FREINETATHENEUM DE WINGERD BUURTPROJECT. PROJECTWEEK: 24 – 28 FEBRUARI 2014 DOELSTELLING: 4 e jaars steken een project in elkaar om de buurt/buurtbewoners.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inschrijven op een vervolgopleiding
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
“Investing in your future” Crossborder cooperation programme 2007_2013 part-financed by the European Union (European regional development fund) DNA-Seminar.
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
Wie woont er achter de deuren ? Brieven schrijven naar mekaar.
Bas van den Hoogen Wisselwerk maatschappelijke stages.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
Buurtpreventie Zegge Januari 2014.
Oudercomité VBS Sint Martinus
Stand van zaken. Voorstelling  Inge Goemaere  Contact: 0470/ ,  Januari is een inloopmaand.
Maatschappelijke Stage
19.00: Leerjaar 3O. Westers 19.20: Lengerich en TecklenburgM. Mulder 19.30: Mentor-gedeelte V3a, dhr. W. van Doorn V3b, mw. M. van den Eynde / dhr. A.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Ons idee Holtkampschool Goes.
Informatieavond groep
De weg naar het voortgezet onderwijs
Projectweek Havo 3 Voorbereiden Keuzes maken Groeien.
Naschoolse activiteiten Basisschool De Vonder 4Events.
Brede school in Berkenbos
AANVRAAGFORMULIEREN VAN A TOT Z Brugge, 12 november 2009.
Van Kroon naar ViP.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Waterlant-Ydoorn
in de Vrije Basisschool ‘OLVI De Reuzenboom’ in Boom.
In het centrum van de gemeente Meulebeke is de St.-Amandusschool gelegen.
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Presentatie Opbouwwerk Buurtprojecten BLIK terug en vooruit 21 februari 2012Arie den Ouden.
Uitwisseling Roermond
Foto impressie Conferentie brede buurtschool 20 februari 2014 De Haagse Hogeschool.
DE JUISTE SCHOOL VOOR ELK KIND
Informatie avond groep 8A
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
MR De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit gelijk aantal leerkrachten en ouders MR Van Damschool bestaat uit: Inge Blok Ria van der Meijden Wijnand van.
Voorstelling, 18 november Situering -Welke scholen behoren tot VZW KABOST? -3 stadsscholen met vestigingsplaatsen -3 randscholen -1 school buitengewoon.
ontdek wat jij kunt bereiken
Echte Burgerparticipatie
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
OUDERBAR Stefanie Deburchgrave Anne Peeters.
18 maart sessie Decanenbijeenkomst 8 januari 2015 Aanmelding en terugkoppeling plaatsing via Intergrip 1 Frans Bergmans
Bedrijf in de buurt? Bron: leefbaarheidsproblemen. Vertrek bedrijf Gevolgen voor buurt. Overlast. Onveiligheid.
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
Van: - Daan Herben - Thom Mares Inhoud 1. Volkstuinen 2. Moestuinen aanleggen 3. Moestuintjes in de klas 4. Einde.
Welkom op de informatieavond van groep 6a. Wat komt aan de orde? Voorstellen Praktische zaken Werken in de klas Kennismakingsgesprekken en spreekuur Sociaal-emotionele.
Nieuw Gent Projectenatelier Stand van Zaken 12 januari 2015.
Presentatie mentoraat mavo 3. Mentor Lisa Akerboom & Ingrid Peters Achtergrond mentoren Van mentor OB naar coach BB Mentoruren in de week  LOB uur 
Fruit … gezondheid Woordenschat Taalspel Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Theater de Stoomfabriek
VITALE GRUTTO DE GRUTTO SITUATIE 1 straat 30 woningen 100 bewoners.
Eindtoets taal Oefenreeks 8 Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Onze eerste oriënterende graad Een nieuwe talentgerichte aanpak Atheneum Wispelberg Gent.
Informatieavond groep De Wilde Wingerd groep 4.
Herdenking WO I in onze SG
Uitgangssituatie. Buurttuin Heesterbos – Korenbocht Teteringen – Noord Brabant Kern met Pit – project 2017.
Trefdag Alternatieve Gerechtelijke Maatregelen 20/4/2017
Blok 3, k7, groep 4. blok 3, k7, groep 4 de spiegel blok 3, k7, groep 4.
Onze eerste oriënterende graad Een talentgerichte aanpak
Waarom Multimove in Damme ?
Voorlichtingsavond ouders van
Hilde van der IEST/Alie Valkema Sector Wijkzaken gemeente Leeuwarden
Bewonersparticipatie in sociale huisvesting
Aan de slag met onderzoek!
Werken aan vakvernieuwing in steunpunten
Uitwisseling Denemarken
Werking IEM-consulenten
Agenda Welkom Praktische zaken PTA’s Vakkenpakketkeuze
16 buiten de sport activiteiten in het kader van
Tervuren Participatieve wijkmonitor Mei 2018 Jo Steyaert Partner
Wij zijn op zoek naar jou!
Zo lang mogelijk thuis in eigen dorp
Transcript van de presentatie:

FREINETATHENEUM DE WINGERD BUURTPROJECT

PROJECTWEEK: 24 – 28 FEBRUARI 2014 DOELSTELLING: 4 e jaars steken een project in elkaar om de buurt/buurtbewoners beter te leren kennen start: november (draaiboek volgen)

BUURTPROJECT JANUARI: Voorstelling van de projecten aan  Brigitte (gebiedsmedewerker),  Renilde (OCMW), Annelies (OCMW)  Wouter (buurtwerker)  Dimitri (projectcoördinator van de school), Anne (directie van de school)

BUURTPROJECT VOORSTELLEN VAN DE LEERLINGEN Samen met de buurtbewoners gerechten koken. Een babbeltje doen met de buurtbewoners over hun leven. Dit filmen en een toonmoment organiseren voor de buurtbewoners. Kwis maken voor- en door buurtbewoners  delhaizebezoekers: vragen maken  kwis wordt in de wasserette gespeeld

BUURTPROJECT kunstwerk maken: puzzel. boekje maken over oude volksspelen adhv de verhalen van de bewoners. voetbaltoernooi met leerlingen lagere school sport en danslessen organiseren met lagere school buurtkrant …

BUURTPROJECT: BAKKEN EN ZAKKEN Samen met de buurtbewoners, de school, de groendienst …. een moestuin opstarten in bakken (kruiden) en zakken (groenten, fruit, bloemen …) op het domein van de school.

BAKKEN EN ZAKKEN