Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009
Agenda Beoordelingen Lente Onderwerpen zomer Huiswerk Concept pitches T-Mobile pitch
Beoordeling Lente Essays naar eigen keuze (per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten - Heineken) Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) Wekelijkse postings ( 1 punt)
Indeling Lente 8 mei – Conceptpitches, Nieuwe producten bedenken 15 mei – GEEN LES 22 mei – GEEN LES 29 mei- Beoordeling Battle, Nieuwe producten bedenken, Huiswerkopdracht 5 juni– College Neuromarketing 12 juni – Gastcollege Gijs van Wulfen 19 juni – Gastcollege IN10 + Nieuwe producten bedenken 26 juni – Synthese, eindpresentaties NB:4 juli deadline opdrachten
Het boek !!!!!
Waarom innovatie? ???
10 redenen om te innoveren 10 redenen voor innovatie verschuiving behoeften andere mogelijkheden andere regelgeving markt- liberalisatie winnaarsgevoel innovatiesucces ruimte voor eigen initiatieven andere klanten andere distributie behoud onderscheid omzet en winstgroei concurrentie klant personeel regelgeving technologie aandeelhouders
Huiswerkopdracht in groepjes -Loop rond… ga naar buiten…. -En noteer 25 nieuwe producten (producten die jullie 3 maanden geleden nog niet kenden) -Fotografeer alle 25 producten en maak een productbeschrijving van maximaal 3 woorden geef voor de innovativoteit van het product een rating van 1 tot 3 sterren -Publiceer op je blog -Breng deze producten onder in new to the world, new to the market en new to the company
New to the... -Meestal new to the company! -New to the world: eerste mobiele telefoongesprek (1946) -Eerste smartphone (Nokia Communicator) -New to the company Vul maar in
Oh ja...idee voor opdracht
Battle Barst los Ron?
Ciao Presentatie later vandaag terug te vinden op startpagina.cmd.hro.nl Tot over 3 weken