4e editie: Multi Media Methode

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Advertisements

Lezen.. en wat daar mee samen hangt
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Methodepresentatie Pincode 5e editie
Spaans voor beginners 6 7 Online Spaans leren via de beproefde SuperMemo-methode. U gaat in uw eigen tempo door de cursus, maar wordt wel zeer.
- Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO)
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
Pincode Naam spreker 4/4/17.
Pincode 5de editie vmbo bovenbouw
TrabiTour fährt weiter! Deutsch für die Oberstufe
KNAG-onderwijsdag 10 december Haal meer uit de ICT van buiteNLand Hub Stohr en Maarten Boddaert
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
Workshop ICT-dag Amsterdam Arena Karel Kats
Titel presentatie ThiemeMeulenhoff 5 april 2017.
De communicatieve methode voor Frans in het basisonderwijs
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Bordboeken Van .pdf naar HTML5.
Landelijke TTO-dag 2 maart 2010 Yvonne Morsink
TrabiTour für die Unterstufe
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
Noordhoff Uitgevers Talendag
Trainer Basisvaardigheden Spelling
Nieuw Nederlands 4e editie
Nieuw Nederlands 4e editie
Spreken met Grandes Lignes en Paso Adelante 18 januari 2011.
Leerlijnen in een Wiki
Oefenen.nl als basis voor trajecten en materialen
Voor leesplezier én resultaat!
ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee
In het eerste scherm altijd de gemixte versie (luisteren) én een karaoke-versie (zingen) in een eenvoudig te bedienen player. Extra partijen en korte speelstukjes.
Infoavond groep 4.
Op maat werken aan taal Over de invoering van Muiswerk op de Emmausschool in Rotterdam Rob Royen, ICT-coördinator, leerkracht, taalwerkgroeplid.
Welkom op onze open schoolavond
Hands On: leren binnen handbereik
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Op de informatieavond van groep 6
Voor leesplezier én resultaat!
Wellantcollege Alphen a/d Rijn
Werken met de Stercollecties
Hoe werken we met En action in de Franse les?
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Veranderingen t.o.v. 3e editie
Woordjes leren.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Wat is de bedoeling van Frans leren in de 3e graad? Kinderen in staat stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het Frans.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
Volgende paginastartschermVolgende paginastartscherm Welkom bij de demo van de oefensoftware van Lekker Lezen.
Welkom in groep 8L Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Les cours de Français HB groep.
Dat Spreekt Vanzelf digitaal Woord voor Woord interactief
Informatieavond groep 5
Vakgroep Frans.
Groep
Blended learning Italiaans
Welkom op onze informatieavond
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
Wat gaan we vandaag doen
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Informatieavond groep 4K
Transcript van de presentatie:

4e editie: Multi Media Methode

De digitale wereld van leerlingen 98% heeft mobiele telefoon 81% zit op MSN 78% heeft een i-pod of een mp3-speler Ruim 7,5 miljoen accounts op Hyves De wereld van leerlingen is dus digitaal (generatie M = multitasking / multimediaal) en de school is dat meestal (nog) niet. De nieuwe generatie van Noordhoff Uitgevers is daarom de Multimedia Methode. Belangrijk: u kiest zelf hoe u wilt werken: met boeken, met boeken én digitaal of helemaal digitaal. Keuze per school, klas of zelfs per leerling Alle stof (hele curriculum) digitaal beschikbaar in leeromgeving. 78%

ICT: I-livre d’exercices en I-clips Alle opdrachten uit het werkboek volledig interactief Geïntegreerde audio en video Animaties met Grammaire en Phrases-clés Veel extra oefeningen: Spelletjes - Vocabulaire, Grammaire en Phrases-clés - Uitspraak en spelling (met opname uitspraak) - Extra lezen en luisteren - Diagnostische toetsen - Webquests Minder kerndoelen, dus vrijer in de keuze van de lesstof en in de aanpak (scenario’s). Dit geeft ruimte aan u als docent. Soms wordt deze ruimte echter ingeperkt door ambities van de schoolleiding: leggen soms op hoe er gewerkt moet worden. Activerende didactiek, projectmatig. Voor alle mogelijke scenario’s hebben we een invulling. Werkdruk neemt toe: door alle veranderingen, de 1040-norm…

Geïntegreerde audio en video Minder kerndoelen, dus vrijer in de keuze van de lesstof en in de aanpak (scenario’s). Dit geeft ruimte aan u als docent. Soms wordt deze ruimte echter ingeperkt door ambities van de schoolleiding: leggen soms op hoe er gewerkt moet worden. Activerende didactiek, projectmatig. Voor alle mogelijke scenario’s hebben we een invulling. Werkdruk neemt toe: door alle veranderingen, de 1040-norm…

Animaties met Grammaire en Phrases-clés Uitleg van de grammatica: stapsgewijs met audio! De zinnen van de Phrases-clés als logisch gesprekje

Spelletjes

Opname van uitspraak 1 Opnemen van je eigen uitspraak. 2 Beluisteren van je eigen uitspraak. 3 Controleren met de uitspraak van een native speaker.

Voordelen - Alles bij elkaar, alles bij de hand - Alles in overzichtelijke behapbare stukjes geknipt - Alles kan keer op keer opnieuw geoefend / herhaald worden - Geen uitgescheurde pagina’s - Geen onleesbare pagina’s (drinken, verf, inkt) - Geen gezoek naar cd’s, dvd’s, antwoorden - Geen smoesjes over vergeten werkboek, uitgeleend werkboek, door cavia/hond/hamster/ broertje opgegeten werkboek

Ten slotte Het I-livre d’exercices is een fantastisch eigentijds product. Het sluit aan bij de wereld van leerlingen, is motiverend en heeft een hoog rendement. www.grandeslignes.noordhoff.nl