Naar een nieuwe praktijk voor vormingswerk in instellingen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Context Praktijkervaring Monitoraat op maat
Advertisements

Citeren, verwijzen, voetnoten, paginanummering … GIP
Schema en synthese van een zakelijke tekst
De kern van de zaak.
Minderhedenforum Weet wat je SAMEN wil. Inleiding 1.Het allochtoon middenveld 2.De ‘federaties’ 3.Het Minderhedenforum 4.Interculturele Rol?
Opzoeken in catalogi Bibliotheek van Schoten. Catalogus van thuis uit te raadplegen diensten bibliotheek e-bibliotheek startscherm.
Klassieke AO Leseenheid1
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Sociale Inclusie in de Nederlandse Context Succes en faalfactoren
Toekomst van de Randstad
Health literacy =wicked problem Wat is een wicked problem? Een probleem met economische, sociaal maatschappelijke, juridische en technologische aspecten.
EDUCATIEF WERKEN MET GROEPEN
Samenvatting Artikel/boek: Lesgeven aan Fatima en Ahmed
1) Synthese 2) Context 3) Auteur 4) Wat doet de overheid? 5) Belangrijke organisaties 6) Moeilijke woorden 7) Interessante links 8) Besluit.
Synthese.  Komt uit reader (legitimiteit van het sociaal-cultureel werk in een complexe samenleving)  Reader onderdeel van PAV-cashier reeks  Geschreven.
Management van Bibliografische Informatie DOELEN ALGEMEEN: leren zoeken van wetenschappelijke literatuur SPECIFIEK voor dit blok: –literatuur zoeken over.
Deel 1 De BSC van AWV.
Correct bronvermelden
Breuklijn tussen laag- en hooggeschoolden
PROVINCIALE HOGESCHOOL LIMBURG. INFORMATIE ZOEKEN EN VINDEN IN DE PHL-BIBLIOTHEEK Databanken 2.Databanken.
PROVINCIALE HOGESCHOOL LIMBURG. INFORMATIE ZOEKEN EN VINDEN IN DE PHL-BIBLIOTHEEK Databanken 2.Databanken.
INFORMATIE ZOEKEN EN VINDEN IN DE PHL-BIBLIOTHEEK Databanken 2.Databanken via citrix-server 3.Webwijzer.
INFORMATIE ZOEKEN EN VINDEN IN DE PHL-BIBLIOTHEEK Databanken 2.Databanken via citrix-server 3.Webwijzer.
De vierde pijler van de ontwikkelingssamenwerking Daphné Holvoet 1BASWc Academiejaar
Succes- en faalfactoren
Onderwerpsverkenning artikel wiki. Inhoud Inleiding Context artikel Auteur Structuur Organisaties Specialisten Moeilijke woorden.
Auteur: Wilmar Schaufeli Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum.
Sociaal-Agogische Digitale en Analoge Naslag. Context Auteurs Onderwerp Bronnen.
Gedeelde identiteit in een verkaveld werkveld Door Filip Coussée
GROEPSDYNAMICA voor Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen
Info Klimkracht Lokaal Overleg Kinderopvang
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Research on stage: “Awel ik zie het niet meer zitten ” Kenniscentrum Kinderrechten Brussel, 9 oktober 2014 Lieve Declerck Hilde De Weirdt Niet gespecialiseerde.
De toekomst van het sociale werk Margo Trappenburg 9 december 2014 HAN, Nijmegen.
De aantrekkelijke stad
Inburgering in Vlaanderen en Nederland Patrick Loobuyck
Leren in de beroepspraktijk
Boekstaven 2009 De staat van het sociaal-cultureel volwassenenwerk in Vlaanderen Robbert Vanhuyse 1BASWc Academiejaar
Bibliotheekintroductie UA-bibliotheek Campus Drie Eiken Oktober 2007 Marjan Andries- Barbara Lejeune.
Projectmanagement Hoofdstuk 1 en 2 Het project Roel Grit
Van botte bijl naar duurzaam doorontwikkelen Workshop OR en reorganisatie donderdag 15 oktober 2015 Drs. Nico Siffels ● advies ● training ● management.
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
10 krachtlijnen voor een sterk basisonderwijs
Opvoeden praktisch bekeken Bieke Van Severen 1BaO C SADAN-Opdracht.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..
OPVOEDEN IN DE HUIDIGE MAATSCHAPPIJ DELPHINE VAN DER DONCKT (R ), 1BAOC3.
Complicaties bij de mensenrechten Vandewalle Joyce 1BaO.
5 hulpvragen.
Enkele actuele problemen binnen het Vlaamse onderwijs Reflecties over goed onderwijs SESSIE 6.
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Bronnen en onderzoeksvragen
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Waarom kritisch denken?
ICT zonder beperkingen
Neurlogische aandoeningen, klinische onderzoek.
Kelly Verplanken 1 BaSW B Schooljaar:
Basisboek ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking
Opdracht: Noteer de visie van de verschillende personages die aan bod komen. Enkele actuele problemen binnen.
Drie schema’s Die je kunnen helpen om het verhaal achter het decreet duidelijk te maken …
Seksueel misbruik van mensen met een verstandelijke beperking
Literatuurstudie: de Sociale kaart
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
INTRODUCTIE academiejaar
Sint-Jozefsinstituut
Sint-Jozefsinstituut
‘Gezondheid’ verandert… Wat betekent dat voor paramedici?
Transcript van de presentatie:

Naar een nieuwe praktijk voor vormingswerk in instellingen? synthese

Artikel Komt uit het boek: De legitimiteit van het sociaal-cultureel werk in een complexe samenleving Auteur;s: Luc Dekeyser en Hilde Seymus Uitgeverij: Acco in Leuven

Structuur 1 hoofdtitel 6 tussentitels Voetnoten aanwezig ( puntje 5) Referenties aan het einde van het artikel

Lijst: Bronnen Wildemeersch,D(1996). De kwaliteit van het volksontwikkelingswerk en het openbaar bibliotheekwerk. Plaats, positie en perspectieven. Vorming, 2. Baert,H. (1994). Hertekende functies van het opbouwwerk in Vlaanderen. Opbouwwerk tussen zorg en strijd,1.

Lijst: Organisatie(s) K.U Leuven

Lijst: Specialisten Baert De Vriendt Fonteyn Freire Janssen Van Damme Wildemeersch

Lijst: Definities - realiseren sociaal werk: Het sociaal leren moet volgens strategisch plan gerealiseerd worden in het totaalconcept van een vormings- en animatiecentrum. - Sociaal leren: Het leren functioneren in een onverwachte,onzekere enmoeilijk te voorspellen omstandigheden. Het is gericht op het oplossen. Het sociaal leren is kritisch reflecties,handeling-en ervaringsgericht en interdisciplinair.

Lijst: Moeilijke woorden Gefaseerd Gedemocratieseerd Arbeidsuniversiteit Cinscierntizaçao Handelingscomponent Gestandariseerde Genereerden expertise ciltuurhistorisch patrimonium, civiele verloedering ideologie st®atengenerale

Lijst: Wetteksten Er werden geen wetteksten gebruikt Er zijn geen verwijzingen naar wetteksten