Piramide thema: zomertijd

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een dagje in Planckendael
Advertisements

Daarom kan ook jij nu getuige zijn van deze bizarre geschiedenis.
Lopen. de benen de fiets de kar de bel/ bellen/tring.
Jeff’s Power point voorstelling
Het zeil.
slangen Slangen Hoe slangen leven Voedsel en jacht Waar slangen leven
Fonologische herkenning en verwerking
De grote zeeklas-quiz mei 2014.
Gehaktballetjes met krieken en rijst
ATLANT CATERING WERK MET MEERWAARDE Opleiding Atlant WEL. Thema: Dranken.
De springende kikker Origami uit Japan.
Bouwstenen van de materie
Warmte.
Temperatuurfactoren Basisboek nummers 33 t/m 39.
warmte Warmte is een energievorm en is niet hetzelfde als temperatuur.
Maak zelf papier Papier maken is helemaal niet zo moeilijk.
Faseovergang van stoffen Gemaakt door: Jeffrey & Guido H2C.
Negatieve getallen door Kees Vleeming
Ik denk te ik IK !!. Ik denk te ik IK !! Ik denk te ik IK !!
Gemaakt door Michelle & Lisette
STOFFEN – HET MOLECUULMODEL
De grote zeeklas-quiz mei Ronde 1: Algemene kennisronde.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
De kleine dingen van oma's!
Groene schoolomgeving  De plantenbakken vullen en onderhouden. Deze 2 keer per week water geven Indy.
Wraps met gehakt, verse groentjes en kruidendipsaus
Klimaat herkennen.
Stefan Cornelissen & Eva de Leeuw
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 6
Afrikaanse maskers maken
Om de versheid van een ei te testen: Werp het in een bak gevuld met koud water, als het boven drijft werp het weg.
WINA.
WINA.
Indeling les Uitleg §3: Temperatuurverschillen op aarde.
Waarnemen.
Stuurliedenvergadering. Inhoud Baankaart Instappen Doorwisselen Oproeien 1500 m 1500 m Oproeien 450 m 450 m Uitstappen / doorwisselen.
Piratenquiz… Schip ahoy!.
Water heeft iets magisch, het kan van vorm veranderen en toch telkens weer terug naar zijn vertrouwde vorm terugkeren! Zo kennen we water onder de.
Zeemansliedje 1 Refrein: Op de noorderwind, zuiderwind,
Grond verwerken blz 215. Grondverwerken machinekeuze HGM Wiellader Dozer.
Hoe maak je een preparaat?
De drie toestanden van water Water is enorm belangrijk voor al het leven op Aarde. Al het leven op Aarde bestaat grotendeels uit water en is afhankelijk.
Naam: 1 Zelfstandig naamwoord: Type je naam in het vak en druk op de play knop Beantwoord de vragen en kijk hoeveel je er goed had succes.
Scheiden van Mengsels N A S K I I klas 3.
Hoe ontstaat een wolk? Samenstelling van de atmosfeer.
5. Een wereld vol verschillen?. Zijn de volgende hypotheses correct of vals? Leg duidelijk uit waarom!
Luister naar de zin en het woord.
Preek over Spreuken 30:18,19.
Les 5 Duurzame energie Deel 2
Vakantiefoto’s deel 2 Het heeft even geduurd maar ook ons tweede rolletje is nu ontwikkeld. En ja wegens het grote succes van de vorige heb ik even een.
Daarom kan ook jij nu getuige zijn van deze bizarre geschiedenis.
WAtervoorziening h. 2,1 Chemie Overal.
In het begin… 1.
Mol en beer.
Regenwolk In het verhaal van vandaag gaat het over twee huizen. Het lijkt erop of dat ze allebei stevig staan, maar dan komen er dikke wolken aan met.
BRO 2017 Anja Habets Ernst Jacobi
Storm in een fles Marcus 4:35-37 “’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. 36 Jezus zat al in de boot.
A: Zetmeel knippen met speeksel-enzym
Knikkerstorm! Opdracht:
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Drijven zinken zweven basisstof 6.
Ieder is anders. Woordenschat 2..
Thema 2 Week 2.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Uit daging Eten wat de stamppot schaft.
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Hoofdstuk 2 Weer en klimaat
Transcript van de presentatie:

Piramide thema: zomertijd

heimwee

zuur (de smaak is zuur)

zoet (de smaak is zoet)

onderweg

moe zijn

zich vervelen

nederland

de matroos

het roer

opkomen ( de zon/ de maan)

de mast (van de boot)

het zeil (van de boot)

de (scheeps) toeter

de rots ( in de zee)

de hangmat

afscheid nemen

de walvis

Langzaam ( de schildpad loopt …..)

snel (het konijn loopt…….)

vol/ leeg (het glas is…..het glas is…..)

even vol

even leeg

de (water) bel

Knippen (met een schaar)

(het papier) scheuren

(het papier) vouwen

schuin omhoog

Tegelijk (roeien)

(stof) opzuigen

drijven

zinken

spuiten (van laag naar hoog)

vullen (de bak met water vullen)

legen (een emmer leeg gooien)

stromend (water)

apart (scheiden/ uit elkaar halen)

de temperatuur

lauw (koud/warm water samen)

klotsen (het water klotst tegen de rots)

het rietje ( het rietje in een glas helder water)

de trechter

de zandloper