Creatieve Vaardigheden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Appreciative inquiry:
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit.
Divigeren Convergeren
Brainstorm Workshop 08: :10 Gastcollege door Gijs van Wulfen
Workshop creatief brainstormen
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
VOORSTELLEN Wie ben ik?.
GPS-SLIDES
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Herfst les 2.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
MEDIA EN CREATIVITEIT MEDIA EN ONDERZOEK
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Creative tools Dit is de titel van de module
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Nooit meer hoeven kiezen tussen gekleed en casual!
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
5 Stappen Ontwerpproces
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Toelichting module: Les schema per week
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
BSN nederland De Action Learning MBA
Ho 7: Creatief denken.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Les 5 – Goed doen 2.0.
ABV les 3 Zomer 2009.
The Six Thinking Hats WORKSHOP. DIVERGEREN Dit is het genereren van zoveel mogelijk ideeën, feiten, problemen, kenmerken, gevolgen, oorzaken, oplossingen.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Geestig: Brainstormtechnieken Wim Vervaeck. FASE 1: Brainstorm Divergeren = Rechtse hersenhelft Convergeren = Linker hersenhelft.
Creativiteits- sessie
kort presenteren - wat wordt de seriegrootte van de trainer
Creativiteits- sessie
Convergeren: keuzes maken
Creativiteits- sessie
Transcript van de presentatie:

Creatieve Vaardigheden Brent Oostrum 2MEX

Inhoud presentatie CPS-Model Brainstorming technieken Technieken convergerende fase Technieken divergerende fase

CPS-Model Probleem oriëntatie Gegevens verzamelen Probleem definiëren Ideeën genereren Idee ontwikkeling Actieplan

Probleem analyseren Voorbeeld: (Fast Forward Dance Parade, Rotterdam)

Gegevens verzamelen

Probleem definiëren

Ideeën genreren

Ideeën ontwikkelen

Divigerende fase Kwantiteit voor kwaliteit Zoveel mogenlijk ideeën genereren

Brainstorming technieken Klassiek Brainstormen Imaginair brainstormen  Denkkaders

Technieken bij divigerende fase Superhelden techniek  Goal-oriëntation  Een duidelijk doel stellen wat je wil bereiken met de uitkomsten.

Force to Fit  Afbeelding om zo de creativiteit te bevorderen Force to Fit  Afbeelding om zo de creativiteit te bevorderen. Voorbeeld: Bij OV-chipkaart Triggertechniek  Nieuwe ideeën door middel van een trigger die indirect iets met het onderwerp te maken heeft.

Technieken bij convergerende fase Cocd-Box

Beste idee kiezen wat je het meest aantrekt

Einde