Een eerste verkenning.. tot samenwerking van het PO-VO Lidy Mulders Coördinator vwoplus onderbouw Assink Lyceum Specialist in Gifted Education
Workshop 5 Korte introductie op kenmerken en behoeften hoogbegaafde leerlingen Voorbeelden uit de Assinkpraktijk Brainstorm mogelijkheden en onmogelijkheden samenwerking
Kenmerken Verschil pienter – hoogbegaafd Profielen hoogbegaafde leerlingen Andersdenkenden
De hoogbegaafde leerling denkt en … DE HOOGBEGAAFDE LEERLING bron: Heleen Wientjes IVLOS Universiteit Utrecht denkt en … denkt en … denkt en … denkt en … denkt en … onthoudt makkelijk denkt conceptueel (geheeldeel) denkt en … denkt door denkt en … creatief intelligente humor denkt en … denkt en … denkt autonoom denkt en … denkt en … denkt onderzoeksgericht denkt en … denkt en … denkt en … denkt buiten kaders denkt en … denkt snel denkt en … denkt en … Eigenwijs denkt en … brede interesse denkt en … denkt en … denkt en …
verbreden – verdiepen - verrijken Breder: meer kennis, zelfde denk- en werkniveau [onvoldoende] Dieper: meer inzicht (dus ook kennis), verbanden, hoger denk- en werkniveau, moeilijker Rijker: meer kennis, meer inzicht, moeilijker, hoger denk- en werkniveau, groter metacognitief repertoire, zelfstandiger
begeleiding Aandacht voor leren leren leren plannen leren kiezen inzicht in eigen leerstrategieën leren reflecteren EISEN STELLEN!
Zet ze aan het denken!