Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)
Introductie: Introductie Gameopleiding Lesdoel Les overzicht Waarom een game design? Voor wie maak je een gamedesign? Minimale vorm (2 x A4)
Gameplay omschrijving: Titel, genre en doelgroep Eerste zin (2D of 3D, spelsoort, aanzicht) Het doel van het spel Omschrijf de gameplay, niet het verhaal of hoe het spel er uit ziet. Hoe win ik? Hoe verlies ik? Voorbeeld 1: Frogger Voorbeeld 2: Pacman
Voorbeeld 1 - Frogger
Voorbeeld 2 - Pacman
Mockup Geen screenshot....
Mockup Bewegingen en objectnamen
Objectenlijst Alleen Unieke objecten Eigenschappen vs functionaliteit De 3 standaard functies van een game object Voorbeeld playerobject
Voorbeeld – Player object Class c_player { // eigenschappen int x,y; int richting; int lives; int score; // functionaliteit void Init(); void Draw(); void Handle(); };
Afsluiting Belangrijkste onderwerpen Vragen???