Presentatie door Gerrit van Woudenbergh 07-03-2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een walvis in de stad Wetenschappelijke collecties en de publieke zichtbaarheid van de universiteit Geert Vanpaemel Commissie Academisch Erfgoed 15 mei.
Advertisements

7 november 2013 Begroting 2014: algemene beschouwingen in een notendop Op weg naar de Almelose Maat.
vrijwillige fusie “Kracht door verbinding”
Welkom bij het vak ICT … Van Muhammet. Opdracht Straks krijg je 5 dia’s te zien waar je zelf in kan typen. Jij moet alleen typen en zelf plaatjes toevoegen.
City Campus Almelo CCA City Campus bv i.o. November 2013 [presentatie]
Welkom op de jaarvergadering van 4 februari 2014
Hengelo loopt leeg!.
Uitdaging Grondige vernieuwing van het volledige centrumgebied (2002 – 2006) Centrale parking Woonstraten Stationsplein Uitgaanscentrum Belangrijkste winkelas.
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
BINNENSTAD DELFT naar een actueel bestemmingsplan voor de binnenstad
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Alleen door SAMEN echt het verschil te maken kan Almelo bloeien Bijdrage ChristenUnie fractie 1 e termijn begroting 2013.
WELKOM !! 4 maart 2014 Alleen ga je sneller, Samen kom je verder!
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
Herstructurering Babberspolder-Oost en de menselijke maat
Presentatie Zomerschouw 6 juni 2013 Samenwerking tussen Calibris en het Lectoraat.
THEMA: DE PUBLIEKE RUIMTE 18 november 2013 Ledenbijeenkomst.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Marktbewerkingsplannen
Parking Guidance System - speciaal voor parkeergarages -
Presentatie VSC,De toekomst van de technische arbeidsmarkt IV, Dossier Duyvis, 19 maart 2013 p. 01/12 Dossier Duyvis Best practice.
Mama doet boodschappen. STOP.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
ZOU JIJ DAAR WILLEN WONEN?
ZOU JIJ DAAR WILLEN WONEN? TAAK 2 HOE ZIEN STAD EN DORP ERUIT?
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
KAREL DOORMANPLEIN.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Rotary Club Almelo Rotary, dàt leeft! André Bomers.
Onze fijne AULA Welkom!! Dinsdag 14 oktober 2014 Op naar
Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan weekendverblijven, campings en woonwagenterreinen PRUP weekendverblijven, campings en residentiële woonwagenterreinen.
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Grubbenvorst Gesprek inwoners, dorpsraad, Wonen Limburg, Woonwenz
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Beter en concreter 14 januari 2015 Duco Stadig. Leegstand in miljoen m2 Kantoren: 8 (2014; 17% van 50) Bedrijven: 2-4 (2014, schatting) Winkels: 2 (2014)
Stichting Stadsherstel Vlaardingen. Aanleiding Leegstand in historische binnenstad Eenzijdige branchering en lage kwaliteit Overbewinkeling Relatief hoge.
Expositie “Een rondje Twente”
Visie Hoofdstraat Ter Apel. De deskundigen: Bewoners Ondernemers Mercurius Dorpsbelangen Gemeentelijke projectgroep.
10 jaar Binnenstadsplan Gemeente Almelo…
Aanleggen bestrating Niveau 1 en 2 Wedeo.
Stageproject Gemeente Sittard-Geleen 2025 Door: Laura Engels & Sander Bertrand.
Diversiteit functies Aantrekkelijkheid centrum Son Verblijfsvriendelijk Bereikbaarheid Compact Van Beeldvorming naar Oordeelsvorming Centrum Son Cie GZ.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
Resultaten Crowdsourcing Haarzicht Terry van Gend Utrecht – 26 september 2013.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem,
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Open overleg Parkeren & Verkeer Mol-Centrum
Advies aan gemeenteraad Bergen
Koffieochtend Bibliotheek Hoograven
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Een straat, hoe het groeide.
Opzet bijeenkomst horeca 08/11:
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Zone C
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
We love to reflect the reality of Gorinchem
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Parkeren in Arcen Foto: Loek Backes.
Vrijwilligers KBO en PVGE
Titel van uw gebeurtenis
De gemeente Vierweg.
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Weer in de lift.
Transcript van de presentatie:

Presentatie door Gerrit van Woudenbergh

Oud binnenstadsplan – 30 ha

Nieuw binnenstadsplan – visie

Nieuw binnenstadsplan – 3 ha

Nieuw binnenstadsplan – verbindende pleinen

De kernproblemen van de binnenstad van Almelo Gebrek aan sfeer Leegstand Rommelig straatbeeld Winkelend publiek blijft weg uit de binnenstad en doet de boodschappen elders (in de stad)

De oplossingen in hoofdpunten Sfeer toevoegen Stad moet netter en overzichtelijker worden Parkeren moet goedkoper (bij voorkeur gratis) Lege plekken opvullen Verfraaien van het straatbeeld

Negatieve uitstraling werkt deprimerend. Tekst

Leegstand wat doe je eraan?

Is dit rommel of zinvol in Almelo? Vergeleken met Venlo beste winkelstad

Voorbeeld van een positieve verandering met een beperkte ingreep. Na de verbouw een meer open en toegankelijke uitstraling.

Positieve veranderingen die sfeer toevoegen. Tekst

Waar kunnen we verder? Tekst Zo ziet het er nu uit. Zo kan het er uitzien volgens Beter Wonen.

Wat kunnen we de komende tijd doen om onze binnenstad aantrekkelijker te maken? Q-impuls gebruiken voor het aantrekkelijker maken van de Grotestraat Waterboulevard uitvoeren om water en sfeer toe te voegen aan het marktgebied Initiatieven van partners uit de stad mogelijk maken

Q-Impuls Grote Straat

17 3 deelprojecten Q-impuls 1.Opschonen straat en nieuw straatmeubilair 2. Verlichting en bewegwijzering 3. Uitstallingen en reclame op straat

De Waterboulevard

Hoe dit er straks uit zou kunnen zien.

Met als uiteindelijk doel: Een gezellige en aantrekkelijke stad voor alle Almeloërs en bezoekers om te wonen, werken en recreëren.

Einde presentatie Vragen?