13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
Delft Bouwt vrijdag 18 november Als denkoefening: “Met de Woonvisie als uitgangspunt, hoeveel woningen zijn nodig tot 2020?”
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Innoveren voor gezondheid
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
GfK Supermarktkengetallen
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
GfK Supermarktkengetallen
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
Wanneer heb je een echt, levend, geloof?
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Schitterende Organisaties®
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.

ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Sportonderzoek in Almere
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Hervorming langdurige zorg
Zo zit dat met uw pensioen!
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
Een gezonder Nederland VTV-2014
29 September Wat is wellness wel en wat niet? Opkomst van wellness Nieuwe business? Opleiden voor wellness? Arie P. Veldhoen MonitorGroep Wellness-Nietes.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Transcript van de presentatie:

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Ontspannen door inspannen Een 100% representatief consumentenonderzoek uitgevoerd door GfK naar het huidige en toekomstige gebruik van fitness- en wellnesscentra in Nederland. Wellness uitgelicht … vanuit het perspectief van de consument met een heerlijk Marketing Strategy sausje

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 2 1.Wat willen uw klanten? 2.Hoe denken uw NIET klanten? 3.Het sportieve concurrentieveld van Wellness? 4.Waar zitten uw Marketing Strategische uitdagingen?

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 3 De antwoorden uit het onderzoek zijn gebaseerd op de PERCEPTIE van consumenten ten aanzien wat de definitie van Fitness & Wellness is!  Mind set support: Fitness & Wellness = Allerlei activiteiten die te maken hebben met inspanning en ontspanning, zoals fitness, spinning, diverse aerobics, zwemmen, maar ook het bezoeken van sauna, kuurbaden, massage en beautybehandelingen.

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Wat willen uw klanten? 1

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 5 fitnesswellnesscombinatietotaalNederland jaar jaar jaar jaar jaar en ouder Totaal100 Gebruikers zijn relatief jong, met name wellness Basis: bevolking 12+ Leeftijd is voor Wellness nog steeds een belangrijke discriminator. De vergrijzing vormt geen extra drive voor Wellness. Relatief veel geld & tijd (welgestelde 55+) is niet voldoende!

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 6 1 en 2 persoonshuishouden stijgen Eenpersoons2 personen3 personen4 personen5 of meer personen Eenpersoons forecast2 personen forecast3 personen forecast4 personen forecast5 of meer personen forecast Bron: CBS 1 en 2 personen HH stijgen.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 7 De huidige belangrijkste doelgroepen stijgen niet de komende jaren jr jr.65+ jr jr. forecast jr. forecast65+ jr. forecast Bron: CBS

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 8 Sfeer relatief belangrijk bij keuze wellnesscentrum Belangrijkste keuzecriterium voor Wellness is de kwaliteit van de voorzieningen / activiteiten. Onderschat het belang van afstand niet. Vooral voor herhalers is dit belangrijk.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 9 Er zit een duidelijk verschil tussen de voorkeuren bij een Wellness bezoek ten opzichte van een Fitness bezoek.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 10 Ongeveer 2/3 van de wellness gebruikers geeft aan veelvuldig gebruik te maken van de horecavoorziening.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 11 Wellness succesformule…  Relaxen met het bekende goede aanbod waar men aan gewend is en waar “ik” voorop sta. Niet te ver van de eigen woonlocatie. Tegen een faire prijs in een prettige en sfeervolle omgeving, met een goede horeca voorziening. Bedenk/overdenking:  Verschillende doelgroepen = verschillende wensen.  Hoe kunt u de groeiende “grijze” groep (met geld & tijd) bekoren – “verslaafd” maken?

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Hoe denken uw NIET klanten? 2

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 13 Handelen?  ik vind het te duur44% J/N  ik beoefen een andere sport24% J/N  ik heb er geen interesse in23% J/N  ik heb geen tijd23% J/N  ik ben er lichamelijk niet toe in staat16% J/N  ik heb niemand om samen mee te gaan11% J/N Waarom komen mensen niet? Kansen! Fitness & Wellness

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 14  als het goedkoper zou zijn45%  als ik meer tijd zou hebben27%  wanneer ik iemand had om samen mee te gaan24%  als mijn werkgever of zorgverzekeraar de kosten21% zou vergoeden  onder geen enkele voorwaarde21%  wanneer ik de beschikking zou hebben over 14% persoonlijke (therapeutische) begeleiding Wanneer zouden uw niet-klanten over stag gaan? Fitness & Wellness

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Het sportieve concurrentieveld van Wellness? 3

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 16 fitnesswellnesscombinatie NL bevolking Zwemmen Fitness/aerobics Wandelsport Fietsen Trimmen/joggen Anders Geen sportieve act Totaal * * De antwoorden tellen op tot meer dan 100% omdat meerdere antwoorden mogelijk waren Fitness & Wellness bezoekers zijn gemiddeld gezien sportiever.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 17 De meeste consumenten die aan Wellness doen, doen ook aan 2-4 andere sporten! Complementair of concurrerend qua geld & tijd! Wat is de ideale Senseo (DE/Philips) combinatie?

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 18 Met zwemmen en fitness is het verband het sterkst voor wat betreft diegene die aan Wellness doen. Zijn 2 niet typisch teamsporten.

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Waar zitten uw Marketing Strategische uitdagingen? 4

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 20 “Ideale” waarde curve - Prijsbeleid - Advies - Service algemeen - Vriendelijkheid - Meedenken - Bereikbaarheid - Wachttijden - Openingstijden - PR materiaal - Klachtenafhandeling - Productaanbod - Milieuvriendelijkheid - Aanbiedingen - Kwaliteit - Netheid - Scheiding sexen - Etc. Hoe ziet uw waarde curve eruit? Laag Hoog Attributen (Produkt/Service) Typische gemiddelde aanbieder Branche gemiddelde Zone of competitive irrelevance Heeft u een sterk profiel? Grijze muis of kleurrijk?

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 21 Waar legt u de focus? Wat wilt u en wat willen uw klanten?  360º insight 4 dimensies waarop u kunt onderscheiden.

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 22 Hoe staat het met uw marketing-mix? Stelt u Service Marketing centraal  uw medewerkers, processen en uitstraling? Waar zitten uw GAP’s & Kansen?

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 23 Positioneren & segmenteren is essentieel! Maak marketingactiviteiten effectief en de kosten in de grip. Wat u ook doet, consumenten zien uw positionering altijd minder scherp dan u! Positionering grote energie- bedrijven? Wat is de positionering Mediamarkt?

13 juli 2014 Consumer TrackingGfK - NRIT Fitness & Wellness 24 Waar concurreren? (Hunting Grounds) (Hunting Grounds) Hoe concurreren? (Hunting Strategy) Tweevragen Waar Kansen Concurrentie kracht Haalbaarheid Hefboom effecten Viercriteria Waarom 1.Visie waar u naar toe wilt 2.Externe (markt) oriëntatie 3.Duidelijke focus 4.Roadmap uitgestippeld 5.Uw mensen 6.Monitoren en bijsturen voortgang Zesuitdagingen Hoe Heeft u uw antwoorden klaar op al deze vragen?

13 juli 2014 GfK - NRIT Fitness & Wellness Consumer Tracking Maak Duidelijke Keuzes Marketing tip…. Want Een Beetje Zwanger Bestaat Niet