Geïntegreerde Communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

situationeel leiderschap
“Goed bezig, nu voor later” Veiligheid, een kwestie van gedrag?
De psychologie van communicatie
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
….een korte presentatie
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Haptonomie.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Totale communicatie Juli Totale communicatie Juli 2009.
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Communicatieproces .
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Corporate Communication & Design
Wat is een communicatieplan?
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Kenmerken van de concept contextbenadering
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Samenwerken Werken in Teams.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 4 Blok 2.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Merkenbeleid HBO5.
Begeleiden Informatiseringsprocessen
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Communicatie en Instumenten
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Van actie naar interactie
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Even voorstellen .
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
50.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Communicatie is de basis
Communicatie & Relatie
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
De marketing van kennis
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Boek ‘Begeleiden’ Hoofdstuk 13 Communicatieproblemen
Communicatie 6e les.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Kenmerken van de concept contextbenadering
Basics over communicatie
Factoren die het communicatie proces beïnvloeden
Communicatie 7e les.
Communicatie 5e les.
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Overzicht gedragingen per competentie
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Geïntegreerde Communicatie Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker

Basismodel Communicatie Zender ==> boodschap ==> mediakeuze "reclame" ==> ontvanger ==> reactie ==> mediakeuze "feedback" : marktonderzoek, klacht, bezwaar,

Communicatie: de stiel Talenkennis & algemene ontwikkeling Taal, cultuur, normen, vooroordelen Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën & gevoelens Mediakennis Kennis Technische eigenheden en mogelijkheden Klantenkennis ==> perceptie =\= observatie Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën en mogelijkheden

Concept Geïntegreerde Communicatie Perceptie klant Basis = som van wat klant ervaart als "communicatie van" + " communicatie over" Evolutie: "communicatie" uit meerdere monden Zichtbaarheid buiten directe doelgroep verhoogt "directe kanalen": meerdere monden Communicatiemateriaal duurder naarmate "formeler" ==> nood integratie Controle van perceptie EN kosten

Communicatie voor een bedrijf "Dagelijkse" Communicatie van management naar medewerkers Communicatie van bedrijf "naar buiten" Bewust gestuurd door communicatieverantwoordelijk Bewust gestuurd maar niet door communicatieverantwoordelijk "gewoon" niet over nagedacht Communicatie uit interactie tussen bedrijf en publieken

Opdracht: maak merk "uw naam" op wiki Vehikel: wiki professionele portfolio Rapport: wat, hoe gedaan met welk effect Rapport in wiki

Gebruikte theorie: brand management http://en.wikipedia.org/wiki/Brand

Overzicht te verklaren termen Brand. - brand strategy - brand equity - brand orientation - brand management - brand recognition

Identiteit vs persoonlijkheid Identity = personality? Identity = wat het is, "techn. Fiche" / plannen Zelf gemaakt pers = wat het uitstraalt/gedrag / uitvoeren Resultaat in oog van anderen Veronderstellingen, vooroordelen, cultuur, .... Zelfbeeld observator - logica gehanteerd dr observator 1e indruk: visueel, stem - fysieke attr, geur, associaties, accent/taal

Imago vs reputatie Imago = beeld - wij zien/ voelen als resultaat van creatie ( bewust gedaan) - stabiel Reputatie: men zegt - een mening gedragen door een marktsegment - " pre- persoonlijkheid- indruk" gemaakt door iemand anders dan merkvertegenwoordiger - persoonlijkheidnuanceerder - kan verkeren/ fragiel indien goed Testimonials = betalen voor reputatie

Awareness vs promise Awareness = bewust zijn van ==> feit ToM, aided = geholpen, strategic? Merk-belofte/ situering-combinatie indien nut Strategic: onderdeel van stappenplan naar.. Promise = belofte ==>gemaakt / "gedaan" Perceptie van zekerheid op krijgen Die perceptie = functie reputatie Niet waar maken = reputatieschade