Concept Development – 20 september 2010

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
Concept Development – 4 januari 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Identiteit les 2
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Godsdienst.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
De spreekbeurt..
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Sprookjes.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Minor Concept Development Schooljaar 2008 – 2009 College 2 Herfst, Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –7 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Transcript van de presentatie:

Concept Development – 20 september 2010 HRO – CMD HERFST 2010 Saskia Best s.e.best@hro.nl Concept Development – 20 september 2010

Agenda Gemeenschappelijke Battle RWS Battle Postings Design Boeken Uitleg wat PD is.

Indeling Herfst 30 aug - Start, inhoudelijk en huishoudelijk 6 september - Individuele gesprekjes, Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 13 september - Gemeenschappelijke Battle, Design 14 september - KICKOFF UTRECHT RIJKSWATERSTAAT (middag) 20 september - DESIGN 27 september - Beoordeling BOC pitches + Design 04 oktober - DESIGN 11 oktober - DESIGN 25 oktober - Excursie DUTCH DESIGNWEEK EINDHOVE 01 november - Feedbackles 07 november (zondag) 24.00 deadline opdrachten, alles online

Beoordeling Herfst Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk min 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten - ENERGIEMETER) Gemeenschappelijke Battle (1 punt) Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) Rijkswaterstaat (min 2 punten) Wekelijkse postings ( 1 punt)

Norman Norman stelt dat er juist op gebied functionaliteit nog veel winst valt te behalen. Hij legt nadruk op emotionale kant van design

Norman Twee weken geleden lazen jullie iets van hem

3 niveaus van design Visceral Behavorial Reflective

Norman We kijken naar een TEDtalk van hem: http://www.youtube.com/watch?v=RlQEoJaLQRA

EN…. Norman By the way: hoe een goed essay er uit ziet LEES: http://www.concept7.nl/downloads/is-design-meetbaar.pdf EN….

Lesopdracht Neem twee willekeurige producten/diensten en beschrijf de drie niveaus van design

Marti Neumeier Als je het over Design hebt kom je hem vaak tegen

Neumeier Welke 3 quotes/taglines zijn voor jou opvallend en waarom? Een filmpje met uitspraken uit zijn boekje http://www.youtube.com/watch?v=SlAaUK6jsTE&feature=related Welke 3 quotes/taglines zijn voor jou opvallend en waarom?

Hands on Design: lesopdracht Hoe kan een productvoordeel (benefit, USP) zonder woorden in een eenvoudig beeld worden uitgedrukt? Kies een willekeurige advertentie en maak een herontwerp “ zonder woorden”

Hoe staat het met de gemeenschappelijke Battle?

Contest Rijkswaterstaat Ook hier is research belangrijk Lees de PDF op het blog over contextmapping

Contest Rijkswaterstaat Debriefing Hoe gaan we het aanpakken?

Let op Denk aan posting en beoordeling BOC volgende week

Tot volgende week! Vragen?