Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens Randy Tip Thimoty Wijsbek
Inhoud Wat is ITIL? Huidige Situatie Knelpunten Advies ITIL voor Dorb
Wat is ITIL? Information Technology Infrastructure Library Configuratiebeheer Incidentbeheer Servicedesk
ITIL Service Delivery Service Support Set Dienstenniveau- beheer Financieel Beheer Continuiteits- Capaciteits- Beschikbaar- heidsbeheer Opdrachtgever Toe l everanc i ers Wijzigings- Probleem- Incident- Uitgavenbeheer Configuratie- Service Support Set Gebruikers Service Delivery Beveiligings
Configuratiebeheer Infrastructuur model Registreren van Configuratie Items (CI’s)
Incidentbeheer Registreren van Incidenten Afhandelen van Incidenten
Servicedesk Centraal loket voor gebruikers
Huidige Situatie Dorb Per vestiging apart overzicht CI’s Verschillende IT-leidinggevenden per vestiging Onduidelijke leidinggevende servicedesk
Knelpunten Geen algemene eenheid IT-afdelingen Geen (centraal) overzicht CI’s Geen (centraal) opvangpunt IT-problemen (helpdesk) Verantwoording CI’s niet duidelijk
Waarom ITIL Duidelijk overzicht CI’s Goede uitwisseling tussen en binnen vestigingen Een (centrale) helpdesk voor problemen Een duidelijke eenheid en correct overzicht binnen de organisatie om kosten te besparen
Vragen?