Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 3
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Hogeschool HZ Zeeland 19 augustus 2003augustus 2003 Data Structuren & Algoritmen Week 1.
Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs.
Van domeinklasse tot implementatie
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
GESPRG Les 14 Gestructureerd programmeren in C. 174 Details! The devil is in the details.
Greenfoot Workshop Bobby - Snake.
How to tackle a text Vakgroep Engels.
Hoofdstuk 2 Hallo, C# !.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Static Keyword static voor functieleden functie niet voor een object aangeroepen class K {... static int minimum( int i, int j); } aanroep: K::minimum(
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 2 februari Universiteit Leiden.
Oefeningen Hoofdstuk 3.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
1 Datastructuren Introductie tot de programmeeropgaven in C++ Jan van Rijn
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Tircms03-p les 6 Templates. Functietemplates void verwissel(int &x, int &y); { int w=x;x=y;y=w;} Dezelfde functie voor meerdere types heet een functietemplate.
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Tircms03-p les 4 Klassen. Abstracte datatypes in C struct stack { char info[100]; int top; }; void reset(stack *s) { s->top = -1; } void push(stack *s,
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
Medmec04 Engagement.
Scope. Scope van variaben/methoden Een variabele is te gebruiken binnen de { en } waarbinnen hij is aangemaakt. Hetzelfde geld voor een methode { int.
GAMEDESIGN MARIJKE JANSEN 1GA1. Players  Makkelijk te begrijpen: weinig uitleg nodig  Makkelijk om te spelen  Daarom doelgroep kinderen 6 t/m 10 en.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
ROEL LAFEBER SANDER MAGER CE2A Call of Duty Modern Warfare 3.
Blok 11 les 10 Rekenverhalen. 1. Lees heel het verhaal. 2. Lees zin per zin. 3. Haal het ! uit de zin. 4. Stel het je voor.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Herhaling: He who does not learn from history, is doomed to repeat it.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Eindpresentatie Klusmaatje Sophie Breeman Marc Dreu Lennard Lanting Jasper Mors.
Na de praktijk, de theorie.. Zoals een gehaktmolen 1.Je stopt er iets in. 2.Je hoeft niet te weten wat er binnenin gebeurt. 3.Het resultaat verschijnt.
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Bespreking testpracticum.  Javaconventies! ◦ KlasseNamen beginnen met Hoofdletter ◦ objectNamen/methodeNamen met kleine letter  Aanspreken GUI ◦ Zie.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Objectgeoriënteerd Programmeren (2)
Webinar voor ambassadeurs
Gameprogrammeren: Game Assets
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Gameprogrammeren: Methoden
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Tinpro015b-les6 Templates.
Gameprogrammeren: Game Basics
Het 24 spel.
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Object Communication (Jewel Jam)
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Doel van deze les: Een brief schrijven op een officiële manier.
Transcript van de presentatie:

Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)

Introductie: Introductie Gameopleiding Lesdoel Les overzicht Waarom een game design? Voor wie maak je een gamedesign? Minimale vorm (2 x A4)

Gameplay omschrijving: Titel, genre en doelgroep Eerste zin (2D of 3D, spelsoort, aanzicht) Het doel van het spel Omschrijf de gameplay, niet het verhaal of hoe het spel er uit ziet. Hoe win ik? Hoe verlies ik? Voorbeeld 1: Frogger Voorbeeld 2: Pacman

Voorbeeld 1 - Frogger

Voorbeeld 2 - Pacman

Mockup Geen screenshot....

Mockup Bewegingen en objectnamen

Objectenlijst Alleen Unieke objecten Eigenschappen vs functionaliteit De 3 standaard functies van een game object Voorbeeld playerobject

Voorbeeld – Player object Class c_player { // eigenschappen int x,y; int richting; int lives; int score; // functionaliteit void Init(); void Draw(); void Handle(); };

Afsluiting Belangrijkste onderwerpen Vragen???