Vormen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Toepassingen op de stelling van Pythagoras
Advertisements

INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Onderwijs en kinderarbeid
Wensen Van het 6de leerjaar.
Doop Friso Sake Looij en Bastiaan Mike van Noordenne Zondag 10 Mei 2009 Jesaja 49: 15 Zou het mogelijk zijn dat een moeder haar kind zou kunnen vergeten,
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve,
Eigenschappen Ruimtelijke figuren
Workshop Rekenen groep 5 t/m 8
Kanjergroep 4.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
De stelling van Pythagoras
De omtrek van een cirkel
Dr. Albertus Risaeusschool
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Online leerplatform voor de lagere school Je kind kan altijd en overal oefenen op wat het in de klas voor wiskunde heeft geleerd Op computer en tablet.
Een meisje komt van school en vertelt trots aan haar moeder…..
Presentatie ICT 1e blad.
Welkom bij groep 1-2a.
Ver(delen) (ver)schuiven (ver)draaien (ver)werken
Wat doet een magneet?.
Oppervlakte en inhoud.
Hoe bereken je ? Studiemiddag SMC Hoe bereken je 28 / 7? Filmpje En hoe 25 /5 ? nog een filmpje Pen en papier bij de hand …
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Informatie avond 2 september 2015 Welkom. Agenda Welkom Wat voor school zijn wij? Wat doen we?
Verkeerssituatie rond onze school
Bouwen aan de visie.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Samen in actie voor kinderen op de vlucht. “Ik heb mijn enige paar laarzen afgestaan aan mijn zusje, omdat ik niet wil dat haar tenen bevriezen.” Khalil.
Omtrek. 2 cm 8 cm2 cm + + += of 4 x 2 cm8 cm= Omtrek van een vierkant = 4 x z Omtrek van een veelhoek
vormleer (eigenschappen van diagonalen in vierhoeken)
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 5
gelijkheid van vorm en grootte precies dezelfde vorm en grootte
Workshop Nationale Wiskunde Dagen 2016 Marjan Botke & Rob van Oord
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Vormleer: vlakke figuren omstructureren – oppervlakte grillige figuren
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Zie jij de groene cirkel?
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Ruimtelijke figuren.
Meetkunde 5L week 14: Vierhoeken tekenen vierhoeken vierkant vlieger
een raadselliedje met de vormen van de logiblokken
vormleer (eigenschappen van diagonalen in vierhoeken)
29 maart CREADAG.
29 maart CREADAG.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Een video maken Kennis toetsen.
Workshop: Starters Mirjam Bos 15 november 2017
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
Meten en meetkunde les 3: omtrek, oppervlakte en inhoud
Mondeling Nederlands Cursus 3 – Module 1 Dag 1.
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Introductie intervisie
Extra oefening Gevraagd: CD en CE zijn raaklijnen aan c(M,r)
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Didactisch practicum: aardappels
Berichten in de media Mediaboodschappen.
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Kies een spel en leer de vormen
Vormen digibordpeuters
Vormen tellen.
En oppervlakte van ruimtefiguren
VANDAAG WASSEN KNIPPEN VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS
Hoofdstuk 13 Omtrek en oppervlakte. Hoofdstuk 13 Omtrek en oppervlakte.
Transcript van de presentatie:

vormen

lesdoel jullie leren verschillende vormen van naam kennen en kunnen deze vormen ook zelf maken.

zelf proberen

zelf proberen

zelf proberen

zelf proberen

zelf proberen

zelf proberen

aan de slag tweetallen (maatjes) helft van de klas met klei vormen maken helft van de klas met vouwblaadjes vormen maken.

welke vormen moeten de kinderen maken? Thuis hebben wij onderzetters die rond zijn. Oma heeft vierkante onderzetters. Maak een cirkel en maak een vierkant. Onze eettafel heeft de vorm van een rechthoek. Maak een rechthoek. Veel verkeersborden hebben de vorm van een driehoek. Maak een driehoek.

rara, welke vorm voel je? een kind wordt geblinddoekt. het kind krijgt een vorm in zijn/haar hand.

vragen hoe zie je goed dat het een vierkant is? hoe kun je zien dat het een rechthoek is? welke vorm is mooi rond?

afsluiting zoek met je maatje de vormen die wij vandaag geleerd hebben in het klaslokaal.