3 interactive marketing communications.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Advertisements

- Administratie - Analyse - Actie -
Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
10 tips voor een gouden start Groeitips
Agenda:  Voorstellen  Het Hyundai Mobiliteitsplan; Zorgvrij leasen  Rekenvoorbeeld  Eventuele bezwaren  Het vervolg…
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Definitiestudie.
Bedrijfspresentatie Promavise
Interactive marketing communications financieel management les 3.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Financial Systems 2014.
financieel management les 2
Niveau 4 Kerntaak 1: personeelsmanagement Blz. 15
De kracht van MySolution
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Betrouwbaarheidstypologie
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Workshop contentstrategie
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
Projectmanagement Week 6 9 maart Agenda De PM deliverables van het kernproject Planning Begroting Projectverslag  kort Afronding van een project.
4 interactive marketing communications.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
CO 2 is, in tegenstelling tot andere emissies zoals NO X, fijn stof, en CO), geen ongewenst neveneffect van de verbranding. CO 2 is geen vervuilend gas.
13.1 Budgettering Ondernemingsplan: Planning als prognose:
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
RoHS – Wetgeving & praktijk Mat-Tech Center of Competence for Solder technology Overstappen naar RoHS compliancy ….! Hoe is het gegaan in de praktijk?
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
Goederenverwerking H1 Voorraadadministratie bijhouden Manager Handel.
Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Dinsdag 12 december 2006 Onderwerpen Avond 4:
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
Bedrijfseconomie H4 De functie van begrotingen Junior accountmanager.
Sales Tips.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
DMK – week 2.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
H3 Inzicht.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
“Projectmanagement binnen het ISZF” Henk Post, april 2007 (presentatie Mt Gaasterlân-Sleat)
Pag. 1 Elementen van een goede presentatie: » Voorstellen van uw bedrijf; » Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in de markt; » Op welke manier.
Over vertalen, een andere aanpak en hoe het anders kan Bert Bourgonje 19 juni 2009.
Voor het besturen van organisaties Bedrijfseconomie Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 3 – Ondernemingsplan -3.1 Ondernemingsplan 3.8 t/m 3.9.
We gaan van start met een filmpje!
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
Outputgerichte financiering:
ProjectManager Making it easy.
Transcript van de presentatie:

3 interactive marketing communications

herhaling bureau-inkomen ebitda ebit minimum omzet per fte in een bureau aantal uren per jaar billable norm billable liquiditeit solvabiliteit balans resultatenrekening interactive marketing communications

leerdoelen ! het maken van een projectbegroting/planning inzicht verwerven in uurtarieven time material/fixed budget/fixed price commercieel aanbieden hiervan uitvoeren van een analyse interactive marketing communications

leerdoelen ! het maken van een projectbegroting/planning inzicht verwerven in uurtarieven time material/fixed budget/fixed price commercieel aanbieden hiervan uitvoeren van een analyse interactive marketing communications

tarieven account creatie client services director 180,- account director 140,- account manager 120,- account executive 80,- strategie strategy director 160,- creative director 160,- senior consultant 120,- consultant 100,- junior consultant 80,- creatie art director 120,- copywriter 120,- designer 100,- integrator 80,- content editor 80,- realisatie software architect 120,- lead developer 120,- system architect 120,- software developer 100,- servicedesk developer 80,- system administrator 80,- interactive marketing communications

uurtarieven bureaukosten zijn 5% managen van werk is normatief 20% fixed price opslag is normatief 25%

opbouw kosten, concurrentie, markt wat kost iemand nou per uur Salaris Auto Sociale lasten Premies Bezetting interactive marketing communications

overeenkomst? soort deal planning levering facturering betaling aanbod & aanvaarding theorie voorstel is aanbod tegenvoorstel is aanbod als akkoord op een aanbod dan pas aanvaarding! let bij het aanbod ook op factoren als: soort deal planning levering facturering betaling

soort deal wij bieden onze werkzaamheden aan obv 1 van de volgende mogelijkheden: time & material: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, wij hebben een inspanningsverplichting o.b.v. flexibele functionaliteit, risico voor project bij klant fixed price: o.b.v. fixed functionaliteit wordt het totale project uitgevoerd tegen een vooraf bepaalde aanneemsom, die gebaseerd is op het fixed budget verhoogd met een risicopremie van 25%, wij hebben een resultaatverplichting, risico voor project bij ons fixed budget: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, waarbij het budget de indicatie van het totale project is, er is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid en risico o.b.v. flexibele functionaliteit

2 servicedesk ovk’s green duidelijkheid bereikbaar binnen kantoortijden persoonlijke aandacht gold LIFO (before green) flat fee tarief vast aantal uren per maand escalatie buiten kantoortijden AE stelt deze overeenkomsten op

project zo snel mogelijk een rekening sturen opknippen in stukken (salami) onderdelen: concept uitwerking concept art en copy realisatie en techniek beheer en hosting management en coördinatie interactive marketing communications

Case 1 Maak een concept begroting voor een hypotheekbank voor het maken van een complete website. De post fotografie mag PM genomen worden, wel graag een inschatting. Het concept moet volledig worden begroot, evenals de flashmovie op de homepage. Ga uit van CMS zonder ingewikkelde modules en koppelingen. Uren/functie/tarief interactive marketing communications

Case 2 Bied dit project aan op 3 manieren n.a.v. je begroting, tm/fb/fp interactive marketing communications

begroting (globaal) onderdelen: concept 6k (40 uur) uitwerking concept 10k (80 uur) art en copy 15k (140 uur) flash, 10k (100 uur) realisatie en techniek 25k (270 uur) beheer en hosting 2k (16 uur) management en co-ordinatie 12k (120 uur) fotografie 25k interactive marketing communications