en de Gemeenschapsdiensten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eerste gebod De HEER vindt het fijn,
Advertisements

Gegevensbestanden van de Volkstellingen Voorbereiding van de digitale publicatie van de tellingen van 1795, 1829, 1839, 1849, 1859, 1930, 1960.
Woord van Leven Januari 2010.
UNILEVER BELGIUM Aandelenoptieplan.
Fietsstad 2014 Fietsen zonder hindernissen.  Klik om de opmaak van de overzichtstekst te bewerken  Tweede overzichtsniveau  Derde overzichtsniveau.
KRUISWEG OP GOEDE VRIJDAG Vruchtbaar in Gods ogen
Hallo, ik ben Willy de spin.
SHIMANO NEXUS INTER-7 Werking, krachtverloop en berekening van de overbrengingen in de 7-versnellingsnaaf.
DE GEDAANTEVERWISSELING VAN EEN CHRISTEN
Digibordles Kleding rangtelwoorden en patroonherkenning
Anneke Baalbergen en Stephanie Pardaan A4d
MIG/MAG-lassen Naar volgende dia © 2008 | Noordhoff Uitgevers bv.
Zijn de geboden van God moeilijk te volbrengen
Mozes terug in Egypte De 10 plagen.
“ Deze aarde heeft jou nodig! ”
In deze presentatie ga je kijken hoe het DNA wordt
Ethiek van de informatica in het secundair onderwijs
Jezus tijdens het laatste avondmaal
Gedichtendag Op 30 januari 2009
VVOS-studiedag 27 september 2011
U hoeft niet te klikken want gaat automatisch
Adventskalender Ik zou je graag een kalender willen geven.
Klik op het pijltje naast Nieuwe dia om een nieuwe dia aan te maken. Kies een van de indelingen. Klik op Indeling als de dia opnieuw moet worden aangepast.
- Wat gaat er gebeuren in 2014?? - Terugblik op 2013.
De steen was weggerold van de ingang van het graf
Aantrekkelijke politiek? Jongeren en popularisering van politiek
Hartjes Kies een leuk spel
In deze presentatie ga je wederom kijken hoe het DNA wordt
De staatsinrichting van
Tafelcurus U12. Agenda Twee personen aan de tafel: tijd en scoreformulier. Tijdwaarneming De pijl Het scoreformulier.
Klik op het pijltje naast Nieuwe dia om een nieuwe dia aan te maken. Kies een van de indelingen. Klik op Indeling als de dia opnieuw moet worden aangepast.
Digibordles herfst rangtelwoorden leesrichting
Van tijd tot tijd Woordenschat.
Klik op het vierde plaatje.
2 Hoeveel kerstballen tel je?
Sociaal Ondernemen in Amsterdam Arjan Vliegenthart Wethouder Werk, Participatie en Inkomen 22 mei 2015.
De vlinder vliegt naar de eerste bloem.
1.
Hier komt een presentatietitel Voornaam Naam of iets anders.
1.
i ngesprokenniet ingesproken.
Monumenten Het nieuwe Jeruzalem.
Social media en problematiek
Herstel vanuit de praktijk Pieter Vaes Nathalie Albert.
Een oosterse, wijze leermeester ging eens met zeven leerlingen een ochtendwandeling maken, terwijl de dauw nog over het land lag. Na enige tijd brak de.
5 havo/6 vwo Debat
Welkom op onze afdeling te Langerbrugge!
Waar of niet waar? waar niet waar.
Verkleden: Kies een leuk spel Fotografie: July staff Sino
Jesaja, Johannes, Jakobus en Jozef zij maken het mee en vertellen het mij. Vier J’s die samen de vijfde verwachten, en de zesde J ben jij! Lichtje.
Een klein beetje Astronomíe.
Welkom op onze afdeling te Doornzele!
middelste – eerste - laatste
1. Federale financiering voor nieuwbouw, reconstructie en herconditionering
Goede regels Opdracht:
Mondeling Nederlands Cursus 2 – Module 5 Dag 1.
Doe je mee !! Datum: zaterdag 24 maart Locatie: Kerk   Tijd: uur
Subtitel Titelindeling.
Titel van de presentatie Ondertitel van de presentatie
Hier komt een presentatietitel
Titelindeling Subtitel.
Waar of niet waar? waar niet waar.
BEELDEN BIJ LITURGIE Campagne 2019.
De 12 slagen van middernacht....
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Jezus tijdens het laatste avondmaal
Titelindeling Subtitel.
Eerste gebod De HEER vindt het fijn,
Transcript van de presentatie:

en de Gemeenschapsdiensten Erik van der Schaft

Onderwerpen De tien geboden van de gemeen-schapsdiensten Een paar statistieken Hoe kunnen we de diensten vormgeven? Actuele voorbeelden

Het eerste gebod Vraag je af wat de vraag is

Het tweede gebod Laat de politiek richting geven

Het derde gebod Hou de politiek buiten de uitvoering

Het vierde gebod Vergeet je media-megalomanie

Het vijfde gebod Vermaak het volk

Het zesde gebod Manipuleer het onderbewuste

Het zevende gebod Creëer mijnpakketjenicheinteresses.tv

Het achtste gebod Verwacht geen reactie of retentie

Het negende gebod Kill your darlings

Het tiende gebod UPC doet er niet toe

Een paar statistieken Minder dan 10% herinnert zich Postbus 51 spotjes Maar 74% is positief >70% Internetters gebruikt primair e-mail en chatrooms In GB gebruikt <10% van abonnees interactieve TV diensten, gemiddelde waardering 3.7 In VS pilot steden kan <1% spontaan aangeven welke gemeenschapsdiensten beschikbaar zijn Maar 32% staat open voor interactieve democratie En 87% wil interactieve publieksvoorlichting

Salto’s Rol Tot op heden passief, af en toe doorgifte van publieksvoorlichting Geen beleidsfocus, opportunistisch Alleen radio en TV Geen link met visies van aanbieders Vanaf nu coördinerend en initiërend Gedefinieerde beleids-velden en concrete projecten Doelgroep gericht, bepaalt optimale media-mix Evenwicht tussen “officiële” visie en alternatieven

Welke diensten wil Salto gaan brengen?

Vijf beleidsterreinen Onderwijs Opvoeding Gezondheid Werkgelegenheid Directe Democratie

Uitgangspunten De boodschap komt pas over als hij lekker verpakt is Wij weten niets van inhoud, alleen van de vorm. Dus: samenwerking essentieel Optimaliseer respons en interactiviteit door peer to peer elementen in te bouwen TV, radio en nieuwe media moeten op elkaar worden afgestemd, Salto-aanbieders kunnen beperkte rol spelen De doelgroepen moeten worden betrokken bij het ontwerp van de diensten Individuele projecten EN niche-kanalen.

Peuterzorg als voorbeeld Gezondheidsproblemen, ontwikkelingsachterstand en sterfte onder allochtone peuters is vele malen hoger dan gemiddeld Niet meer bij consultatiebureaus, nog niet bij schoolartsen, huisartsen vaak niet gebruikt Vaak weinig of geen kennis over preventie, inentingen, voeding Het onderwerp wordt saai of niet relevant gevonden, eigen kennis overschat, belang van medisch ingrijpen onderschat, vaak fatalisme en trots

Peuterzorg Kern boodschap: u weet zelf wat goed is voor uw kind, hier zijn tips en ideetjes, u aangeboden door de experts Vorm: drie fasen: tv- en radiospotjes, passieve (vermaaks-) programma’s in eerste fase; tweede fase: inbellen, “live” evenementen, incidentele speciale interactieve elementen in programma’s en prijsvragen. Tenslotte: nichekanaal (Babynet.nl?) met audio, video en Internet-aanwezigheid in derde fase. Partners: GGD, AMC, Consultatiebureaus, Salto, IDTV, VWS, Gemeente, Moskeeën, Buurthuizen, DDS, Tijdschrift Ouders, Babynet.nl

Concrete Projectelementen Telenovela en/of docusoap in kinderkliniek Comedy rond single werkende moeder Spelprogramma/quiz On-line SIM-applicatie Talkshow Hulplijn/on-line vraagbaak Discussie en voorlichting in buurthuis in kader van peuterfeesten De Peuterbus komt naar je toe Open dagen AMC, klinieken e.d. Reizende theatergroep

Concrete Projectelementen De Peuter van de Week Peuterkookprogramma Virtuele arts Inzenden eigen filmpjes Programma database op Babynet: alles terug te halen BN-er als gezicht van de campagne en een (commercieel uitgebracht) campagnelied, gezongen door bekende artiest

Kosten per 12 maanden Telenovela: 2.5 miljoen Comedy: 2 miljoen Spelprogramma: 0.1 miljoen Talkshow: 0.2 miljoen Kookprogramma: 0.1 miljoen Internet: 0.5 miljoen Muziek: 0.05 miljoen Theatergroep: 0.4 miljoen Coordinator/bureau: 0.1 miljoen

Tijdspad Voorbereiding: maart-mei 2001 Fase 1: mei-oktober 2001 Fase 2: augustus-dec. 2001 Fase 3: november 2001 - …..

Ik dank u voor uw aandacht