Presentatie Tactisch Marketingplan Rick Feuler Patrick van Herten Luc Meerts
Probleemstelling Hoe kan Salomon in haar tactische marketing ervoor zorgen dat de omzet van de ski softgoods (broeken en jacks), die op dit moment te laag is, met 20% verhoogd kan zijn in het jaar 2014, zodat het tot een situatie leidt waarbij de soft- hardgoods verhouding 50 % - 50% is, zonder dat de omzet van de hardgoods daalt? Op welke manier kan Salomon ervoor zorgen dat de doelgroep haar skikleding als trendy gaat zien?
Marketingdoelstellingen Totale skikleding omzet binnen 1 jaar 5% verhoogd. Skikleding huidige winkels met 15% vergroten Naamsbekendheid Salomon skikleding verhogen van 17% 25% “Salomon winkels” uitbreiden met 30 Marktaandeel in een jaar 3% verhogen nieuwe kledinglijn
Actie Salomon Limited Edition als nieuwe trendy lijn Ontwerp door Academie Artemis – Hogeschool voor Styling en Modedesign Amsterdam (beloning + vergoeding) Guerrilla actie binnen Snowworld Landgraaf en Zoetermeer (studenten ALO) Tijdens de guerrilla actie een CRM actie Wedstrijd, gratis chocomel, flyers
Product 3 heren ski-jassen en skibroeken 3 dames ski-jassen en skibroeken Ski-jas en skibroek vormen setje Combinatie tussen uitstekende kwaliteit en mode trends van het moment Extra snufjes:mp3 geleider, skipashouder, gsm-zak.
Prijs Bereid te betalen ski jas €100,- tot €200,- (MO) Bereid te betalen skibroek €50,- tot €150,- (MO) Inkoopprijs S.L.E. ski-jas €50,- en skibroek €25,- Verkoopprijs S.L.E. ski-jas €100,- en skibroek €50,- Verkoopprijs S.L.E. ski-jas detaillist €200,- en skibroek €100,- Inkoop per setje €25,- korting Flyer actie €10,- korting
Distributie Polymetaal buiten Nederland (China NL) DHL binnen Nederland Vertegenwoordigers in kwartaal 3
Marketingcommunicatie Communicatie doelgroep: - skiërs tussen de 15 en 30 jaar - HBO niveau - Bereid >15 km te rijden voor skikleding Gratis account Social media Instore promotie
Einde van onze presentatie