JURA Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Advertisements

Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Leiding geven aan projecten Commercie en subsidie.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Workshop creatief brainstormen
Een startersgids voor innovatie
Make Tech Platform Frank Kramer. ACP schakelt tussen praktijk en kennis Nationaal, onafhankelijk adviescentrum voor het industriële mkb.
Workshop Onderzoeksvaardigheden
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
H7: Productmanagement.
Portfolio Faculteit der Letteren
1 Introductie eerste jaarsstudenten 2007
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Workshop Testen 16 februari 2011
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
PROJECT IDEE EERSTEJAARS INDIVIDUEEL ONTWERPPROJECT.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
0 Filename/RPS Number KIVI NIRIA 21 november 2008 Emma Meurs & Raffi Balder.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 1 Engagement.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Al doende leren training docenten
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
ontdek wat jij kunt bereiken
INDUSTRIEEL ONTWERPEN GREEN TRANSFORMABLE BUILDINGS Universiteit Twente Prof. Dr. Ir. F.J.A.M. van Houten 4 december 2009.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege : laatste loodjes.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Iedereen is context driven!
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Medmec04 Engagement.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Kennismakingsspel, pagina12
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Project: Romy Bhoelai Furkan Öncü Datum: Klas: 4KB Eindproject
Les 1: Introductie Marketing
Kostprijs/ de keten.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Kostprijs/ de keten.
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Transcript van de presentatie:

JURA

Projectopdracht Vergroot de zichtbaarheid van het merk. Ontwikkel een complete ‘coffee-experience-module’ die als coffee-corner én marketinginstrument in meerdere geselecteerde winkels/winkelketens en eventueel andere openbare ruimten geplaatst kan worden. Onderdeel van de module is een te ontwerpen next-generation Jura espresso-volautomaat.

Projectopdracht Shop in shop Guerilla marketing Real-life-performance

Projectopdracht

Onderwerpen Scenario’s Marktonderzoek Projectplanning Vormgeving Verpakkingen Patenten Mock-ups Product Life Cycle Spuitgietsimulatie Creativiteit Gebruiksonderzoek Matrijs Presentatie Onderhoud Kostprijs Business model Film Brochures Reclame Prototypebouw Standbouw Materiaal...

Sfeer van het project Niet alleen het product, maar het totaalconcept is belangrijk. Dit concept wordt overgebracht d.m.v. Verslag Verpakking Stand Filmpje Model Mock-up Brochure Etc.

Geheimhouding De opdrachtgever verstrekt deze opdracht aan meerdere ontwerpbureaus. De concurrentie heeft belang bij wat jij bedenkt. Wees zuinig op je ideeën.

Gastcolleges

Bedrijf & Product Leon Beusenberg Jura Marketing en Salesmanager

Scenario’s Frederik Hoolhorst Universiteit Twente onderzoeksproject: Design for usability Development of a new-generation user-centered design method Usability is a dynamic conception, influenced by multiple aspects, which can be used to express something about the degree of attraction of a product to its user.

Verpakkingen Roland ten Klooster Universiteit Twente Hoogleraar ‘Packaging Design & Management’ De verpakkingsketen van grondstof tot recycling

Onderhoud Leo van Dongen Universiteit Twente / NedTrain Hoogleraar ‘Maintenance’ De ontwerper bepaalt welk onderhoud moet & kan

TRIZ Valeri Souchkov XTriz Triz-expert Теория решения изобретательских задач Theory of Inventive Problem Solving

Patenten Dik van Harte Agentschap.NL | NL Octrooicentrum Adviseur Intellectueel Eigendom Patenten Patentinformatie zoeken Patenten aanvragen

Moldflow Remco Akkerman / Bert Rietman Universiteit Twente Leerstoel Productietechniek Spuitgieten: Spuitgiet-ie het of spuitgiet-ie-het-niet

Monteren van films Eric Lutters Monteren van (reclame)films Introductie Adobe Premiere Oefening in het maken van een film

Organisatie

Tutor: een andere rol Opdrachtgever: Helderheid meepraten mag getolereerd worden, maar moet ook kritisch bekeken worden Procesbegeleiding: als opdrachtgever groep aan eigen planning houden

Milestone meeting Werkt als design review Zelf plannen tutor (opdrachtgever) opdrachtgever Voorbereiding Doelgroep Collage Conceptontwerp Marketing

Milestone meeting Tijdens de milestone meeting doet de groep een voorstel voor de precieze set deliverables. Samen met de opdrachtgever wordt de set deliverables vastgesteld.

Afronding project Verslag Beargumenteerde rapportage per fase Bedenk dat op basis van het verslag de beslissing wordt genomen of het product gemaakt zal worden. Het verslag onderbouwt de beslissing en bevat voldoende informatie om een vervolgtraject te starten.

Afronding project Verslag Verslag Deel I (Concept) Inleveren voor vrijdag 17 december uur strikt Deel II (Realisatie) Inleveren voor vrijdag 14 januari uur strikt Het verslag wordt bij de projectcoördinatoren ingeleverd

Afronding project Projecttentamen Projecttentamen Technische presentatie Ondervraging Commerciële presentatie/reclamefilm Week 3, januari 2011

Afronding project Vakbeurs Vakbeurs Week 3, vrijdag 21 januari 2011, 12:00-14:00 Stand Mock-up Verpakking Brochure Presentatie CAD-model Commerciële presentatie/reclamefilm

Groepsindeling

GEERTSHUIS, R. ANDRIESSEN, R.L. PRINSEN, N. SCHOLTE, M.J. SLOTMAN, V.

Evaluatie

Opmerkingen ‘... Er wordt echter wel aangegeven dat het onduidelijk was welke deliverables wel verplicht waren. ‘ ‘… de hoeveelheid werk iets te groot...’ ‘… dat de begeleiding van de tutor iets meer had mogen zijn...’ ‘… onzekerheid over de planning …’

Opmerkingen ‘Er waren veel leerdoelen waardoor je aan de een meer aandacht besteed als aan de andere, maar je leert er wel heel veel van! Vooral omdat het dit keer om een echt bedrijf gaat en niet een fictief iets.’