Percentages per ERK-niveau 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
Vrijstelling taalvereisten Jaar Engelstalig onderwijs Diploma hoger onderwijs Vlaamse gemeenschap Diploma secundair onderwijs Vlaamse gemeenschap Schriftelijke verklaring van promotor voor PhD 17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs
17 maart Universitair Centrum voor Talenonderwijs Knuppelvragen 1.Durf Testen: iedereen getest 2.One size doesn't fit all Soms B1, dan B2. Moet kunnen?
Opzet en ontwikkeling van een high- stake test voor Engels: struikelblokken en routes eromheen Universitair Centrum voor Talenonderwijs