Vergaderen en notuleren Een korte handleiding
Vergaderen Rollen: Voorzitter Notulist Deelnemers
Vergaderen: taken (1) Voorzitter: Agenda opstellen/versturen Vergadering leiden: Samenvatten Conclusies trekken Aandacht bij agendapunten houden Tijd in de gaten houden
Vergaderen: taken (2) Notulist: Samenvatten van discussie Kort en zakelijk Noteren wie wat zegt Volgt agendapunten Noteert kern van discussie m.b.t. onderwerp agenda
Agenda: Opzet en vaste punten “Verslag van de vergadering van …., gehouden op…..” Aanwezig namens…. Afwezig…. Notulist… Agendapunten 1 – x “Dit verslag bestaat uit x pagina’s.”
Agendapunten (1) Opening en mededelingen Vaststellen agenda Eventueel punten verplaatsen, toevoegen Ingekomen en uitgaande stukken Verslag vorige vergadering “Onder dankzegging aan de notulist worden de notulen van… goedgekeurd”. Moet goedgekeurd of gewijzigd worden
Agendapunten (2) … … etc. Rondvraag, Wvttk Sluiting “Niets verder aan de orde zijnde, sluit de voorzitter om… de vergadering.”