Marketing H.2 Marketingbeleid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Ondernemen in de praktijk
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Ondernemen na je studie!
Marketing .
Marketing presentatie
Marketing presentatie
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter.
Beleidsvoering naar groei
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Marketing Marketingoriëntatie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
MARKETINGMIX.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Horizon College Wild convenience. Horizon College Wat is convenience? Een product dat reeds en bepaalde fase van (voor)bereiding heeft doorlopen. Ontkoppeld.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Vernieuwing in het VMBO
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Marketingstrategie.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 1: Introductie Marketing
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
AFDELING 2 marketingbeleid.
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Marketing H.2 Marketingbeleid

Agenda Industriële marketing Consumentenmarketing Markt en marktsegmenten Doelgroep en marketingformule Marketingformule en marketingmix

Marktgericht ondernemen Industriële marketing (B2B)

Marktgericht ondernemen Industriële marketing (B2B) Consumentenmarketing

Marktgericht ondernemen Industriële marketing (B2B) Consumentenmarketing Verschillen

Markt en marktsegmenten Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst

Markt en marktsegmenten Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst Marktsegmenten

Markt en marktsegmenten Geheel van vraag naar en aanbod van een bepaald product of dienst Marktsegmenten Doelgroep

Doelgroep en marketingformule WIE is mijn klant? WAT is mijn aanbod? HOE bied ik mij aan?

Doelgroep en marketingformule Positioneren

Doelgroep en marketingformule Positioneren Plusformule Prijsformule

Marketingformule Marketinginstrumenten De middelen die je gebruikt om je marketingformule zichtbaar te maken.

Marketingmix Doelgroep

Marketingmix opdracht Zet met je groepje een marketingmix op. Maak een mindmap met het volgende: 1 Bedenk een marktsegment (wat is je je aanbod) beschrijf je product 2 Beschrijf je doelgroep (wie is je klant en wat zijn hun kenmerken) 3 Beschrijf je marketinginstrumenten (hoe bied je jezelf aan, hoe bereik je je klant) Maak gebruik van je boek H.2 blz 64 t/m 72