CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Edushock leerfestival
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
Ouderavond Ichthus College 25 juni Programma •Welkom en opening •Onderwijsvisie op gebruik laptop •Aanschaf en advies laptop •Talentclasses + keuzeproces.
‘t Schrijverke Zoetermeer
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Welkom. VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Wat komt er zoal bij kijken?
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Implementatie ECK: Distributie en Toegang VO ECK Klantdag, 14 mei 2013 Willem-Jan van Elk, Tony Heemskerk.
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
MBO passend onderwijs
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
Basisondersteuning ‘het geheel van preventieve en licht curatieve interventies die binnen de school planmatig worden uitgevoerd en is het fundament van.
De weg naar het voortgezet onderwijs
Taal en rekenen in beweging!
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Samen komen we verder! Stimuleringsprogramma Mentorprojecten 13 november 2007 Niels van Zeben.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Algemene ouderavond Leerjaar 1 Augustus 2013
Informatieavond groep 7b
Het werken met portfolio
Passend onderwijs en de verwijzing naar het VO
IPad digital in je vingers... en nu de rest nog Jan de Waal.
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
Zakelijke ouderavond november Een terugblik Het heden De toekomst.
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Ouderavond Groepsorganisatie
Welkom op deze informatieavond 17 september e leerjaar.
Welkom Informatieavond 9 september 2014 “Samen in beweging blijven en oog voor elkaar”
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
WELKOM OP DE OUDERAVOND VOOR DE EERSTE KLASSEN 28 augustus 2014
Algemene ouderavond Leerjaar 1 September 2014
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Algemene ouderavond Leerjaar 2 September Even voorstellen Dhr. Jan Mueters Directeur Het Kwadrant Mevr. Annemarie LukassenSectordirecteur Het Kwadrant.
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
Welkom op Bogerman Kennismakingsavond Vakcollege klas 1.
Onderwijs op de Masten Van onderwijzen naar leren.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
Customize!.
Jorrit Blaas U moet veranderen: Meer muziek! 6 Meer bewegingsonderwijs! Radicaliseringslessen Vakoverstijgend 21st Century Skills! Meer Bildung!
Voorlichting keuzes klas 2 Thilly Janssen, decaan onderbouw Dennis Snoeks, decaan bovenbouw.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
1 INFORMATIE AVOND Overstap Primair Onderwijs naar Voortgezet Onderwijs Havo-Vwo-Gymnasium.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Omgaan met dyslexie.
EXAMEN BB KB COHORT
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Een onderzoek voor het Spinoza Lyceum
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Welkom bij de aanvullende informatieavond
Referentie CYOD Cor Gooijer
Presentatie VMBO Trivium College
Doelen? Welke informatie hoopt u vanavond te krijgen?
Transcript van de presentatie:

CCZ gaat “exclusief en duurzaam” digitaal Leerlingen met hun eigen IPad de digitale onderwijswereld in

Thema’s voor deze avond  Waarom digitalisering in het onderwijs  Doelstellingen CCZ rondom digitalisering  Waarom Apple/IPads  Onderwijsprogramma  Kosten en voorwaarden

Digitalisering in het onderwijs  Efficiëntie, effectiviteit, praktisch, kostenbesparend, tijdsbeeld, netwerk, beroepstoekomst

Waarom digitalisering in het onderwijs?

Doelstellingen CCZ  Aansluiting onderwijs op veranderende maatschappelijke en economische context.  Vergroten van efficiëntie en effectiviteit van de lessen.  Aansluiting op verschillende leerstijlen, tempo en leerstrategie van de leerlingen.  Vergroten van het maatwerk bij leerproblemen zoals dyslexie en dyscalculie.  Vergroten van eigenaarschap van leerlingen voor onderwijsleermiddelen.

Wat gaan we in de praktijk zien?  1. Tijd- en plaats onafhankelijk leren  2. Eigen tempo en niveau  3. Afwisselende werkvormen  4. Spelenderwijs leren  5. Flexibele werkplekken  6. Multimedia

Waarom Apple/ipads Apple  Beheer is relatief makkelijk  Praktisch goed in te zetten in het onderwijs  Uitstraling is exclusief en passend bij CCZ  IPad  Batterij gaat hele schooldag mee  Onderwijsprogramma’s (content) worden nu voor de IPad gemaakt  Geen muur tussen leraar en leerling  Foto’s maken  ibooks + ibooks Author  Kan mee op uitstapjes  Intuïtief en handzaam  Vele specifieke apps (programma’s) op de markt

ure=player_detailpage&v=- qHj3dxJ6vM

Onderwijsprogramma Doedagen  Eerste 4 weken worden gebruikt om leerlingen op te voeden met een IPad  Aanbod van digitale lesprogramma’s die gericht zijn op beroepsoriëntatie AVO-lessen  Nederlands, wiskunde, Engels en biologie maken in september 2012 een start met digitale lesprogramma’s  Leerlingen hebben dit jaar ook nog hun boeken

Structuur  Agendabeheer  Toets planning  Cijferupdate  Rooster  Onderwijsopdrachten  Digitale leeromgeving – Google apps

ure=player_detailpage&v=gUCpOYdG 8hM

Kosten en voorwaarden  Het Apple project wordt gedeeltelijk bekostigd door “Stichting Steun”  De kosten blijven daardoor beperkt tot 300 euro, gespreid over vier jaar  U krijgt een nota voor 75 euro per jaar, naar keuze te betalen in één of drie termijnen  De leerling ontvangt de Ipad na betaling van de eerste termijn  Bij schoolverlaten, anders dan na 4 jaar, wordt de Ipad ingeleverd op school

Garantievoorwaarden  De Ipads zijn niet extra verzekerd door school. De leerling en diens ouder(s)/verzorger(s) zijn bij verwijtbaar gedrag, zelf aansprakelijk voor schade, diefstal, etc.  Op de Ipads zijn de normale garantievoorwaarden van toepassing van Apple  De leerling is zelf verantwoordelijk voor de Ipad en wordt geacht zelf zorg te dragen voor goed eigenaarschap  Bij schade kijkt school of deze nog gerepareerd kan worden en krijgt de leerling ter overbrugging een Ipad te leen om de continuïteit te waarborgen

Op weg naar een exclusief en duurzaam digitaal schooljaar

Ipad regels  De Ipad wordt geleverd inclusief beschermhoes, school Apps, reparatie en ondersteuning  De leerling gaat met de Ipad en accessoires om conform de regels van school  Dit betekent o.a. dat de Ipad opgeladen op school komt en in de beschermhoes wordt vervoerd en opgeborgen  Ook wordt de leerling geacht verantwoord met de (sociale) media om te gaan op de Ipad

Overeenkomst  U krijgt binnenkort een Ipad overeenkomst toegestuurd, die wij ondertekend terugverwachten voor 9 juli  U ontvangt in week 28 een aparte nota  Voor 20 augustus moet de eerste termijn van die nota zijn voldaan. Indien wij de eerste termijn niet ontvangen hebben, kunnen wij de Ipad niet aan uw kind uitleveren  Bij de overeenkomst vindt u tevens de regels en gedragscode rondom de Ipad en ICT