Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Workshop 3 deel 1: Marketing
Geld verdienen met trends
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Geld verdienen met trends
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
De strategie van een webconcept
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Een eerste kijk op trends
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
COMMUNICATIEPLANNING
Geld verdienen met trends
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Evenementenorganisatie
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
MANTELZORGGESPREK.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Solliciteren: wat wil ik?
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Opdrachten en eindopdracht
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Bijeenkomst September 2015
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Reken je (niet) rijk.
Redeneren over de verzorgingsstaat
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Marktsegmentatie en positionering
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Presentatie en marketing
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Inspelen op Innovaties
Gedragsproblemen en stoornissen
Verkoopt en handelt verkoop af
Les 3: regels en afspraken met de klas
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met trends Les 2

1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen 5.Groepen vormen

Opdracht A I. Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ?

Wat te doen? Uitwisselen info Economie, Politiek, Ecologie, Sociologie, Demografie, Techniek In groepjes bij elkaar met zelfde trendfactor. - Specialist worden in deze trendfactor. 1.I bespreken. Leg uit waarom je deze hebt gekozen? Leg uit aan je groepsgenoten wat deze trendfactor volgens jou betekent. 2.Voorbeelden geven van trends op trendniveaus.

Werkvorm Economie, Politiek, Ecologie, Sociologie, Demografie, Techniek Micro Maxi Mega -Wissel. Samen 3 andere trendfactoren groepjes vormen. 1.Leg jouw trendfactor uit. (4x) 2.Brainstorm over alle combinaties en mogelijke uitkomsten. 3.Kies er 2 favorieten uit 4.Bespreek wat er zou kunnen gebeuren op het snijvlak in combinatie met andere trendfactoren. 5.Op trendniveaus.

Samenwerken De mensen die samenwerken móéten de gemaakte afspraken nakomen! Hebben jullie elkaars gegevens? Je mag 1 les missen, Er is namelijk voor de lessen een aanwezigheidsplicht.

Gevonden trend van de week Invriezen eicellen

Trends Citaat van de site van BCC “Krantenartikelen en documentaires zoals ‘An Inconvenient Truth’ van Al Gore maken de gevolgen van ons energieverbruik en de daarmee gepaard gaande opwarming van de aarde steeds duidelijker. BCC neemt dit probleem zeer serieus en wil een steentje bijdragen aan de oplossing.”

Voorbeelden Economie Economische crisis Economie Demografie vergrijzing FitbitFitbit 22 Griep Withings Sociologie Durex Victor en Rolf The Cut Lidewij Lidewij edelkoortLidewij edelkoort 22 Politiek Al Gore Kilometerheffing Trains vs planes Verkiezingen Technologie Nanobots Transport Ecologie Energie Brandstof Opwarming van de aarde

Succesvolle Trends Vraag + Aanbod Easyjet Senseo Smart Facebook Sex toys for women Ping Apple

Hype of Trend Nieuwsfeit dat plotseling overdreven veel aandacht krijgt in de media, en net zo snel weer uit het nieuws verdwijnt Ontwikkeling op lange termijn van een statistisch vast te leggen verschijnsel; ontwikkelingsrichting in het algemeen.

Les 2 2 Trendfactoren 3 Trendniveaus Feedback Is dit een goed uitgangspunt? Is het basaal genoeg of heb je stappen overgeslagen? *Groepen? Iedereen telefoonnummers en mobiele nummers?

Onderzoek doen Factoren en niveaus Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (product) Maxi-trends, consumentenniveau Mega-trends, maatschappelijk niveau (normen en waarden)

Voorbeeld Economisch + politiek: mobiliteit is toegenomen Demografisch + sociaal cultureel: globalisering Technologie + cultureel (Japanse fascinatie): -> kleine producten

Aan het werk Verder in jouw groepje: Kies een trend (op maatschappelijk niveau en op consumentenniveau) en kies een behoefte, geef een korte toelichting Kies een doelgroep Definieer de gekozen doelgroep met behulp van demografische, geografisch, psychografische en gedragscriteria. Ga ook in op de aspecten meetbaarheid, omvang, bereikbaarheid en haalbaarheid

Doelgroep Geografisch Woon/verblijfplaats Socio-economisch Gezinscyclus Achtergrond, opleiding, werk Inkomsten, uitgaven godsdienst Psychografisch Levensstijl Geslacht /leeftijd

Doelgroep segmenteren op behoefte Waarom? – Bioscoop film-industrie of ‘ontspanning en recreatieve vrijetijdsbesteding’. Houd er rekening mee dat niet elke potentiële afnemer met een behoefte ook afneemt. Marktpotentieel (effectieve vraag + potentiële vraag)

Ga in op deze aspecten Meetbaarheid van segment – Kenmerken doelgroep herkennen en meten Omvang segment – Koopkracht Bereikbaarheid segment – Promotiecampagnes Haalbaarheid – Voldoende middelen om segment te bewerken (kapitaal + geld)

Huiswerk Werk de gekozen trend, behoefte en doelgroep uit Stuur deze uitwerking uiterlijk dinsdag a.s. naar Kijk voor de criteria naar Bijlage 2