Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Onze visie: Zie, slaat uw ogen op en beschouwt de velden
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Marketingcommunicatiemix
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 3 © R. Buisman.
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
Propositie toegankelijk Microsoft Jeroen Hulscher – Accessibility evangelist – november 2011.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Schitterende Organisaties®
MetrixLab © april Presentatie E-Recruitment Monitor 2008 t.b.v. totaljobs.nl P07893 © april 2008 Onderwerpen 1.Opzet & doel onderzoek 2.Belang van.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Multisite. Best of breed open-source CMS systemen. Content beheren vanuit 1 centrale bron en publiceren op verschillende domeinen. Content meertalig of.
Crossmediale Communicatie
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 17 oktober 2012.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Feedback bij de strategieën van de werkgroep alcohol Gezondheidsconferentie tabak, alcohol en drugs 30 november 2006.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Minor Internet Marketing
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Transcript van de presentatie:

Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit Tropentheater Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit

Aanbod Tropentheater 200 voorstellingen van september tot en met juni in kleine zaal (185 stoelen), grote zaal (450 stoelen) en marmeren hal (after parties) ruim 30.000 bezoekers per seizoen Amsterdam www.kit.nl

Missie Tropentheater Nederlanders door middel van podiumkunsten op een positieve manier in aanraking brengen met niet-westerse culturen. Amsterdam www.kit.nl

Impressie van voorstellingen ‘harde’ ethnologische muziek http://www.tropentheater.nl/smartsite.shtml?ch=FAB&id=5082&ActiviteitID=3697&BeginDatum=11/15/2007%208:30:00%20PM&RecordTitle=Epische%20Liederen%20uit%20de%20Steppen Amsterdam www.kit.nl

Impressie van voorstellingen Moderne Indonesische Dans http://www.tropentheater.nl/smartsite.shtml?ch=FAB&id=5082&ActiviteitID=4095&BeginDatum=11/17/2007%208:30:00%20PM&RecordTitle=Mosterd%20%26%20Sakti:%20Paradise...%20A%20Woman%3F Amsterdam www.kit.nl

Impressie van voorstellingen ‘ easy Afrika’ http://www.tropentheater.nl/smartsite.shtml?ch=FAB&id=5082&ActiviteitID=4051&BeginDatum=12/16/2007%203:00:00%20PM&RecordTitle=Tcheka Amsterdam www.kit.nl

Impressie van voorstellingen Flamenco http://www.tropentheater.nl/smartsite.shtml?ch=FAB&id=5082&ActiviteitID=4171&BeginDatum=4/26/2008%208:30:00%20PM&RecordTitle=Juan%20Carmona%20Grupo Amsterdam www.kit.nl

Doelgroep Tropentheater 67% vrouwen en 33% mannen Leeftijd: 35+ Opleidingsniveau HBO+ 80% is werkzaam 90% uit het westen van het land. 50% uit de 3 grote steden 66% autochtoon, 25% niet-westers allochtoon en 9% westers allochtoon 75% uit een- of twee-persoonshuishoudens 25% uit gezin met thuiswonende kinderen in lagere en middelbare school leeftijd Amsterdam www.kit.nl

Promotie Tropentheater Promotie mix: Public Relations Promotiematerialen (flyers etc) Direct Marketing Advertenties Internet / www.tropentheater.nl Amsterdam www.kit.nl

Belang Interactieve Media Groot bereik / gericht bereik 24/7 direct contact met (potentiële) klanten Snel Bestellers laten zelf gegevens achter in database Relatief goedkoop Bindingsinstrument Amsterdam www.kit.nl

Lessons learned website + veelheid aan informatie + vormgeving + online bestellen & zelf plaatsen kiezen + snelle levering + last minute aanbiedingen - Structuur niet helder/ voorstelling niet vindbaar Behoefte aan AV-materiaal thuis tickets printen meer betalingsmogelijkheden Amsterdam www.kit.nl

Lessons learned webmarketing Hoe kent u www.tropentheater.nl? bezoeker van het Tropentheater #45   52% Via www.tropenmuseum.nl  #10   11% Via zoekmachine (bv. google)  # 9   10% Promotiemateriaal #8 9% Familie/vrienden #9   10% Via www.kit.nl  # 4   5% Via een link op een andere website  #1   1% n=87 Amsterdam www.kit.nl

Lessons learned webmarketing Voor google adwords campagne: 865 unieke bezoekers gemiddeld per week Na google adwords campagne 3265 unieke bezoekers gemiddeld per week Aantal transacties september 2007 : 97 Aantal transacties september 2006 : 30 Amsterdam www.kit.nl

Plannen Nieuwsbrief applicatie I-deal Samenwerking met Tropenmuseum nieuwsbrief Crosslinks met relevante partijen Amsterdam www.kit.nl

Webtechniek Content Management Systeem SRO (database verkoopgegevens) + e-SRO Artifax (database met voorstellingsinfo) KIT Centrale agenda (database met KIT-events) CONCLUSIE: niet alles kan zomaar op de server geplaatst worden! Stand-alone is makkelijker dan concepten die op een of meerdere databases moeten draaien. Amsterdam www.kit.nl

Opdracht studenten IM Vraagstelling: Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer kaartverkoop via de website van het Tropentheater? Amsterdam www.kit.nl

Opdracht studenten IM Vraagstelling - deelvragen: Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer unieke bezoekers op de website van het Tropentheater? bv: tell a friend Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het genereren van meer naamsbekendheid van het Tropentheater? Bijv: crosslinks / toepassingen mobiele telefoon Hoe kunnen interactieve media bijdragen aan het duidelijker/leuker en interessanter maken van de website van het Tropentheater? Bijv: tickets thuis printen/ interactieve database / bol.com / nieuwsbrief Amsterdam www.kit.nl

Opdracht studenten IM Let op 1: baken de vraagstelling af; maak keuzes! AIDA-model Focus op specifieke doelgroep/genre Let op 2: denk aan de randvoorwaarden overleg tijdig als je de database wilt benaderen applicaties moeten arbeidsuren besparen Amsterdam www.kit.nl

Vragen half uurtje John Ligtenberg – webmaster =>vragen over techniek Jeroen Koster – medewerker marketing => vragen over content Brenda Smeenge – hoofd marketing => overige vragen Amsterdam www.kit.nl