Overtuigend communiceren Hans Hoeken
Programma Werving Sponsoren Deelname aan verenigingsactiviteiten 2
Onderzoek bachelorscriptie 72% van de studieverenigingen heeft een professioneel communicatieplan dat elk jaar wordt aangepast aan de veranderende omstandigheden.
Werving sponsoren Waar begin je mee? What’s in it for them? Niet materieels in de aanbieding: Vleien helpt! Sponsors houden: relatiemanagement!
Stimuleren deelname aan activiteiten Waarom komen ze niet?
Belangrijke motivator? Spijt!
Strategieën: aantallen Studiereis dreigt niet door te gaan. “Er hebben zich pas 19 mensen ingeschreven voor de studiereis. Als er maar zo weinig mensen meegaan, gaat de reis niet door. Dus schrijf je allemaal in.” 19% van de studieverenigingen heeft een professioneel communicatieplan dat elk jaar wordt aangepast aan de veranderende omstandigheden. 72% van de studieverenigingen heeft een professioneel communicatieplan dat elk jaar wordt aangepast aan de veranderende omstandigheden.
Strategieën: implementatie-intentie “Ik was het wel van plan…” Meteen laten inschrijven In agenda laten zetten Reminder via social media Succes!