INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
Advertisements

Zorg voor autonomie van ouderen met een psychiatrische achtergrond in het verzorgingstehuis Lambert Liza.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Automotive ROC Ter AA Helmond
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
IPC Shore Support. Doel van de regeling Gericht op MKB’ers die gezamenlijk willen innoveren Innovatie bewerkstelligen door kennis van buiten naar binnen.
Even kijken wat een accountant doet.
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Associate degree en de praktijk met Hogescholen
Make Tech Platform Frank Kramer. ACP schakelt tussen praktijk en kennis Nationaal, onafhankelijk adviescentrum voor het industriële mkb.
Automotive ROC Ter AA Helmond
Project NAC KWARTIER. Agenda -Welkom -Samenwerkende partners -Doel Project -Resultaat -Planning -Rondleiding -Afsluiting.
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Hoe is de vraag vanuit het werkveld opgepakt?
ENERGIETRANSITIE: ONDERZOEK VOOR DE MARKT INNOVATIE VAN BELEID Ministerie van Economische Zaken nov.05.
V1 stage - Blok 4.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Wetenschap & Technologie Rol van opleiding en onderzoek in de innovatieketen Karen Maex, vicerector.
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
Topzorg in de GGZ verpleegkunde Waar praktijk en kennis elkaar vinden Maandag 26 mei 2008 Congrescentrum de Reehorst, Ede Opening Dr. Ineke van Halsema.
Wet- en regelgeving 12 mei Waarom? ► Opleidingen zijn gebonden aan lesplaatsen ► Voltijd: op school – stage – projecten elders ► Deeltijd: op school.
15 april 2008 Associate degree stand van zaken Hans Daale Leido.
2012 Instant Reporting / Centre for Applied Research on Economics & Management (CAREM) | pagina 1 van 7 Welkom bij de conferentie Assurance en Control.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
De nieuwe, razendsnelle manier om vakkennis te delen een kapitaal aan kennis De nieuwe, razendsnelle manier om vakkennis te delen een kapitaal aan kennis.
Copyright 2003 Stg Wireless Leiden Jasper Koolhaas Huub Schuurmans Marten Vijn.... en anderen.... Stichting Wireless Leiden AD 2002.
Nadere presentatie van de Centrale Onderzoeksagenda t.b.v. Zomerschouw te Emmen op 6 juni 2013 door Ineke Delies.
Stelling 1 “Ondanks dat alle ingrediënten aanwezig zijn in Zuid-Nederland, komt er onvoldoende nieuwe toegevoegde waarde uit de chemie en foodprocessing.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Docentendag Woudagemaal Lemmer CIV 11 september 2014
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
Ondernemerschap? Iets voor mij!
Wensen en verlangens van de Praktijk 6 maart 2008
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
Iedere student een stageplaats!
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Sociale media in productontwikkeling Sneller innoveren.
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Nationale Studenten Enquête (NSE)
Technology for health Welkom op onze 6e bijeenkomst!!
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Welkom bij Veehouderij melkvee pluimvee varkens
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Project "Innoverend Leren" Middelburg, 11 november 2010 Esther de Beer Guido Aerts.
Antwerpse Doctoraatsschool (ADS) Doctoreren doe je niet alleen…
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Teacher Academy ECENT-conferentie Utrecht, 21mei 2014.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Kenniscentrum Hogeschool Zeeland en NHTV Breda Met dank aan de Provincie Zeeland Marlies Sobczak-Boumans 19 december 2007 Expertmeeting “gezondheidstoerisme”
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
Pilot project Gemeente Gennep
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Inhoud 1 Module bouwwerk FT 2 Leeromgeving student 3 Leerteam 4
Beste ath 4..
High Performance Incubator (HPI)
Directievergadering BAKO specifiek
CoE / KennisDC Logistiek
Monique Greve Technische Universiteit Eindhoven
Naam presentator, functie, afdeling, academie of opleiding
Transcript van de presentatie:

INNOLEREN Innoveren Leren

Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse kennisuitwisseling – Actuele kennis van studenten – Frisse kijk op de zaak – Kennis van de markt en praktijk

Hoe is de opzet Student werkzaam bij ondernemer gedurende 1 a 2 jaar. Eerste drie maanden inleerperiode tegen stagevergoeding Daarna innoleren met minimumloon vergoeding. Student werkt maximaal 4 dagen en studeert 1 dag in de week. Studiecontract

Reallife trajecten Alle instituten en expertisecentra van faculteit Techniek Kernbegrippen Innovatief en Strategisch Bij Bedrijf óf als Traject binnen de HAN Gehele Industrie in NL ( of daarbuiten ) Allerlei tijdsduur varianten mogelijk - Stages - Afstudeeropdrachten - Projecten binnen / buiten bedrijf / HAN

Wat is innoleren? Student werkzaam in allerlei soorten bedrijven

Hoe wordt er gewerkt? Innovatie actieplan Innovatie POP Ondernemer Student Syntens Adviseur Begeleider HAN

Profiel van de student Student wil zelf meer invulling geven aan zijn opleiding. Student wil eigen accenten leggen in zijn opleiding. Student wil zelfstandig werken in een werkomgeving. Student is inventief en assertief

Profiel van de student Student wil zelf meer invulling geven aan zijn opleiding. Student wil eigen accenten leggen in zijn opleiding. Student wil zelfstandig werken in een werkomgeving. Student is inventief en assertief

Maar er is meer mogelijk Real-life projecten op de Hogeschool Real-life projecten op het bedrijf Stages Afstudeeropdrachten Combinaties: bijv. Techniek en Marketing

Vragen ?