Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
1 19 jan Urk. 2 de context van 2Korinthe 3  Paulus reageert op beschuldigingen dat hij onbevoegd zou zijn (3:1,2);  Paulus plaatst zijn Evangelie.
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Thema HACCP
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
“Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God.” (Psalm 42:1-2)
Start.
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Workshop contentstrategie
Passie - Verrijzenis Arcabas
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les 8 37 t/m 46.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
1 Week /11/ Dalende beurzen Blijkbaar is de macht van de centrale banken in de wereld overroepen Men kan niet blijven de mensen.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Even voorstellen : Groep 3b
JOUW WERELD MIJN WERELD
1 16 jan Rijnsburg 16 jan Rijnsburg. 2 de vorige keer:  "de hoofdsom van het gezegde" (8:1)  de aankondiging van een nieuw verbond (8:8)
Kruiswoordraadsels eten & drinken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Transcript van de presentatie:

Huismerkverpakkingen van bijrol naar hoofdrol Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPact Hoofd Eigen Merken C1000 13 februari 2013

Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Agenda Strategisch belang Huismerken Karel-Jan Innovatie Karel-Jan AGF case Karel-Jan Van concept naar executie Dick Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

C1000 toekomstvisie Verpakking wordt een nog belangrijker marketinginstrument omdat ze voor het broodnodige onderscheid kan zorgen Voedsel-verspilling Gezondheid A-merken gaan sterk innoveren Omzetaandeel Eigen merken blijft stijgen Zwakke B/C merken gaan verdwijnen Toenemend belang duurzaamheid Gebruiks-gemak Informatie-behoefte/ transparantie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Strategisch belang C1000 Eigenmerken Marketing belang Versterken van de formulepositionering Laden van de merkwaarden Volle en trouwe klanten Financieel belang (brand value) Marge bijdrage Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

C1000 consument staat centraal Ik ‘ben slim bezig als ik het Eigen Merk van C1000 koop en ben geen dief van mijn eigen portemonnee. C1000 helpt mij geld te besparen’ ‘Bij de keuze voor het schap let ik niet alleen op de prijs maar ook op de grootte van de verpakking om verspilling te voorkomen en natuurlijk op het gebruiksgemak’ ‘De huismerken van C1000 zijn zonder meer kwalitatief vergelijkbaar met de bekende merken’ ‘Verpakkingen van C1000 zijn slim en handig verpakt. C1000 begrijpt welke eisen ik aan een verpakking stel’ Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Van strategie naar tactiek (1) Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Van strategie naar tactiek (2) Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Van strategie naar tactiek (3) Marketingkaders bepalen -prijs/kwaliteit/promotie/design/presentatie/MVO - Eigen merken architectuur Assortiment uitbreiden -5000 SKU’s -Omzetaandeel 40% Kwaliteitsmanagement -Productintrinsiek -Blinde test Verpakkingsbeleid Organisatie en projectmanagement Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

De 3 vuistregels voor duurzamer verpakken; bepaal bij ieder nieuw ontwerp, selectie of redesign: MINDER Verklein hoeveelheid verpakkingsmateriaal Gebruik enkelvoudig materiaal Gebruik zo veel mogelijk gerecyclede materialen BETER Gebruik grondstoffen die optimaal herbruikbaar zijn Beperk bedrukking en gebruik van kleur- en hulpstoffen Pas materialen van duurzame bron toe MAKKELIJKER Maak het gebruiksgemak zo groot mogelijk Plaats afdank-informatie op elke materiaalsoort Voorkom zwerfafval met een slim ontwerp   

Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol Innovatieplatform Op basis van de consumenten inzichten zijn er drie innovatieplatformen bepaald. Slimme voordeel- verpakkingen Slim verpakt Slimme combinaties Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol Criteria Past bij de C1000 merkwaarden en strategie De beste keuze in variëteit en prijs Slim Waardeverbetering voor de klant (Relatief) eenvoudig te implementeren in de winkel De slimme deals zijn het ultieme bewijs van de pay-off: Slim bezig! Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Voordeelverpakking De beste prijs/kwaliteit verhouding onder huismerk “Ik heb een potje voor de hele week. Daar moet ik het mee doen. Als ik de ene week € 5,- overhoud, kan ik dat de week erna extra uitgeven voor producten die ik veel gebruik” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Voordeelverpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Slim verpakt De slimste verpakking binnen de categorie. “Sommige producten heb ik op voorraad; omdat ze in de aanbieding waren of omdat ik niet mis wil grijpen. Het ompakken ervan in kleinere porties voor de vriezer vind ik een vervelend werkje. Ook heb ik altijd rijst en macaroni op voorraad. Ik vind het erg vervelend als een pak omvalt want dan ligt mijn hele kastje vol. Meestal doe ik het in een voorraadbus, maar dat is ook niet altijd handig. Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Slim verpakt Tube appelmoes Schenkverpakking macaroni Kipfilet per stuk verpakt Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Slimme combinaties De slimste variaties binnen de categorie. “Ik vind het zonde om aangebroken product weg te gooien. Toch wil ik niet elke keer hetzelfde eten. ” Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol Slimme combinaties Duo plaatpizza Kroketten en frikadellen Duo ham kaas Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol Agenda Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Briefing AGF verpakking C1000 wil de meest onderscheidende versafdeling van het lokale marktgebied zijn Marktgevoel: Waar voor je geld en goed advies Producten in de hoofdrol Segmentatie middels kleurcodes Fris en wit Willen klant informeren en inspireren Aansluiting bij styling en signing Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Consumerinsights Versassortiment van een supermarkt is voor klanten doorslaggevend voor de keuze waar ze gaan winkelen ‘Wat eten we vandaag’ dagelijks terugkerende vraag Toepassingsmogelijkheden (welke aardappel bij welk gerecht) Tips hoe te bereiden (Huishoudschool les 1) Inspiratie Visualisatie oorspronkelijk product Formaat verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol winkelafbeelding Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Oude verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Nieuwe verpakking x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport

Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor x Klanten geven C1000 jaarlijks een cijfer voor vers Winkelmonitor GfK rapport

Toekomstige innovaties Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Spannend openingsplaatje Merken plaatje Hollywood hoofdrol/bijrol Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Agenda Strategisch belang Huismerken Innovatie AGF case Van concept naar executie Dick Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Wat is GetPact GetPact adviseert en begeleid bedrijven bij de ontwikkeling van verpakkingen. Strategisch Taktisch Operationeel Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Unieke AGF-verpakking welke inspireert en informeert Opdracht en uitdaging Unieke AGF-verpakking welke inspireert en informeert 350 producten Timings & schapmoment 10 leveranciers div. druk- technieken div. partners div. materialen div. verp. machines Div. verpakkingen Full-design Duurzaamheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Van product tot verpakking Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Spin in het web functie Drukkers Opdracht-gever Design- bureau DTP Lithograaf Leverancier Tekst-schrijver Fotograaf Kwaliteits- dienst Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Haalbaarheid Drukker Opdracht-gever Leverancier Fotograaf Toetsen van de haalbaarheid middels een vooronderzoek: Keuze van de drukker en druktechniek Bezoek aan drukkerij in de UK Keuze voor 1 kleuren systeem Keuze van de juiste materialen Kosten inventarisatie Effect op de organisatie Workflow management systeem Afstemmen pre-media en drukvorm Duurzaamheid Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Duurzaamheid Opdracht-gever Leverancier Kwaliteits- dienst Vervangen, verminderen en standaardiseren van verpakkingsmateriaal: Schuimschaaltjes vervangen door recyclebare kartonnen schaaltjes Verminderen van plastic (minder loof aan producten) Verminderen van het aantal verpakkingscomponenten Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Projectplan Drukker Opdracht-gever Leverancier Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Pre Production Meeting Drukker Opdracht-gever DTP Lithograaf Design- bureau Leverancier Kwaliteits- dienst Bespreken conceptdesign en technische haalbaarheid: Presentatie conceptdesigns Druktechnische haalbaarheid en efficiency Machine technische haalbaarheid Assortiment en bijbehorende verpakkingen Fijn afstemming proces en planning Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Prepress Drukker DTP Lithograaf Technische ondersteuning en beoordeling: Prepress management (100% waarheidsgetrouw) Lithografie en artwork Single file format Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Executie Drukker DTP Lithograaf Leverancier Afstemming en ondersteuning: Kleurproef beoordeling Begeleiding planning en introductiemoment Persafstemming op locatie Implementatie op de productielocatie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

van bijrol naar hoofdrol Evaluatie Drukker Opdracht-gever Design- bureau DTP Lithograaf Tekst- schrijver Leverancier Kwaliteits- dienst Fotograaf Beoordeling van het eindproduct en proces evaluatie: Uitvalmonster beoordeling Proces evaluatie Huismerkverpakking van bijrol naar hoofdrol

Vragen? Dick Bais Karel-Jan van den Hoven Directeur GetPact Hoofd Eigen Merken C1000