Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Coaching students to learn in an electronic environment Paul Catteeuw Iasį (EuroEd), 25 June 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Levanto kan haar missie realiseren dankzij de steun van en partnerschap met Europa (ESF, Urban en Efro), de Vlaamse Gemeenschap, de Stad Antwerpen, OCMW.
Advertisements

Break-out: practical questions
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
22 February 2013 Randstad. Welcome Who is Who Triple P Bottom Line.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Arno van Doorn The Realist Turn PR in Scratch Notes.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
Integral student guidance in internationalisation with PAL – ISBI Project Robert Vierendeels, Inge Vervoort, Agnes Dillien – ALE – 20-22/
Maartje Romme: Andre van Heemstra:Wheels4All - man Irene van Staveren (Professor...) Danielle Hirsh (BothENDS): Tamara van Halm (Power of One):” Transforming.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
Alternative approach: Guided Discovery
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
ONDERWIJS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst en voettekst'
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Blended Learning en digitale didactiek Valère Awouters lokaal 3.07 Blended learning is ontstaan door de evolutie van het internet en de.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Detecteren en Bevorderen van Adaptive Expertise bij Studenten Wilfred van Dellen University College Maastricht Brief introduction: tell the audience.
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Saxion HBS Expeditie innovative solutions for a hospitable society.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
EML en IMS Learning Design
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?. Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative.
Training Artists for Innovation (TAFI) TAFI is een Europees project waarin we een Europees raamwerk ontwikkelen voor wat kunstenaars moeten kunnen om.
Brian P. Godor, MA Leaning and Innovation Center Avans University of Applied Sciences What Motivates Our Students?
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Professional Growth: Conferences and Workshops
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
1. Culture Culture A way of life characteristic of a particular society (British culture, French culture…) Ways of making sense of our daily lives: A set.
Transcript van de presentatie:

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Coaching students to learn in an electronic environment Paul Catteeuw Iasį (EuroEd), 25 June 2009

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 1 Introduction I had a dream…. or … was it a nightmare?

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 2 Reason Electronic learning platform Blackboard Portfolio methodology Change of curriculum Research

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3 Intercultural Communication 1.Why ICC? 2.What is ICC? 3.How do you teach ICC? 4.How do you assess ICC? 5.Role of the lecturer

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.1 Why ICC? Changing society Integration of – Knowledge (thinking) – Competence (doing) Social constructivism Here and there Critical factor for success

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.2 What is ICC? Training intercultural competence  Theoretical basis  Practical learning and reflection Interaction culture - communication Basic competence Business: from contact to contract

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Competence Definition competence A competence is the integrated use of KNOWLEDGE SKILLS ATTITUDES PERSONAL CHARACTERISTICS to carry out correctly a certain task or to solve problems in a specific professional situation

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen

Basic Intercultural Competence ‘I am a critical and conscious citizen (1) and I can function flexibly (3) and interculturally (3) in an open and respectful manner (2) in the multicultural and diverse society (6) in which I live (4) and work (5)’ The right to differ

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Levels in acquiring competence Miller’s Triangle Proficiency: applying competence Advanced: understanding through exercise Basic: knowing + knowing how DOES SHOWS HOW KNOWS HOW KNOWS

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.3 How do you teach ICC? Ex cathedra: traditional education Social constructivism New methods of teaching (Creative learning environment) Hilde Debacker, Onderwijzen met souplesse. Flexibiliseren in onze hogeschool, Antwerpen (KdG), 2005.

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.4 How do you assess ICC? Traditional exams Social constructivism Different forms of assessment/evaluation Hilde Debacker, Onderwijzen met souplesse. Flexibiliseren in onze hogeschool, Antwerpen (KdG), 2005.

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.5 Role lecturer LectureFacilitate

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 3.5 Role lecturer (2) Learning paradigm: a powerful learning environment Activating and student centered education Competence directed education Linking with labour market Construction of knowledge = central Lecturer = support/guide/facilitator = coach Peter Bursens en Caroline Van Loon, Een simulatiespel als werk- en evaluatievorm, ECHO-workshop, februari 2007

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 4 Creative learning environment 1.Activating work forms 1.Introductory questions, buzz sessions, discussion 2.Problem solving thinking 3.Actuality: streaming 4.Preparatory tasks 5.Examples, media 2.Coaching 3.Group work: reflection groups 4.Feedback 5.Electronic environment: Blackboard a.o. Hilde Debacker, Onderwijzen met souplesse, o.c.

Oefening: je eigen territorium In het onderstaande schema staan verticaal een aantal verschillende ruimtes en voorwerpen en horizontaal een aantal verschillende personen. Geef voor elke ruimte aan of je het vervelend zou vinden als de persoon die in de horizontale kolom staat, die ruimte zou betreden of in het voorwerp zou kijken zonder daar toestemming voor te vragen. levenspartnermoedervaderbeste vriend(in) collegavage kennis onbekende HallXX HuiskamerXX WCXX TuinXX KeukenXX WerkkamerXX SlaapkamerXXX BadkamerXXX BureauladeXXXX IJskastXXX TasXXXXXX

Opdracht 2 - Vul in (maximaal 3 items per categorie) Oefening: stereotype beelden CultuurVlaanderenNederlandEngelandLand naar keuze  Spanje SchildersRubens Van Dyck DijkstraPicasso AuteursPieter Aspe Marc De Bel Annie MG Smidt Thea Beckman JK Rowling Victoria Beckham De Cervantes Helden StedenAntwerpen Brussel Brugge Rotterdam Amsterdam Den Bosch Londen Oxford Manchester Madrid San Sebastian Valencia Pers en televisieEen Canvas VTM TV 1-2-3BBC CNN TVE

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 5 (Innovating) assessment Process assessment Assessment portfolio 1.Self-assessment 2.Peer assessment 3.Co-assessment 4.Course reader Product- evaluation

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Criteria good evaluation Validity –Measure what you want to measure Reliability –No mistakes in measuring Efficiency –Balance assets and liabilities Transparancy –Clarity for students Peter Bursens en Caroline Van Loon, Een simulatiespel als werk- en evaluatievorm, ECHO-workshop, februari 2007

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 6 Conclusion Factoren –Integration of teaching methods –Integration of assessment methods Environmental factors –Infrastructure and support ICT –Schedules and trajects –Stable electronic environment

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen 6 Conclusion (2) Contra –Uncertainty students Forms of work and assessment –Manpower: heavy Need of basis for support Pro –Intellectual satisfaction –Job satisfaction

Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen Paul Catteeuw