BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Het doen van onderzoek in klas 4
Eindwerk zesde jaar.
Ontwerpprojecten In de praktijk
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
Vernieuwing verzorging
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Business School Nederland
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Al doende leren training docenten
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Module Communicatie 3de dag
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Projectgroep: Gender en onderwijs. Actieplan 2014 Organisatie van de jaarlijkse conferentie rond “Gender mainstreaming in education”  concrete en praktische.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Rollen binnen het werkplekleren
Het onderzoeksverslag
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
BEDRIJFSCULTUUR.
BEDRIJFSCULTUUR.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

BUSINESS SCHOOL NEDERLAND de Action Learning business school

Fase 3 Opdrachten/in te leveren -Organisatieanalyse -Dissertation bestaat uit twee onderdelen: Literatuuronderzoek (LO) Master’s project (MP) -Project Monograph -Abstract -Samenvatting in het Nederlands, 10 regels -Evaluatie Management Leerervaringen ( EML ) -Bijlagen uit BSN-studiegids: toestemming relevantie organisatie en inzage Zie BSN-site voor compleet inleverlijstje: “afstudeerprocedure”

Fase 3 Begeleiding en Beoordelaar OA : beoordeling door set adviser (PvA evt eerst opsturen) Proposal Dissertation: eerst toest. v.set adviser, daarna neemt internal over Dissertation : begeleiding/beoordeling internal (bijlage V studiegids) en beoordeling external EML: beoordeling door set adviser Na inleveren: Viva Voce : Examencommissie: internal / external / set adviser Graduation

Fase 3 Viva Voce Viva Voce is mondeling eindexamen voor examencommissie: internal / external en set adviser als voorzitter -presentatie en verdediging (leergesprek) duurt 1 uur -Viva = 6 weken na inlevering dissertation (vijfvoud) en bijbehorende rapportages, samenvattingen en ingevulde formulieren Inleveren vóór 1 september is garantie voor ophalen bul op de Graduation datzelfde jaar

Fase 3: Organisatie Analyse -Geeft inzicht in organisatie ( “foto”) -Voorwerk voor dissertation ( kan het zijn ) -Structuur als ALP: PvA, Onderz en Analyse, Reflectie, maar géén probleemstelling/convergeren/divergeren) maar conclusies en aanbevelingen, -Analyse op: structuur, cultuur en HRM en onderlinge samenhang, i. r. t. missie/visie/doelstelling -Werkstuk van rond 20 pagina’s

Fase 3: Organisatie Analyse vervolg Hoofdstuk PvA in werkstuk beantwoordt vragen als: *Welke vraag ga je beantwoorden in de OA? *Hoe en waarom ga je dat (zo) doen? Concreet invullen!! *Welke auteurs, instrumenten; zowel in het literatuur als veldonderzoek? Onderbouwen!! *Te verwachten output? (sterktes/zwaktes?) *In reflectie ook terugkomen op hoe/wat je van te voren wilde Concept PvA kan door SA bekeken worden voor evt feedback Lees studiegids !!

Fase 3: Organisatie Analyse literatuur/modellen Basisliteratuur: ‘de Manager” R. ten Bos en M. van der Ham Hoofdstuk 5,6 en 8 Suggesties: Structuur: Mintzberg (zie studiegids voor wat aan bod moet komen) Cultuur: cultuurtypologieën Handy/Harrison, Deal & Kennedy, 6 dimensies van Sanders en Neuijen, Cameron&Quinn(OCAI) Hofstede, Schein HRM: modellen ontleend aan: Devanna, Fombrun en Tichy; Vloeberghs in Nederland 4 instrumenten van HRM centraal? psychologisch contract Welke modellen/instrumenten passen bij jouw organisatie?

Fase 3 Dissertation Onderwerpkeuze *Boeiend voor jezelf en organisatie *Raakvlakken verschillende kennisgebieden *Realiteitswaarde, strategische waarde *Complex vraagstuk *Geld opleveren of besparen *Verankerd in organisatie, draagvlak *Gereedschappen voor nu en toekomst *Major-specialisatie (?) A-4tje; Proposal

Fase 3 Dissertation opbouw ( grote lijn ) Abstract Voorwoord Inleiding Dissertation: LO en MP (beoordeling afzonderlijk) Bibliografie Bijlagen Zie ook studiegids “aanbieden van de dissertation”

Fase 3 Dissertation Literatuuronderzoek (LO) Structuur van een ALP: PvA, Onderzoek en Analyse, Reflectie ( Veel breder en dieper dan een ALP ) Conceptueel niveau Ontwikkelen van een visie Zoektocht naar instrumenten voor MP Kader voor MP Kern van de dissertation

Fase 3 Dissertation Master’s Project Omvang 50-60 bladzijden Structuur van een ALP Strategische waarde Complex vraagstuk Geld opleveren of besparen Ook stukje LO Major-specialisatie (?)

Fase 3 Evaluatie Management Leerervaringen EML Verslag van een leer-/groeiperiode: doelstellingen, hobbels, 2e en 3e fase, op inhoud en proces -Omvang ongeveer 15 pagina’s -Structuur ALP: PvA, literatuur- en veldonderzoek, analyse, toekomstig leerplan, EN: reflectie! -Veranderkundige aspecten ( bv: eigen kleur(en), AL, leerstijl en kleur org ) -Literatuur: AL + leerstijlen,reflectieartikelen, De Caluwé e.a.(site/studiegids)

Fase 3 Begeleiding Set adviser /A.L coach( tevens beoordelaar OA en EML) Internal examiner Voor de dissertation ( tevens beoordelaar ) Intervisie Fase 2/3 Subsetbijeenkomsten Collega’s Q-alumni

Fase 3 Intervisie Doel: -Bespreking OA en Dissertation en EML ( in wording ) -Studie-problemen en -vragen in proces en inhoud uitwisselen, vragen stellen/ elkaar adviseren -Enthousiasmerend!!! -Structuur in studie !!! -eventueel als tussentijdse deadlines gebruiken

Fase 3 Intervisie Kortom: een weg om te professionaliseren en kwaliteitsverbetering te zoeken Collegiale ondersteuning Onderlinge advisering bij studie en/of werk problemen Een leergroep bestaande uit gelijken Tot inzichten en evt. oplossingen trachten te komen Zelfsturend en op reflectie gericht leerproces

Frequentie: op inschrijving Fase 3 Intervisie Frequentie: op inschrijving

Fase 3 Graduation Graduation:Jaarlijkse Graduation Ceremony ( in nov/dec) Ingeleverd (alles)voor 1 september, dan hetzelfde jaar Graduation Viva Voce wordt altijd 6 weken na inlevering ingepland.

Dus met proposal: eigen SA, zonder proposal: nieuwe SA. Fase 3 Set Adviser Tip: Houd contact met je SA!!! Na 2 ½ jaar: een andere set adviser, tenzij het proposal is ingeleverd of dat student zelf aangeeft bij S.A te willen blijven Dus met proposal: eigen SA, zonder proposal: nieuwe SA. De nieuwe SA maakt met de student een planning voor de afronding van de studie. Coaching door AL-experts kan worden geadviseerd.

Fase 3 Q-Alumni *Club voor afgestudeerden van Business School Nederland. *Gratis lidmaatschap *Gratis Managementpodium / Rond de Tafel *Tenminste 1x per jaar een attractieve dag of middag ( Alumnidag ) *Netwerken