Waar vestigen bedrijven zich

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zelfstandig Leren Lezen
Advertisements

Terugblik paragraaf 3.1 Van stad naar stedelijke zone.
Oerproducent (bijv. de veehouder)
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
4. Hoezo internationalisering?
Grote en middelgrote steden
Par 3.1: Van stad naar stedelijke zone
6.4 Wat voor werkloosheid? Hoe ontstaat werkloosheid?
Productiemiddelen H8 B129 – B131 Stan & Boudewijn.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Hst 3: De wereld van de stad
Wonen in Nederland Hst 3: Stedelijke vraagstukken van grote en middelgrote steden in Nederland.
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
§ 2 CHINA DE FABRIEK VAN DE WERELD
3 vwo 1 wereld §7 en 8.
Verloop cultuurschok CULTUURSCHOK _ aankomstterugkomst.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Schaalberekeningen Hoofdstuk 1 Australië.
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 2-4.
Help! Verzuim voorkomen
Werkvoorbereiding Onderhoud van Tuinen De inventarisatie Of Wat heb ik?
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Mest.
5.2 Kun je meer produceren? De productiecapaciteit is de hoeveelheid producten die een bedrijf kan produceren . Dit wordt bepaald door het aantal werknemers.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 2-4.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
Hoofdstuk 4 Bevolkingsontwikkelingen in de wijk.
De economische kringloop
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
Groen links.  Onderwijs  Integratie  Europa  Duurzaamheid  Economie Punten die we gaan behandelen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
3.1 PRODUCTIE.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Hoofdstuk 7.2 Les 1.
verwarring begrippen omzet of winst
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hst 4 Hoe wordt er gewerkt?
BTW = Belasting toegevoegde waarde
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Hoofdstuk 3 - Stedelijke gebieden §2
Wanneer er maar één aanbieder is
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 1-3
Voorlichting: Management & Organisatie
Break-Even Hoofdstuk 11 M&O.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Hoofdstuk Break-evenpoint
Ontmoetingen in verre streken
Economie en ondernemen
Hoofdstuk Omzet in kengetallen
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Financieel 1.
Extra uitleg H4 Domein Markten
Marktgedrag.
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Waar vestigen bedrijven zich Economie en ruimte

Waarom is er een bijenkorf op de coolsingel Of anders : Waarom is de coolsingel zo duur bij Monopoly. De vestiging van een bedrijf hangt af van de verwachting van de winst op die plaats. Wat zijn de kosten op die plaats? Wat zijn de winstverwachtingen?

Kosten? De algemene regel Hoe beter een plaats bereikbaar is hoe hoger de huurprijs Hoe hoger de status van een locatie hoe hoger de huurprijs.

Begrippen die erbij horen Drempelwaarde: Hoeveel klanten heeft een bedrijf nodig om te kunnen overleven? afhankelijk van het soort bedrijf Bakker: veel klanten want per klant weinig omzet Bruidsmodezaak: minder klanten nodig

Begrippen die erbij horen Reikwijdte: Hoe ver wil je als klant reizen voor een product Bakker? Bruidsjurk? De afstand meet je in tijd, kosten en moeite. Bijvoorbeeld de moeite om te parkeren

eindresultaat Als je naar bedrijven en hun ligging, drempelwaarde en reikwijdte kijkt dan kun je kaartje maken met verzorgingsgebieden Alle mensen wonen in het vezorgingsgebied van het bedrijf

En nadenken Op welke manier kunnen verzorgingsgebieden in de loop van de tijd veranderen? Hoe kan de drempelwaarde van een gebied veranderen? Waarom zullen bedrijven geneigd zijn om een App waarmee je kunt parkeren te ondersteunen ( Yellow brick)