Seminars over Spelend Leren en over Moodle op 18 maart 2008 bij AdeKUS 13-15 u. – Spelend leren in (tertiair) onderwijs en training (in samenwerking met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Kwalificaties op EQF niveau 5
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
WIJ ZIJN ZELFBEDRUIPEND IN ONS HOME WIJ KWEKEN ONZE GROENTEN EN FRUIT WIJ GEBRUIKEN REGENWATER VOOR KOKEN EN BADEN ZONNEPANELEN GEVEN ONS WARMTE EN LICHT.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
PROJECTCOMPETENCE MANAGEMENT SCREENCompetenciesEdit1 DESCRIPTIONCompetencies in the “Competentie beheer” is a link to the editwizard for competencies.
SQL injections en meer... PERU. web application vulnerabilities Cross Site Scripting (21.5%) SQL Injection (14%) PHP includes (9.5%) Buffer overflows.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
ontwik idee - keling dag 3 goals today Develop “criteria” to help you evaluate & select your ideas Some tools from Tassouls book to help you do this.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Lezingenreeks : weefsels Introductie wiki. Wat is een wiki? Wiki From Wikipedia, the free encyclopedia A wiki is computer software that allows users to.
Interoperabiliteit Microsoft Nederland National Technology Officer.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
in de eerste 2 weken na een herseninfarct ?
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
EML en IMS Learning Design
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
De taaltaak
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Transcript van de presentatie:

Seminars over Spelend Leren en over Moodle op 18 maart 2008 bij AdeKUS u. – Spelend leren in (tertiair) onderwijs en training (in samenwerking met SAGANET) u. – Moodle en de Nederlandstalige Moodle-vereniging (Ned-Moove)

15-17 u. – Moodle en de Nederlandstalige Moodle- vereniging (Ned-Moove) Organisatie Robbert Bipat (contactpersoon voor Suriname van Ned- Moove) Pieter van der Hijden (secretaris van Ned-Moove).

Agenda  15:00 u. - introductie  15:15 u. - Moodle in Suriname  15:30 u. - lief en leed van Moodle-gebruikers  u. - wat is nieuw in Moodle 1.9  16:00 u. - een bijzondere Moodle-toepassing  16:15 u. - de organisatorische kant van Moodle  16:30 u. - uw persoonlijke Moodle-plan en onze gezamenlijke voornemens voor 2008  17:00 u. – sluiting

15:00 u. – introductie  Waarom dit seminar?  Wie bent u? Uw rol binnen Moodle?  Student  Non-editing teacher  Teacher  Course creator  Administrator  Geen van alle Onderwijstype?  Primair  Secundair  Tertiair  Training

15:15 u. - Moodle in Suriname Geregistreerde Moodle installaties Ned-Moove leden Wereldwijd40.000n.v.t. Nederland50090 Vlaanderen1489 Suriname48

15:15 u. - Moodle in Suriname OrganisatieAantal cursussen Aantal unieke studenten AdeKUS Educons / Studinet Suriname IOL

15:30 u. - lief en leed van Moodle- gebruikers  Lief …  Leed …

15.45 u. - wat is nieuw in Moodle 1.9  Gradebook - Moodle.com (funded by Open University) Gradebook  Completely rewritten from scratch for speed and flexibility. The new gradebook consists of plugins for reports, imports and exports. There are a number of standard reports which are useful for graders, students etc. The grader report allows you to treat the gradebook much more like a spreadsheet with manual editing, calculations, aggregations, weighting, locking, hiding, textual notes and so on.  Outcomes - Moodle.com Outcomes  You can also now develop a list of expected outcomes (competencies) and connect these to courses and activities. You can even grade against multiple outcomes at once (ie Rubrics).  Events API - Moodle.com Events API  The new Events API provides a way for any code to "hook" into events in a clean, loosely coupled way. A lot of events in Moodle (such as adding a user or a course) now trigger events that developers can hook into.  Scalability and performance improvements - Catalyst IT Ltd and Moodle.com Scalability and performance improvements  A complete overhaul of the Roles implementation for correctness and scalability. Large sites with thousands of courses and users now load quickly and behave well under heavy traffic, thanks to reworked code for Roles. Additional boost for sites using PHP pre- compilers and significant improvements in the database access code for all databases. Many other parts of Moodle have been optimised to cope better with large numbers of courses and students. Overall performance is very noticeably increased.Roles  Moodle Network - Mahara Interoperability - Catalyst IT Ltd Moodle Network - Mahara Interoperability  Moodle 1.9 and Mahara E-porfolio v0.9 now do transparent Single Sign On - one to one, one to many, many to many. Students can maintain their personal E-portfolios in Mahara.Mahara E-porfolio v0.9E-portfolios  Tags - Luiz Cruz (GSOC Social Networking project) and Mathieu Petit-Clair (Moodle.com) TagsGSOC Social Networking project  Allows users to describe their own interests in terms of tags, which creates interest pages around those tags, bringing information together from a variety of sources (Blogs, Flickr, Youtube etc)  Improved question bank - Jamie Pratt funded by Future University Hakodate. Improved question bankFuture University Hakodate  Allows questions to be shared by the whole site, a course category, a single course, or be kept private to a single module. More control over who can do what to each question. Improved file management for files linked to by questions.  Notes - Andrei Bautu (GSOC User Management Improvements project) NotesGSOC User Management Improvements project  Detailed notes can be kept about individual users (for example teachers might want to keep and share notes about students in their class).  Bulk user actions - Andrei Bautu (GSOC User Management Improvements project), Moodle.com Bulk user actionsGSOC User Management Improvements project  Administrators can perform bulk user actions, such as the mass deletion of user accounts. Extended features in the bulk user upload script to allow generation of user fields based on templates.  Custom corners theme - Urs Hunkler Custom corners theme  Beautiful and curvy (in all browsers).

16:00 u. - een bijzondere Moodle- toepassing

16:15 u. - de organisatorische kant van Moodle FunctioneelGegevensTechnisch Strategisch Tactisch Operationeel

16:30 u. - uw persoonlijke Moodle-plan en onze gezamenlijke voornemens voor 2008

 Onze gezamenlijke voornemens? Vijf bijeenkomsten per jaar? Op afstand deelnemen aan de Ned-Moove werkgroepen?  pr en promotie  educatieve en technische standaarden  digitale didactiek (best practices)  vertaling en documentatie  implementatie en beheer  internationale samenwerking En verder…?

16:30 u. - uw persoonlijke Moodle-plan en onze gezamenlijke voornemens voor 2008  Evaluatie van deze bijeenkomst Wat neemt u ervan mee? Waar had u méér over willen horen? Overige opmerkingen  Follow-up Suggesties

17:00 u. - sluiting Robbert Bipat - Pieter van der Hijden - Ned-Moove –