Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De levenscyclus van een informatiesysteem
Advertisements

INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen.
Filmpje voor servicedesk
Server Management Framework
Tauw en het “nieuwe werken”
Les 10: Systeembeheer In deze les hebben we het over systeembeheer, dit is het geheel van handelingen en methoden die tot doel hebben om een computerinfrastructuur.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Activiteit 1.6 Bepalen niet-functionele eisen
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
IIM Information Infrastructure Management
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
ITIL 2 CMIITL02 Operationeel beheer van Informatie Systemen A. van
B-Project Servicedesk Jolanda Versteeg Rob Kiekens Jarl Hoenink.
INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
Digitaal samenwerken Jurgen Pijpker: Voorzitter VVMA.
Update Implementatie en beheer
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
ICTTIS01VX Theorie itil & it-servicemanagent 1
Govroam Presentatie tijdens DSA-bijeenkomst over Public WiFi 3 juni 2014, door Paul Francissen.
Inschrijfsysteem Fase 1 Jarl Hoenink Rick de Weger Jolanda Versteeg.
INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen. Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
11. Afspreken van service niveaus bij beheer.
Introductie INFBIT01DT Schooljaar
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 2.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Fontys Centrum ITITIL F1 Doel  controle over IT-infrastructuur  informatie verstrekken over IT-infrastructuur Input  gegevens over Configuratie Items.
Change Management Doel
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
ASL 2 Een dynamisch framework
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Gebruikers- ondersteuning Management- informatie Data- beheer.
Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Dienstverlener & werkgever
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Meldingen registratie business information management
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie

Transcript van de presentatie:

Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens Randy Tip Thimoty Wijsbek

Inhoud Wat is ITIL? Huidige Situatie Knelpunten Advies ITIL voor Dorb

Wat is ITIL? Information Technology Infrastructure Library Configuratiebeheer Incidentbeheer Servicedesk

ITIL Service Delivery Service Support Set Dienstenniveau- beheer Financieel Beheer Continuiteits- Capaciteits- Beschikbaar- heidsbeheer Opdrachtgever Toe l everanc i ers Wijzigings- Probleem- Incident- Uitgavenbeheer Configuratie- Service Support Set Gebruikers Service Delivery Beveiligings

Configuratiebeheer Infrastructuur model Registreren van Configuratie Items (CI’s)

Incidentbeheer Registreren van Incidenten Afhandelen van Incidenten

Servicedesk Centraal loket voor gebruikers

Huidige Situatie Dorb Per vestiging apart overzicht CI’s Verschillende IT-leidinggevenden per vestiging Onduidelijke leidinggevende servicedesk

Knelpunten Geen algemene eenheid IT-afdelingen Geen (centraal) overzicht CI’s Geen (centraal) opvangpunt IT-problemen (helpdesk) Verantwoording CI’s niet duidelijk

Waarom ITIL Duidelijk overzicht CI’s Goede uitwisseling tussen en binnen vestigingen Een (centrale) helpdesk voor problemen Een duidelijke eenheid en correct overzicht binnen de organisatie om kosten te besparen

Vragen?