Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Advertisements

Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Fietsverlichtingscampagne 2011
Analyse Adidas F50 Campagne
Binnenisolatie van bestaande buitenmuren
een duurzaam bouwproject REALISATIE DOOR LEERLINGEN
Nederlandse Isolatie Industrie
Energiebesparing in het huishouden
Elektrische mobiliteit. Accountants & Belastingadviseurs Middelgroot kantoor (60 medewerkers) Alle disciplines onder één dak Grote en ervaren adviesafdeling.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
14 juli 2014 Het Energierenovatieprogramma 2020 Communicatie en sensibilisatie Geert Flipts.
Aanpak gezamenlijke Energiebesparing acties
Actiebereidheid inzake dakisolatie na communicatiecampagne 'Lekt uw huis ook geld? Doe er iets aan, isoleer uw dak!
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Sarah Elshout Vlaamse Confederatie Bouw Ondersteuning en sensibilisering van de bouwbedrijven voor energiebesparend renoveren.
Cross Media.
26 juli 2014 Het Energierenovatieprogramma 2020 Stand van zaken Wilfried Bieseman.
Vlaams Klimaat-beleidsplan Gebouwen – Doel: bevorderen rationeel E-verbruik 1.Vergunningsplichtige werken 2.Bestaand patrimonium.
1 Het Energierenovatieprogramma 2020 Belanghebbenden overleg Beglazing in de woningbouw 11 september 2012 Beglazing en het EPC Ann Collys.
Energiepremies in Vlaanderen … over de bomen en het bos...
Energie-uitdagingen 2020 en 2050
Corporate Communication & Design
18 december 2012 Het Energierenovatieprogramma 2020 De sociale aspecten van het programma
Studiedag Energierenovatie 2020, 23 februari 2009 Je vakman, je energie-adviseur Hilde Masschelein, gedelegeerd bestuurder Bouwunie.
DENK VOORUIT de nieuwe rampencampagne
Student Vol Talent Maak jezelf bekend en upload je talent! Campagne Student Vol Talent.
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Nask1 H2.4 Isoleren Jorian & Janko Klas 4T.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
GEHANDICAPTEN CAMPAGNEANALYSE HANNE, DASHA, SASKIA, TOM, MATTHIJS, SJOERD, JANINE.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Publiekscampagne Haaglanden “Acute hartklachten”
Crossmediale Communicatie
Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
NATIONALE BIJBELZONDAG 2014 Kerkcollecte. Waarom is bijbelwerk in Nederland belangrijk? DE TALE KANAÄNS 2 Collecte voor het Nederlands Bijbelgenootschap...
Studentencongres Reclame en PR.
Economische-crisis Milieu-crisis Vertrouwens-crisis
Energielabel voor woningen. voorlopig energielabel inschatting op basis van algemene gegevens bouwjaar en toenmalige bouwstandaards kadaster/dataland.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Campagne presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Milieu Defensie Campagne
Informatiebijeenkomst
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Bewonerscommunicatie Ilse van den Berg, dinsdag 13 oktober 2015.
Veerkracht Meer dan zelfredzaamheid Marcel Matthijsse Msc Strategisch Beleidsadviseur Veiligheidsregio Zeeland.
Welkom Docent: Siri Kruit Programma les 6 Welkom; Presentaties : -Gokverslaving - nabespreken Bespreken eindopdracht- klassikaal & in.
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Activerende teksten.
Jenneke van Veen, voorzitter van het Verbeterprogramma Palliatieve Zorg.
Milieu Centraal - Marlon Mintjes Proeftuin Heerhugowaard.
Beugels en zonnepanelen in één campagne:
Energieadvies.
Energiebesparing zonder grote moeite.
Belangrijkste conclusie impactstudies
Leuk al die Terajoules! Maar wat is de salestarget ?
Isoleren van je woning.
Energie van Eigen Dak 1.0 Besparen zonder moeite.
Introductie Dit is de aarde Dit ben ik op de aarde
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Enquête energiebesparing
Duurzaam Witte Dorp.
Transcript van de presentatie:

Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?

Alle woningen dakisolatie Het kader Energierenovatieprogramma 2020 Alle woningen dubbele beglazing Alle woningen hoog-rendementsketels Meter van de campagne: Danni Heylen

De opdracht Energiezuinig gedrag is goed voor: UW PORTEMONNEE HET MILIEU > Actie NU! Wat moeten we vertellen?

De opdracht TV-spot Radiospot Advertenties Website Folders Posters & POS PR Beurzen Wat zijn de beschikbare kanalen?

De opdracht Wat is onze doelgroep?

De keuze Energiezuinig gedrag is goed voor: UW PORTEMONNEE HET MILIEU > Actie NU!

De keuze Economische toestand Veel aandacht voor milieu Eerdere ervaringen in sensibilisatie

De keuze Energiezuinig gedrag is goed voor: UW PORTEMONNEE > Actie NU!

De campagne Eén duidelijke boodschap Eén duidelijk beeld Eén doel: gedragsverandering

De campagne

De boodschap Als je dak niet goed geïsoleerd is, verlies je geld.

De vraag Lekt uw huis ook geld?

De oplossing Doe er iets aan, isoleer uw dak

Het beeld

> TV-spot

> Radiospot

Dank u voor uw aandacht