Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Elske Revelman de Vries
Advertisements

MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Concept Development – 20 september 2010
Docent medmec = Wil Adolfs
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
22 september MedMec01 DT les 2
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Leiding geven. programma huiswerk rollenspel toelichting rollen/team opdracht verder uitwerken.
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1, 5-5-12 Communicate This! Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1, 5-5-12 1

Agenda Terug- en vooruitblik Modulewijzer Online Strategy Map “Huiswerk” 2

Opzet kwartaal Lesstof: Alle behandelde stof is te vinden op mijn docentenspace: www.docent.cmd.hro.nl/ruimg Literatuur De internet scorekaart 2.0 Alle in de les gebruikte gebruikte bronnen, slides en artikelen zijn belangrijk Toetsing d.m.v. een individuele opdracht van een live case ‘Reflective practitioner’; je doet niet alleen wat er gezegd wordt; je kan er zelf op reflecteren, over nadenken en naar handelen.

Relevantie CDM Een concept en plan is leuk...... Maar hoe effectueer je een dergelijk plan? Maar als het niet oplevert wat je van tevoren had bedacht? Van een CDM-er wordt ook verwacht dat hij kan bijsturen en de mediakanalen kan managen. ALS JE NIET MEET, KAN JE NIET MANAGEN ROI op Social media is een van de meest gestelde vragen bij marketingcongressen

Modulewijzer In concept; de opdracht wordt er aan toegevoegd Lees de modulewijzer Formuleer je vragen Korte break Na de pauze nemen we de vragen door

Online Strategy Veel over online en strategie gehad. Wat is een online strategy? Hoe zou je het aanpakken? In duo’s: Maak een (proces)aanpak om tot een online strategy te komen van een willekeurige organisatie (maak een 3 minuten presentatie). 6

Online Strategy Map (afgeleid van Internet scorecard 2.0) Toelichting methode internet scorecard 2.0 Theorie achter Online Strategy Bespreken van de Online Strategy Map Voorbeelden 7

Online Strategy Map Geïntroduceerd door Jungle Minds Beschreven in boek Internet Scorecard 2.0 Gestoeld op bewezen theorieën Strategy Map Balanced Scorecard 8

Strategy Map 9

Balanced Scorecard Bekend met de balanced scorecard? Meten en bijsturen op de relevante parameters van je organisatie / internetactiviteite. Relevantie komt uit je strategie Voordeel: Balsn tussen financiele maar ook niet financiele doelen; focus op de essentie (overzichtelijk), sterl communicatiemiddel, toewijzen van budgetten (waar gaat het niet goed of waar zien we mogelojkheden) Afgeleid van Balanced scorecard: sturing organisatie: klanten, financien, interne bedrijfsprocessen en leren &B groeien (innoveren) Gaat dus niet over campagnes maar over structureel, systematisch en betekenisvol inzetten vcan media (daarbinnen is er natuurlijk plaats voor campagnes) 10

Internet scorecard Bekend met de balanced scorecard? Meten en bijsturen op de relevante parameters van je organisatie / internetactiviteite. Relevantie komt uit je strategie Voordeel: Balsn tussen financiele maar ook niet financiele doelen; focus op de essentie (overzichtelijk), sterl communicatiemiddel, toewijzen van budgetten (waar gaat het niet goed of waar zien we mogelojkheden) Afgeleid van Balanced scorecard: sturing organisatie: klanten, financien, interne bedrijfsprocessen en leren &B groeien (innoveren) Gaat dus niet over campagnes maar over structureel, systematisch en betekenisvol inzetten vcan media (daarbinnen is er natuurlijk plaats voor campagnes) 11

Verbanden: van strategie naar realisatie 12

Strategy map & Scorecard 13

Proces Goed: de verbanden tussen strategie en operatie. Mogelijkheid tot bijsturen door relevante meetvariabelen, vooraf bepaalde succes maat. Leercyclus. Overdraagbaar aan iedereen. Minder: strategisch deel mager; website is te beperkt in deze dagen; focus is media. ISC gaat over het beheren als een soort managementdashboard terwijl ik ook veel zie in het creeren en innovatieperspectief. 14

Huiswerk Bestudeer Hoofdstuk 1 en 2 van het boek (lees i.i.g. de hand out als je het boek nog niet hebt) 15

Vragen? Download college: docent.cmd.hro.nl/ruimg E-mail: Ruimg@hro.nl Tot volgende week! 16