GPS-SLIDES http://flandersdc.be/gps.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

DE kleefkracht van de AMstelcampus
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Media en creativiteit.
CREATIVITEIT.
Divigeren Convergeren
Creatieve Vaardigheden
Workshop creatief brainstormen
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Een moodboard?.
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Herfst les 2.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Nooit meer hoeven kiezen tussen gekleed en casual!
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
Media en creativiteit Herfst les 4.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Dromen Durven Doen 8 maart 2012 – Linda Corstjens
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Ho 7: Creatief denken.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Efficiënter en effectiever 8 maart Aanleiding V >€
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
CanDo Coaching.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
The Six Thinking Hats WORKSHOP. DIVERGEREN Dit is het genereren van zoveel mogelijk ideeën, feiten, problemen, kenmerken, gevolgen, oorzaken, oplossingen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Creatief denken en presenteren
Saskia van Grinsven Tijd voor creativiteit 19 novemberCongrestival Durven Doen! Informele zorg anders.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Presentatie Creëren en innoveren Oefensituatie Jongleren met visie.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Gebruik hiervoor.
4 Richtlijnen ter inspiratie
Reuzen & stenen Opdracht:
Convergeren: keuzes maken
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief Denken maar eerst:.
Creatief Denken maar eerst:.
ClubSportInnovatie (CSI) Brainstorm licht sportaanbod
Persoonlijk Leiderschap
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
Workshop creativiteit
Eten is overal. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eten is overal ALS-DAN plan.
WORKSHOP 3 OP WELKE THEMA’S FOCUSSEN WE?
Transcript van de presentatie:

GPS-SLIDES http://flandersdc.be/gps

HE,JIJ DAAR! (ja, jij daar die nu kijkt)

Hoe werkt Creativiteit?

PAUL Adultes: 98% logique – 2% creatif Enfants: invers: 2% logic et 98% creatif Message: essayer d’être enfant + Exercise Exercise: une personne, un problème, trouver des solutions logiques (d’ abord) et des solutions plus créatives (ensuites)

WAARNEMEN UITSTEL VAN OORDEEL DENKEN IN ALTERNATIEVEN

GPS BRAINSTORM-METHODE

www.flandersdc.be/gps Ideeën genereren Beste ideeën kiezen Top-ideeën uitwerken www.flandersdc.be/gps

BRAINSTORM-VRAAG

INVALSHOEKEN Trend 1 Trend 2 Trend 3 Trend 4 Trend 5 The sky is the limit

AANDACHTSPUNTEN BIJ DE GPS-BRAINSTORM Schrijf GROOT en duidelijk Exact 1 idee per post-it Stel je oordeel even uit Openheid en enthousiasme Aandacht voor gekke of naïeve ideeën Meeliften op ideeën van anderen

TIPS VOOR KIEZEN Hou je doel voor ogen Denk in kansen Kies met lef Vertrouw je intuïtie Kies voor wat je energie geeft

DE COCD-BOX VAN HET CENTRUM VOOR ONTWIKKELING VAN CREATIEF DENKEN how now wow Gewoon Origineel Realiseerbaar Moeilijk of niet

SAMENVOEGEN: 1 + 1 = 3