Nico Mulder, manager consumer marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Er zit een gat in m’n emmer 1
Leidsch Dagblad 24 maart > 1 We maken: een lijst van 71 trends … april, mei 2014 > 2 We zoeken: 71 professionals uit 071: ‘trendzoekers’/coaches.
Leer de namen van de noten 1
De Zweeds-Nederlandse uitwisseling 2012 • Ontvangstweek april 2012 • Reisweek mei 2012.
Ondernemen in de praktijk
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Steve Dauwe Elke Smulders Ellen Luypaert Jordy Waegeman
Amsterdam Marketing.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Achtergrond Informatie Grootste stad in Vereinigde Staten Meest bekent 5 boroughs in New York 47% van populatie over 5 jaar oud spreken 2 talen. Central.
Naar het Jaareinde toe
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Gebieden als Powerpoint shapes
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop contentstrategie
Inhoudsproblematiek Dominique Berrier projectleider VDAB
Reis naar Sharm El Sheikh. Planning reis 10/07/2014Aankomst in hotel om 20:20 11/07/2014 Duik tussen de koraalriffen + bezoek aan het Ras Mohammed Nationaal.
14 april 2004Met de trein naar Nemo!1 Naar Nemo! Daar ga ik! Ik vertrek met de fiets vanaf school.
Groot geloof 1.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
1. Levensbeschouwing en communicatie
1 Welk plaatje hoort bij de hals? 2 Welk plaatje hoort bij het neusgat?
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Agenda Ledenbijeenkomst Alliantie Gezondheidsvaardigheden 1.Welkom en opening 2.Mededelingen 3.Korte terugblik en historie Alliantie Gezondheidsvaardigheden.
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
WELKOM Jaarvergadering ouderraad
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Inbound Marketing Plan
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
ZijActief Koningslust
D GVBS Heiende Lokeren Christelijk opvoedingsproject 1.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Heroriëntatie landschap Lennart Graaff 7 oktober 2011.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Transcript van de presentatie:

Nico Mulder, manager consumer marketing Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing

Consumer marketing Bezoekers (internationaal en nationaal) Bewoners Metropool Amsterdam

“De Metropool Amsterdam” Wat is de Metropool? (vergelijk andere Europese steden) Waarom de Metropool? Wat heb ik er als Amsterdamse ondernemer aan? Wat willen wij er als Amsterdam Marketing mee?

“De Metropool Amsterdam”

“De Metropool Amsterdam” Kansen: Herhaalbezoek Spreiding bezetting (waardering) Destinatie aantrekkelijker

“De Metropool Amsterdam” Wat deed Amsterdam Marketing tot voor kort? Amsterdam Bezoeken, Holland Zien: Resultaten afgelopen vier jaar (spot) Wat zijn doelen voor komende vier jaar?

Onderzoeksresultaten Wie zijn de bezoekers? Beslissingstermijn Belang van OV Spreiding van internationale bezoekers over de regio Waar gaan ze heen? Gebieden waar minder bezoek is > productontwikkeling

Onderzoeksresultaten 23% internationale bezoekers bezoekt regio Het belang van toerisme voor de regio (bestedingen) Komen bezoekers vaker terug naar Amsterdam? Met andere woorden: profiteert de Amsterdamse ondernemer van de Metropool?

Consumer marketing Hoe gaan we het organiseren? Zowel internationale promotie als productontwikkeling Internationale bezoeker die reeds in Amsterdam is Zes thema’s

“De Metropool Amsterdam”

Consumer marketing Wat gaan we doen? Keuzes: Onderscheid nationale en internationale bezoeker Vermarkten van Amsterdam stad én Metropool

Consumer marketing Wat gaan we doen? Aanjagen van productinnovatie (voorbeelden: Lelystad) Promotie (magazines, sites, apps, newsletters, social) 2014: interne focus op Metropool

Facebook Magazine Twitter

City Guide app Website

Consumer marketing Belangrijke taak voor lokaal bedrijfsleven Inspirerende voorbeelden: Amsterdam Castle Muiderslot Amsterdam Beach Hotel Zandvoort Frans Hals Museum Haarlem OV toeristenkaart (24 uur; € 13,50)

Parool Noordhollands Dagblad e.d. Alkmaarsche Courant

Consumer marketing Maar ook mogelijkheden voor deelname: Last Minute Ticketshop I amsterdam City Card

Last Minute Ticket Shop City Card

Metropool Amsterdam: vragen? Olivier Ponti (onderzoek) Boudewijn Bokdam (product) Nico Mulder (consumer marketing) o.ponti@iamsterdam.com b.bokdam@iamsterdam.com n.mulder@iamsterdam.com