Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Over consumenten, gedrag en marketing
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Wat is interactieve marketing?
Marketingcommunicatiemix
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
“The Heineken way of life”
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
4 P´s en 3 R-en MK01.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Cross Media.
Marketing Werkgroep 6.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Marketing presentatie
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
‘Geef uw team vleugels’
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
WiFi instellingen woensdag 1 maart 2017.
MEER MAGAZINES MEER ROI
Distributiebeleid.
What will you do to change the
De taaltaak
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Online Marketing voor het MBO
Verlangen naar God Longing for God
MAKING A BAND.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Basics over communicatie
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Transcript van de presentatie:

Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4

Multiple-choice promotiemix reclame Het totale marketingcommunicatieprogramma bestaat uit een specifiek mengsel van reclame, sales promotion, PR, persoonlijke verkoop en direct marketing, waarmee het bedrijf zijn marketing- en reclamedoelstellingen probeert te verwezenlijken. Dit noemen we ook wel _______. direct marketing geïntegreerde marketing promotiemix concurrerende marketing Elke betaalde vorm van niet-persoonlijke presentatie en promotie van ideeën, producten of diensten door een met name genoemde afzender noemen we ______. sales promotion reclame persoonlijke verkoop

Multiple-choice coderen; decodeert direct marketing Marketeers moeten boodschappen goed kunnen ______ . Ze moeten rekening houden met de manier waarop het doelpubliek ze ______. ontvangen; codeert decoderen; codeert coderen; decodeert zenden; codeert Welke van de vijf belangrijkste promotie-instrumenten maakt gebruik van catalogi, telemarketing, kiosken, internet en dergelijke? direct marketing sales promotion betaalbare methode PR

Multiple-choice Sales promotions ______ zijn bijvoorbeeld demonstraties in winkels, displays, wedstrijden en een bezoek van beroemdheden. Franchises Sales promotions PR acties Direct marketing acties Welk element van de promotiemix is meest belangrijk? reclame PR sales promotie Geen van bovenstaande; het is afhankelijk van meerdere factoren

Multiple-choice Premiums emotioneel ______ zijn goederen die ofwel gratis ofwel tegen lage kosten worden aangeboden als stimulans om een product te kopen. Kortingen Premiums Voordeelpakketten Geld-terugcoupons Boodschappen die humor uitstralen, zouden meer aandacht trekken en meer sympathie en geloof in de afzender teweegbrengen. Dit noemen we een _____ appel. rationeel structureel emotioneel moreel

Multiple-choice PR Reclamedoelstellingen _____ is zeer geloofwaardig: nieuwsberichten, redactionele artikelen, sponsoring en evenementen zijn realistischer en geloofwaardiger dan reclame. Pariteitenmethode Persoonlijke communicatie Onpersoonlijke communicatie PR _____ bepaalt(bepalen) de taak van reclame in het totale marktprogramma. Reclamedoelstellingen Reclamebudget Reclamestrategie Reclamecampagnes

Missing Word Zodra de doelgroepen zijn beschreven, moeten de communicatie doelstellingen worden bepaald. Op de persoon afgestemde brochures en folders (met mogelijkheden tot feedback), mailings en telemarketing zijn enkele voorbeelden van direct / marketing. Rationele aanspreekstrategieën (appeals) gaan over kenmerken, praktische details en feitelijke elementen die als beoordelingscriteria kunnen worden gebruikt. Virale / marketing omvat het aanzetten van merkgebruikers, spelers van online spelletjes en pleitbezorgers in de doelgroep om het merk (of product/dienst) bij vrienden en familie aan te raden . Promoties kunnen op drie doelgroepen worden gericht: de verkoopafdeling, de distributeurs en de consumenten.

Missing Word Sponsoring kan gedefinieerd als een investering van geld in een activiteit, in ruil voor toegang tot het exploiteerbare potentieel van die activiteit. Direct marketing speelt een belangrijke rol in het opbouwen en onderhouden van de relatie met verschillende doelgroepen.

Open question “Nieuw communications instrumenten zoals narrowcasting, email promotion, viral marketing, in-game advertising en mobile marketing voorzien marketeers tegenwoordig met nieuwe manieren om hun doelgroep te bereiken. Gezien de recente veranderingen in het medialandschap en de marketingomgeving is dit een positieve ontwikkeling.” Definieer in eigen woorden één van de bovenstaand genoemde new communications instrumenten (narrowcasting, email promotion, viral marketing, in-game advertising of mobile marketing) en leg uit wat de voordelen en mogelijke problemen zijn wanneer het wordt toegepast binnen een communicatie campagne. (6 punten) Beschrijf minimaal twee van de veranderingen in het medialandschap waar de bovenstaande stelling aan refereert. (4 punten)

Answer Part a. = what you researched for the weekly presentations Part b. Consumers have become more sophisticated and better informed Mass markets have fragmented into smaller market segments Developments in communications technology and legislation has led fragmentation of communications channels

Case Case 1 geeft de Coca Cola Zero Race Game weer. Deze campagne is voor een Spin Award als beste cross media campagne 2007 genomineerd. Is deze campagne, uitgaande van de cross media definitie uit blok 3, volgens jou een cross media campagne (leg goed uit waroom)? (6 punten) Leg uit hoe het bureau NRG3 viral marketing in deze campagne heeft gebruikt? (4 punten)

Answer part a. Cross-media communication is a communication campaign that: Is based on a customer insight Tries to sell a solution to a problem the customer has by using “story” Uses more than one medium and integrates these media Encourages the target group to move between media in a natural way via the story Involves the target group in the campaign (is interactive) making it more personal and therefore impactful The interaction is synchronous (close to real-time) not asynchronous

Answer part b. Strictly speaking there was no viral, but if you explained in a way that showed you knew what viral marketing was you could get 2 points.

Tips for the herkansing Read the questions!!!! Think about your answers (you have 1.5 hours) The questions will be very very similar 