Waarom een HS de ECTS-label niet heeft aangevraagd op 01/11/03 ? Case: KATHO A.M. Van den dries Socrates ontmoetingsdagen Oostende 16 juni 2004.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Beeldverwerking Prof. dr. ir. W. Philips Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
in de eerste 2 weken na een herseninfarct ?
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Marcel Crok | De staat van het klimaat Lezing KNAW klimaatbrochure Seminar | Maandag 12 december | Nieuwspoort Den Haag.
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
All Right! 1 thv Unit 4 grammar 2.1 and 2.2.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
EML en IMS Learning Design
International Primary Curriculum
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
De taaltaak
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Waarom een HS de ECTS-label niet heeft aangevraagd op 01/11/03 ? Case: KATHO A.M. Van den dries Socrates ontmoetingsdagen Oostende 16 juni 2004

Criteria voor de ECTS-label Course catalogue KATHO = 1,600 files, enkel voor de basisopleidingen In 2 talen (NL – EN) Voor alle eerste cyclus programma’s Online of hard copy Gebruik van ECTS credits Samples van Learning Agreements Samples van Transcripts of Records Proof of academic recognition

ECTS-counselling visit June 2003 Prof. Dr. Luc François (U Gent) Mme Martine Froissart (ESC Lille) –Verslag binnen op 22/07/03 voor alle departementen en studiegebieden van KATHO –KATHO interne evaluatie van het verslag: doorlichting grondiger dan sommige visitatiecommissies!

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… About the website This is very complete and very clearly structured: interested students and staff can find easily all information needed, etc… Present in a clearer way how the credits linked to projects are allocated per semester or per year Present the different documents and links to ECTS more as a whole

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… Update the complete version of the Course catalogue earlier (February e.g.). Therefore, the description and content of the courses should not depend on the individual teacher, who sometimes may be appointed very shortly before the start of the academic year. Would advise KATHO to continue its efforts for pooling the translation of the Course catalogue together with all, or at least some Flemish HS.

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… Follow the whole ECTS procedure in the right way, also during the stay of the KATHO-student at the partner institution and to “control” carefully whether the Learning Agreement and the Transcript of records are identical documents. Use the grading scale only as a secondary marking system and to use it only for ranking purposes

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… Put ECTS very central in the process of reprogramming curricula during the implementation of the BaMa structure Implement a system of measuring workload systematically and periodically within the whole institution (cfr. Visitaties) Allocate credits only –to courses, related competencies and learning outcomes, and not mathematically according to the duration of the period of study abroad.

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… Investigate precisely to what extent academic recognition takes place at the end of the stay of incoming and outgoing students. Harmonise the use of the ECTS in the departments as the departmental coordinators have a good knowledge of ECTS, but it seems that in some cases they use different methods and concepts regarding ECTS. Evaluate and reorganise the system and the procedure of equivalences in such a way that the final decision is in hands of the board of the department or institution and not in the hands of the individual teacher

The ECTS/DS counsellors would advise KATHO to… Mention no longer in the Transcripts of Records those courses, to which a student just participated and did not take exams, although credits are given for those courses. It is better to mention them on a separate document. Integrate courses and results of exchange students in the Diploma Supplement Adapt software systems in order to produce automatically the Diploma Supplement not only in Dutch but also in other EU languages.

The ECTS/DS counsellors concluded… In order to realise this, some structural changes in the field of relations between central and departmental level are needed. They do not have any doubt about the adjustments and finishing touches that KATHO will undertake to be able to apply for the award of the ECTS label!

Finishing Touches? Het bijwerken van de fundamentele opmerking in verband met de Academic recognition was niet in te halen van juli naar oktober. Minstens 1 jaar nodig! Structurele wijzigingen? Ja, alles is nu gecentraliseerd van Application tot ToR via de LA en de revised LA’s. (ook op basis van de samplings van AHOWO) Course catalogue: efficiënt op 1 jaar van de omvormingsdossiers? En ook: EUC…

Overwegingen… Strenger zijn met de LA’s en ToR’s!!! Vóór vertrek moet de studieovereenkomst klaar zijn, met studiepunten; Bij terugkomst moet de student een afschrift hebben van zijn resultaten en Volledige academische erkenning krijgen van de studiepunten in functie van de studieovereenkomst. Praktisch: enig idee wat de workload is?

Wishful thinking? ECTS-counsellors would advise KATHO to continue its efforts for pooling the translation of the Course catalogue together with all, or at least some Flemish HS… Een “kluifje” voor de Associaties? Voor de studiegebieden? Voorbereidend werk in het HOR!

Dank Aan de ECTS-counsellors Aan de AHOWO-ploeg Aan Evy voor de Ppt! Vragen? –