Presentatie Tactisch Marketingplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
Workshop 3 deel 1: Marketing
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
Marketing Marketingmix
Vandaag.
Hoe sterk reageert de vraag op een prijsverandering
Opdracht Begroting - rekening.
11 SENSES TRENDY GEUREN VOOR SPANNENDE MOMENTEN. 22 ONS ASSORTIMENT •HEREN PARFUMS •DAMES PARFUMS •EAU DE TOILET •VERZORGENDE DEO’S.
20-03 Indelingen kosten.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Uitwerking opgave Johan van Velzen. Volgorde van behandeling  Uitleg bedrijf  Uitwerking deelvraag 1  Uitwerking deelvraag 2  Uitwerking deelvraag.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Omzet.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Rekenen met procenten Rekenen met procenten.
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Ronita Constantine Lambert Bax
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
inkoopprijs – verkoopprijs winst – verlies
Marketing Werkgroep 6.
2.1 Procenten en promillages
Agenda  Les 15  wkn 14 2e  hs 2.6 winst & verlies
Marketing presentatie
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Business plan the Suitmaster Presentatie. The Suitmaster Introductie: Jong bedrijf Specialisatie in kostuums Uniek qua prijs kwaliteits verhouding Flexibel.
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Hoofdstuk 5 “Een eigen bedrijf”
Basisboek marketingcommunicatie
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Lesplanning 3.2 blz Binnenkomst Intro Nakijken 3.1, klaar? Dan alvast 3.2 maken Uitleg 3.2 Gezamenlijk lezen blz Zelfstandig werken,
Wat we bereid zijn om te betalen, maar niet hoeven te betalen.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Marketingproject-communicatieplan
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Docentenopleiding UV. 1,5 jaar, 35 bijeenkomsten HBO modulen en belevingsthema’s, apart voor kappers, schoonheidsspecialistes en voetverzorgers. Competentiegericht.
Hoofdstuk 2.
€ 160 Nu 25 % korting ! 25 % van 160 = 160 – 40 = X € 120.
Vraagstuk: korting ( type 1)
Stap 3; Constant of Variabel?
Hoofdstuk 5.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
MARKETINGMIX.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Aantekeningen hfst 6.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 6 Productie.
Vernieuwing in het VMBO
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Examenopgave Havo M&O opgave 3
Afzet = Aantal verkochte producten
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Financieel 1.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Transcript van de presentatie:

Presentatie Tactisch Marketingplan Rick Feuler Patrick van Herten Luc Meerts

Probleemstelling Hoe kan Salomon in haar tactische marketing ervoor zorgen dat de omzet van de ski softgoods (broeken en jacks), die op dit moment te laag is, met 20% verhoogd kan zijn in het jaar 2014, zodat het tot een situatie leidt waarbij de soft- hardgoods verhouding 50 % - 50% is, zonder dat de omzet van de hardgoods daalt? Op welke manier kan Salomon ervoor zorgen dat de doelgroep haar skikleding als trendy gaat zien?

Marketingdoelstellingen Totale skikleding omzet binnen 1 jaar 5% verhoogd. Skikleding huidige winkels met 15% vergroten Naamsbekendheid Salomon skikleding verhogen van 17%  25% “Salomon winkels” uitbreiden met 30 Marktaandeel in een jaar 3% verhogen  nieuwe kledinglijn

Actie Salomon Limited Edition als nieuwe trendy lijn Ontwerp door Academie Artemis – Hogeschool voor Styling en Modedesign Amsterdam (beloning + vergoeding) Guerrilla actie binnen Snowworld Landgraaf en Zoetermeer (studenten ALO) Tijdens de guerrilla actie een CRM actie Wedstrijd, gratis chocomel, flyers

Product 3 heren ski-jassen en skibroeken 3 dames ski-jassen en skibroeken Ski-jas en skibroek vormen setje Combinatie tussen uitstekende kwaliteit en mode trends van het moment Extra snufjes:mp3 geleider, skipashouder, gsm-zak.

Prijs Bereid te betalen ski jas €100,- tot €200,- (MO) Bereid te betalen skibroek €50,- tot €150,- (MO) Inkoopprijs S.L.E. ski-jas €50,- en skibroek €25,- Verkoopprijs S.L.E. ski-jas €100,- en skibroek €50,- Verkoopprijs S.L.E. ski-jas detaillist €200,- en skibroek €100,- Inkoop per setje €25,- korting Flyer actie €10,- korting

Distributie Polymetaal buiten Nederland (China NL) DHL binnen Nederland Vertegenwoordigers in kwartaal 3

Marketingcommunicatie Communicatie doelgroep: - skiërs tussen de 15 en 30 jaar - HBO niveau - Bereid >15 km te rijden voor skikleding Gratis account Social media Instore promotie

Einde van onze presentatie