Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat doen wij met Gods Schepping …
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Paarden Door Layla gemaakt.
ontwerp - beheer - analyseer
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Kan ook maar iets dat gemaakt wordt door mensen in de buurt komen van de schoonheid van de natuur? Misschien muziek! FAUNA FAUNA.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Waar ben jij heel goed in?
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Concept Development – 4 januari 2010
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Medmec04 les 3 Engagement.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Creative tools Dit is de titel van de module
Media en creativiteit Identiteit les 2
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Godsdienst.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Handvaten voor een eerste gesprek
Cultuurprofieldoelen;
Wanneer was de Slavernij?
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
Oog voor emotionele kant van verandering Gevolg:  nieuwe methodieken  nieuwe visie: organisatie = communicatieve gemeenschap 1.
Internet IG8 INT Database driven websites. 2 Module opzet Hoorcollege Practicum Opdrachten Planning Beoordeling Materialen.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Minor Concept Development Schooljaar 2008 – 2009 College 2 Herfst, Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –7 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Design Thinking Immo Dijkma
Transcript van de presentatie:

Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009

Agenda Marketingervaringen Opdrachten Boeken Het tijdperk van Design Gastspreker

Indeling Herfst 31 aug- Start, inhoudelijk en huishoudelijk 7 september- DESIGN 14 september- Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 21 september- DESIGN 28 september- Beoordeling BOC pitches 05 oktober- DESIGN 12 oktober- DESIGN 19 oktober- HERFSTVAKANTIE, MAAR LET OP, we gaan naar de Dutch Design Week in Eindhoven 26 oktober- Design 02 november- Design 08 november (zondag) deadline opdrachten, alles online

Beoordeling Herfst Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten - Prorail) Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) Wekelijkse postings ( 1 punt)

Marketingervaringen Wat viel jullie op?

Mogelijke opdrachten Creatief Delfshaven Bijeenkomst Innovatie en Design voor na de crisis in Hilversum, NL instituut voor beeld en geluid Minorvoorlichting november Gastlezing 14 oktober Lost Boys

Boeken Volgens Pink ligt de uitdaging voor de komende jaren in een evenwichtig gebruik van beide hersenhelften Design Story Symphony Empathy Play Meaning

Korte inhoud Pink signaleert 3 trends. Eerste trend: overvloed. Onze linker hersenhelft heeft ons rijk gemaakt. Een functioneel ontwerp is niet meer voldoende om iets aantrekkelijk te maken. Pink noemt voorbeelden als een ‘design’ toiletborstel en een broodrooster dat na gebruik ook nog mooi ‘staat’. We gaan meer aandacht besteden aan schoonheid, zingeving en verdieping. De tweede trend: het uitbesteden van werkzaamheden aan lage lonen landen. Zo gebeurt veel ICT werk inmiddels in Azië, call centers zijn gepositioneerd in India, spijkerbroeken komen uit China. Gestandaardiseerd, routinematig werk zal steeds meer uitbesteed worden. Het werk gaat vooral over het creëren van nieuwe relaties in plaats van het uitvoeren van standaard transacties, nieuwe ideeën ontwikkelen in plaats van routinematige problemen oplossen en het grotere beeld maken in plaats van kleine elementen analyseren. Verdere automatisering en de ontwikkeling van het internet is de derde trend. Wat voor ons overblijft zijn complexe problemen en dat wat databases en software niet kunnen overnemen, zoals coaching, facilitatie, vertellen van verhalen en andere diensten die meer afhankelijk zijn van onze rechter hersenhelft.

Korte inhoud Volgens Pink moet je meer aandacht hebben voor de ‘conceptuele’ kant van onszelf: het vermogen om empatisch te werken, plezier en geluk te vinden, dit met anderen te delen en te werken vanuit betekenis en zingeving. Ook gaat het om het vermogen tot creatief ontwerpen, om patronen en mogelijkheden te zien en om op het oog ongerelateerde ideeën te combineren tot iets nieuws. Zes competenties benoemt hij als belangrijk voor de professional: 1. Ontwerp: het creëren van nieuwe dingen om zo betekenis te geven aan ons leven 2. Verhaal: het vertellen van verhalen met emotionele impact 3. Compositie: het verbinden van stukjes, bredere patronen zien, iets nieuws maken door het combineren van onverwachte elementen 4. Empathie: je inleven in iemand anders en begrijpen hoe iemand kijkt, voelt, denkt 5.Spel: met spel en plezier activeer je de rechter hersenhelft, je creëert een onbeperkte ruimte. Het geloof dat je alles kan doen wat je wilt 6. Betekenis: werken aan dat wat er voor jou toe doet

Democratisering van Design A Whole New Mind Times New Roman Arial Courier New

Be like Karim

Een klein testje

En nog een testje

This is Broken &sourceid=docidfeed&hl=en &sourceid=docidfeed&hl=en

This is Broken Beschrijf en laat 3 dingen van This is Broken zien, geef verbeterpunten aan Thisisbroken.com Goodexperience.com

Innovatieprijs Kom met een idee, werk in een klein groepje en presenteer in een Tell Sell achtige manier

Tot volgende week Vergeet niet je blog bij te werken!!