Creating a global learning environment drs. J.H.W. Didderen Fontys Profiks.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Grammatica Unit 2 HD 2.1 t/m 2.7.
1.There’s Tim! Look, he's wearing his new jeans. 2.What are you doing? We are doing our homework. Je gebruikt de present continuous voor iets dat nu aan.
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Order placed Should be Nederland Netherlands can be removed here, just Scancorner Instead of ‘undefined’ -> ‘geen’ New logo should be displayed here. COUNTS.
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Past Simple – Past Continuous
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
WIJ ZIJN ZELFBEDRUIPEND IN ONS HOME WIJ KWEKEN ONZE GROENTEN EN FRUIT WIJ GEBRUIKEN REGENWATER VOOR KOKEN EN BADEN ZONNEPANELEN GEVEN ONS WARMTE EN LICHT.
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Instructie grammatica
Sunday, 20 July 2014 zondag 20 juli 2014 Click Klik.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Comparative Education Contextualiseren van onderwijsvernieuwing.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
1992 IQ: Afstandsonderwijs Nederlands NTC-online schooljaar Peuterprogramma € 690,- Kleuterprogramma (groep.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Kenmerken van een persoonlijke brief
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
De taaltaak
[Description – 160 Characters] [Location]  [Website]
Professional Growth: Conferences and Workshops
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
1. Culture Culture A way of life characteristic of a particular society (British culture, French culture…) Ways of making sense of our daily lives: A set.
Transcript van de presentatie:

Creating a global learning environment drs. J.H.W. Didderen Fontys Profiks

“This is our Time” heeft zich ontwikkeld van vrij gesloten project voor 2e Fase Voortgezet Onderwijs tot een flexibele multimediale leeromgeving voor intercultureel en internationale communicatieporjecten met een hoge mate van interactie voor diverse onderwijssectoren. In de presentatie op NIOCC’99 wordt uit de doeken gedaan wat de belangrijkste eigenschappen en factoren zijn die “ Time” zo aantrekkelijk maken voor docenten en scholieren uit zoveel (>50) verschillende landen. De rol van Informatietechnologie, met name de pragmatische toepassing van, staat daarbij centraal. Verder wordt aandacht besteed aan de consequenties die concepten als “ Time “ hebben voor het opleiden van Leraren- en ICT- deskundigen in het onderwijsveld. De dia-presentatie op deze CD-Rom schetst iets meer van de algemene achtergronden en doelstellingen van “This is our Time”. Het concept “Time” is bedacht en ontwikkeld door SMC-Telematica Heerlen en wordt sinds 1995 jaarlijks uitgevoerd in opdracht van Unesco. Voor meer informatie over de NIOCC’99 bijdrage: Over het Time project algemeen:

There was a lady named “Bright” Who travelled much faster than light She left home one day In a relative way And came back the previous day

Introduction Practice Philosophy Times to come

“This is our Time” is an annual, global telecommunications project for secondary schools initiated for the UNESCO Associated Schools Project (ASP). Introduction

‘This is our Time’ Time is about... young people worldwide sustainable school links (access to) New Technology flexible electronic learning environment virtual market place educational activities current world issues

Practice Time is an allround and boundles project 1 - Vast package of educational activities - Each school creates its own set - depending on technical capacities long term activities - annual highlight on Time-day - 24 hours online communication - video conferencing, chat, Unite the Nations, etc... - local activities on world issues: global in the local - such as: Water Project, Cultural Market, Forum on Drugs

Practice: participants Primary Schools Secondary Schools Community Groups Educational organisations Teacher Training Institutes

>200 schools direct involvement: indirect involvement: total reach: 20 million people Expected reach

Hola Time We are very pleased to be participating in the Time Project this year and are looking forward to building links with more like minded youth from around the planet. Thank you Time for this opportunity. Peru This was a terrific project unlike anything I have ever experienced in my 10 years of teaching and something I am dying to do again....hopefully dont have to wait 50 more years to do it again. Canada My pupils have worked hard to get in contact not only with there twinning schools but also with more than 30 other schools, sending their opinion of Human Rights, asking question about others´opinions. Sweden

Students gain knowledge, attitudes, values and skills towards the principals of international understanding, co-operation, sustainable development, peace and human rights. Philosophy

Time aims to: Increase cultural awareness by inter- cultural exchange; Encourage and enable communication and co-operation by creating a global platform Create a virtual market place where young people can meet and have fun; Enable teachers and educators to learn about young people’s views concerning the present; Encourage young people to reflect on the notion of “time” and other contemporary issues; Contribute to international solidarity.

Activities Classroom Twinning Local Activities Video conference Unite the Nations Time Line Time Out Time Quest Lesson on Time Lesson on UN/UNESCO Time Gallery Design a Clock Click on the links to go to extra information

Times to come We strive to: reach schools for every timezone and hemisphere establish 1 home-base per continent reinforce sustainable school links develop a Time workbook expand the Time website become a multilingual project

Theme 1999: Two generations Theme 2000: Culture of Peace Theme 2001: Time for Tec01 Time

(click to visit our home page) (click to send us an ) More information

Unesco ASP UNESCO SMC Telematica Time organisation